İçindekiler
Instagram üzerinden işletme hesabı yürüten firmalar, diğer sosyal medya hesaplarıyla aynı anda içerik paylaşımı yapmamayı bir strateji olarak görmektedir. Ancak planlama araçlarından destek alan markalar, tüm sosyal medya hesapları için aynı anda gönderi paylaşımı yapmak zorunda kalabilirler. Instagram içeriklerinin paylaşımı aşamasında, işletme hesabına sahip olan markalara kolaylık sağlayacak yeni bir güncelleme gelmiştir. Instagram gönderi planlama güncellemesi sayesinde, Instagram içeriklerinin istenilen gün ve saatte paylaşılması için ön talimat oluşturulabilir. Önceki sürümlerde, ek araçlarla yapılabilen gönderi planlaması, Instagram’ın yeni sürümüyle birlikte uygulama üzerinden gerçekleştirilebilir.
Instagram gönderi planlama güncellemesi, sadece işletme hesaplarının kullanımına açılmıştır. Bireysel hesaplar için kullanılması mümkün olmayan bu uygulama, işletmelerin paylaşımlarını düzene sokmak amacıyla kullanılacaktır. Daha önceden çeşitli sosyal medya planlama araçlarıyla yürütülen bu işlem, Instagram tarafından getirilen güncellemeyle birlikte uygulama içinde gerçekleştirilecektir. Instagram postlarını ve IGTV içeriklerinin yayınlanma sürecini planlamak için Facebook Creator Studio hesabının bulunması yeterlidir. İşletme hesaplarına özel olarak hazırlanan gönderi planlaması, haftalık ya da aylık olacak şekilde belirlenebilir. Sadece bir hesap için değil, markalara ait işletme hesaplarının tamamı için gönderi planlaması oluşturulabilir. Güncellemenin ilk sürümü olduğu için Instagram reklamlarının ve hikaye paylaşımlarının planlamaya dahil edilmesi mümkün değildir. İlerleyen dönemlerde, bu uygulamalar için de yeni güncellemelerin gelmesi beklenmektedir.
Instagram gönderi planlaması güncellemesiyle, markalara ait işletme hesaplarının güvenlik duvarı yükseltilmiştir. İşletme hesabından sorumlu olan çalışanlar, giriş aşamasında herhangi bir bilgi paylaşımına ihtiyaç duymadan, Graph API özelliğiyle verilere erişecektir. Çalışanların Instagram verilerine erişmesi, istatistikleri raporlaması ve gönderi planlama stratejileri oluşturması için kayıtlı Graph API özelliğini kullanması yeterlidir. Güvenli hesap yönetimi stratejisiyle geliştirilen Graph API özelliği, gönderi planlama güncellemesinin kullanımıyla etkinleştirilecektir.
Instagram gönderi planlaması yapmak için Facebook Creator Studio üzerinden kullanıcı hesabına sahip olunması şart koşulmuştur. Facebook Creator Studio hesabına, Instagram hesabının eklenmesinin ardından, masa üstü cihazlar üzerinden “Gönderi Oluştur” butonuna tıklanması gerekmektedir. Markaların hazırlamış oldukları içeriklerin hangi hesaplar üzerinden yayınlanacağının işaretlenmesi için IGTV ya da Instagram post seçeneklerinden biri tercih edilmelidir. Devam eden işlemlerin ardından açılacak sayfada, içeriklere ait açıklama, görsel ve konum bilgilerinin detaylıca belirtilmesi gerekir. Tüm bilgi girişleri yapıldıktan sonra “Paylaş” butonunun yan kısmında yer alan “Planla” butonuna tıklanmalıdır. Instagram postlarının açıklama kısmında kullanılmak üzere, 2200 karakter, 30 bahsetme etkileri ve 20 konu etiketi kullanılmasına izin verilmektedir. “Planla” seçeneğine üzerinden talimat oluşturulduktan sonra, içerik paylaşımı belirlenen tarihe ertelenecektir.
Instagram gönderi planlaması için araç kullanımı yapmak isteyen kişiler, “Buffer” ve “Gramblr” uygulamalarından yardım alabilirler. Buffer uygulamasının, Android ve İOS işletim sistemine uyumlu olmak üzere iki ayrı sürümü mevcuttur. Buffer üzerinden Instagram gönderi planlaması yapmak için ücretsiz hesap oluşturulması gerekir. Buffer internet sitesine girilerek, oluşturulan hesapla uygulamaya giriş yapılmalıdır. Uygulama hesabının açılmasının ardından, Instagram üzerinde paylaşımı yapılan gönderiler belirlenmeli ve planlama işlemleri tamamlanmalıdır. Gramblr uygulaması, bilgisayar üzerinden Instagram gönderi planlaması yapmak amacıyla en fazla tercih edilen araçlardan bir tanesidir. Windows ve Mac işletim sistemine sahip olan uygulama, tamamen ücretsiz şekilde hizmet vermektedir. Instagram gönderilerinin paylaşımlarının zamanlanması amacıyla kullanılan Gramblr, yüklenecek içeriklerin ve detaylarının belirlenmesinin ardından faaliyete geçmektedir. Instagram gönderileri nasıl planlanır sorusuna cevap arayan kişiler, Instagram’ın kendi güncellemesini ya da belirtilen araçları kullanabilirler.
Instagram Gönderi Planlama Güncellemesi
Instagram üzerinden işletme hesabı yürüten firmalar, diğer sosyal medya hesaplarıyla aynı anda içerik paylaşımı yapmamayı bir strateji olarak görmektedir. Ancak planlama araçlarından destek alan markalar, tüm sosyal medya hesapları için aynı anda gönderi paylaşımı yapmak zorunda kalabilirler. Instagram içeriklerinin paylaşımı aşamasında, işletme hesabına sahip olan markalara kolaylık sağlayacak yeni bir güncelleme gelmiştir.