Instagram Hikâye Reklamları

31 0

Instagram uygulamasında reklam veren markalar, Instagram tarafından sunulan alternatif paylaşım seçeneklerinin tamamında yayın yapmak zorundadır. Instagram üzerinden paylaşılan içerikler, kullanıcıların isteğine göre sınırsız şekilde yayınlanabilir ya da 24 saatlik süreyle yayında kalan hikâye formatında olabilir. Instagram hikâye reklamları, takipçilerin %90’ına erişilmesine yardımcı olmakta ve reklamların etkileşim oranlarını yükseltmektedir. Kullanıcıların dikkatini çeken içeriklerle birlikte reklam paylaşımı yapılması, markaların sosyal medya üzerinden alacağı kullanıcı etkileşimini arttırmakta ve satış değerini yükseltmektedir.

Instagram Hikâye Reklamlarının Özellikleri Nelerdir?

Instagram stories reklamları, 24 saatlik süreyle yayınlanmakta ve 24 saatin sonunda kaldırılmaktadır. Markaların talebine göre, hikayelerin yayın süresi hesap üzerinden sınırsız hale getirilebilir. Instagram hikâye reklamlarını, normal reklamlardan ayıran en büyük özellik, hikâye reklamlarının daha fazla kullanıcı tarafından görüntülenmesidir. Instagram uygulaması tarafından kullanılan hikaye uygulaması, görsel, video, ses ya da emoji türünde yazılı içerikler paylaşılmasına olanak vermektedir. İçeriklerin tasarımı ve türü, tamamen markaların isteğine göre hazırlanır. Instagram hikâye paylaşımlarında sponsorlu içerik olarak değerlendirilen bu paylaşımlar, doğrudan markaya ait Instagram profiline ya da web sitesine yönlendirme yapmaktadır. Instagram reklamlarının amacını ve hedef kitlesini belirledikten sonra, keşfet bölümü üzerinden yayınlara devam edilebilir. Kullanıcıların markalarla etkileşime geçmesi durumunda, reklamların dönüşüm oranında artışlar yaşanacaktır.

Instagram Hikâye Reklamlarını Kullanarak Hedef Kitleyle Etkileşim Kurma

Instagram üzerinden tanıtım yapılacak marka ve ürünlerin, doğrudan hedef kitleye ulaştırılması amacıyla reklam çalışmaları yapılmaktadır. Instagram reklamlarını kullanmayı tercih eden markaların %90’ının uyguladığı reklam türlerinden bir tanesi Instagram hikâye reklamlarıdır. Direkt olarak hedef kullanıcılarla etkileşim kurulmasına yardımcı olan Instagram reklamları, kullanıcıların ürün ve hizmetlerden haberdar olma sürecini hızlandırmaktadır. Reklamların kullanıcılara ulaşması için sponsorlu bağlantılar hazırlanmaktadır. 24 saatlik süreyle yayınlanan hikâye reklamları, reklam verenin internet sitesi ya da Instagram hesabına yönlendirmede bulunur. Kullanıcıların ürün hakkında daha fazla detaya sahip olması için yayınlarda bağlantılara yer verilmesi gerekir. Markaların hesabındaki mevcut takipçilerle birlikte, potansiyel müşteri özelliği taşıyan tüm kişilere sponsorlu hikâye reklamları ulaştırılmaktadır. Normal yayınlardan daha fazla kullanıcıya ulaştırılan hikâye reklamları, diğer yayınlardan biraz daha maliyetlidir. Maliyetli olmasının sebebi, hedef kitleden daha fazla kullanıcının reklamları görüntülemesidir.

Instagram Hikâye Reklamları Nasıl Oluşturulur?

Instagram stories reklamlarını oluşturmak için profilde yer alan menüden “Reklam Yöneticisi” ya da “Power Editor” seçeneklerinden bir tanesi tercih edilmelidir. Reklam kampanyası oluşturulduktan sonra, normal zamanlarda tercih edilen hedef kitle belirlenmelidir. “Reklam Alanları” seçeneğine tıkladıktan sonra “Reklam Alanlarını Düzenle” seçeneğine tıklanmalıdır. Instagram linkinin alt kısmında yer alan “Hikayeler” seçeneği tercih edildikten sonra, tek bir görsel ya da video içeriği seçimi yapmak gerekir. Hikâye reklamlarında kullanılmak istenen görsel içeriklerin boyutları, Facebook tarafından tavsiye edilen boyutlarda olmalıdır. “1080 x 1920 px.” büyüklüğünde olan görsel çözünürlükleri, reklamların ilgi çekiciliğini yükseltecektir. Instagram hikâye reklamlarının daha fazla etkileşim alabilmesi için görsel içeriklerde olabildiğince az yazı kullanılmak zorundadır. Reklam yayını onaylandıktan sonra, sponsorlu bağlantılar kullanıcılara sunulacaktır.

Instagram Hikâye Reklamlarında İstatistik Görüntüleme

Instagram hikâye reklamlarının sağladığı dönüşüm oranlarını belirlemek için düzenli olarak istatistikler takip edilmelidir. Instagram İstatistikler bölümü üzerinden, stories reklamlarının ne kadar kullanıcıya eriştiği ve yüzde kaç değerinde dönüşüm sağladığı konusunda bilgilere ulaşılabilir. Instagram’ın reklam yöneticisi olarak çalışan Power Editor uygulamasında, reklamların gösterim oranı ve videoların izlenme sayısı için istatistikler değerlendirilebilir. Instagram hikaye reklamlarının dönüşümlerini tespit etmek amacıyla kullanılan istatistikler bölümünde, reklamların getiri ve etkileşimleri hakkında detaylı incelemeler yapılmaktadır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Instagram Hikâye Reklamları

Instagram uygulamasında reklam veren markalar, Instagram tarafından sunulan alternatif paylaşım seçeneklerinin tamamında yayın yapmak zorundadır. Instagram üzerinden paylaşılan içerikler, kullanıcıların isteğine göre sınırsız şekilde yayınlanabilir ya da 24 saatlik süreyle yayında kalan hikâye formatında olabilir. Instagram hikâye reklamları, takipçilerin %90’ına erişilmesine yardımcı olmakta ve reklamların etkileşim oranlarını yükseltmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder