İçindekiler
Instagram paylaşımlarının sıralanışı, görülüş algoritması tarafından belirlenmektedir. Kullanıcılar tarafından en fazla dönüşüm alan paylaşımlar, Instagram algoritması tarafından ilk sıralara taşınmaktadır. Instagram gönderilerinin görülüş algoritması, platform tarafından geliştirilen son sürümle güncellenmiştir. Eskiden gönderilerin platforma yüklenme tarihine göre kronolojik bir sıralama yapılırken, yeni sürümde paylaşımların etkileşim oranlarına göre sıralama yapılmaktadır. Instagram algoritmasında yer alan gönderiler, ana sayfada sıralanmakta ve yeni kullanıcılara gösterilmektedir. Aynı uygulama, keşfet bölümünde yer alan içeriklerin görülüş sıralamasında da kullanılmaktadır.
Instagram haberler bölümünün düzenlenmesinde, yeni sürüm algoritma kullanılmaktadır. Paylaşımların tarihleri ve etkileşim oranlarına göre, ana sayfadaki içeriklerin sıralanışı belirlenmektedir. Paylaşımcının genel takipçi kitlesi değerlendirilerek, paylaşımların aldığı yorum ve beğeniler hesaplanmaktadır. Hesaptaki diğer paylaşımlar da değerlendirildikten sonra, içeriklerin etkileşim oranı hesaplanmaktadır. Kullanıcılar tarafından en fazla etkileşim alan içerikler, ana sayfaların ilk sırasında yayınlanmaktadır. Bu sistemin kullanılma amacı, beğenilen içeriklerin kronolojik sıralama sebebiyle arka planda kalmasını önlemektir.
Instagram haber akışı algoritmasının işleyişinde dikkat edilen faktörler şu şekilde sıralanmaktadır:
Yukarıda sıralanan faktörler değerlendirildikten sonra, kullanıcıların ana sayfasındaki içerikler düzenlenmekte ve en fazla dikkat çekecek paylaşımlar üst sıralarda yayınlanmaktadır.
Instagram keşfet bölümü algoritmasının çalışma sistemi, içeriklerin etkileşim oranlarına göre hesaplanmaktadır. Instagram keşfet bölümüne düşebilmek için algoritmanın aradığı koşullara uyum sağlanmalıdır. Instagram keşfet algoritmasının işleyişinde, iki ayrı kullanıcının karşılıklı etkileşimleri dikkate alınmaktadır. X, Y ve Z adlı kullanıcılar sürekli birbirleriyle etkileşim halinde oldukları zaman, birbirlerinin keşfet ekranında içerikleriyle karşılaşılabilir. X ve Y arasında içerik için etkileşim olduğu zaman, Z kişisinin keşfet ekranında içerikler yer alacaktır. Keşfet bölümünün düzenlenmesinde, kullanıcıların ilgi alanları, etkileşimleri ve takip ettikleri hesaplara uygun olarak içeriklere yer verilmektedir.
Instagram öneriler bölümünün işleyişinde, takipçi ve takip edilen hesaplar değerlendirilmektedir. Örneğin bir sınıfta bulunan birkaç kişi takip edildikten sonra, aynı sınıftaki diğer kişilerle de etkileşim sağlanması için öneriler bölümünde bu kişilerin hesapları kullanılmaktadır. Öneriler bölümünde gösterilen hesaplar, takip edilen hesaplarla etkileşim halindedir. Öneriler bölümündeki kişilerin sürekli tekrarlanması için takip edilen hesaplarla bu kişilerin etkileşim halinde olması gerekir.
Instagram yorumlarının sıralanması için yorumlara özel bir algoritma kullanılmaktadır. Ana sayfada paylaşılan içeriklerde, karşılıklı takip edilen hesaplara ait yorumlar post açılmadan görüntülenmektedir. Aynı şekilde yorumlar postu açılınca da arkadaşların yorumları en üst sıralarda yer almaktadır. Bunun amacı yorumlarda etkileşimin sağlanmasıdır. Arkadaşların yorumları kronolojik olarak sıralanırken, arkadaş yorumunun hemen arkasında etkileşim alan yorumlara yer verilmektedir. Instagram yorumlar algoritmasında, sadece emoji ve birkaç kelimenin yer aldığı yorumlar değerlendirilmemektedir.
Instagram paylaşımlarında hashtag kullanımı, algoritma tarafından kısıtlanmaktadır. Herhangi bir gönderi adına hashtag kullanıldığı zaman, o gönderide hesaplara ulaşılması çok zordur. Instagram tarafından getirilen bu kısıtlamanın sebebi, hashtag kullanımını suiistimal eden kullanıcıları engellemektir. Instagram hashtag kullanımında üst sıralara gelmek ve gönderileri hashtag sayfasında görmek için paylaşımlarla uyumlu hashtaglar kullanılmalıdır. Paylaşılan içeriklerde alakalı post ve hashtag kullanımı yapıldığı zaman, bu içerikler Instagram tarafından spam olarak algılanmaktadır. Instagram hashtag algoritmasında, paylaşımlarla alakalı postların kullanımına önem verilmelidir.
Instagram Gönderilerimizin Görülüş Algoritması
Instagram paylaşımlarının sıralanışı, görülüş algoritması tarafından belirlenmektedir. Kullanıcılar tarafından en fazla dönüşüm alan paylaşımlar, Instagram algoritması tarafından ilk sıralara taşınmaktadır. Instagram gönderilerinin görülüş algoritması, platform tarafından geliştirilen son sürümle güncellenmiştir.