Facebook’un Yeni Logosu

269 0

Facebook yeni logo tasarımı, Facebook CEO’su Mark Zuckerbeg tarafından duyuruldu. Instagram uygulamasının da sahibi olan Facebook uygulaması, Instagram ile aynı türden logolara sahip olacaktır. Eskiden mavi beyaz temayla ve küçük harflerle kullanılan Facebook logosu, artık renkli ve tamamen büyük harflerden meydana gelecektir. Facebook logoları, kullanılan uygulamalara göre değişiklik gösterecektir. Instagram ve Whatsapp ile ortak çalışan Facebook uygulaması, Instagram uygulamasında turuncu, Whatsapp uygulamasında yeşil renkte kullanılacaktır.

Facebook Genel Özellikleri ve Kapsamı

Facebook uygulamasının özellikleri aşağıda detaylıca açıklanmıştır:

  • Facebook uygulaması, dünya üzerinde en fazla kullanıcıya sahip sosyal medya uygulamalarından bir tanesidir.
  • Uygulama üzerinden, durum paylaşımı, görsel paylaşımı, video içerik paylaşımı, canlı yayın ya da yazılı içerik paylaşımı yapılmaktadır.
  • Sosyal medya uygulamalarının en eskilerinden olan Facebook, karşılıklı etkileşim için Messenger uygulamasını geliştirmiştir.
  • Facebook kapsamında, Instagram ve Whatsapp uygulamaları da yürütülmektedir. Whatsapp ve Messegner uygulamaları benzer işlevlerle çalışmaktadır.
  • Kullanıcılarla karşılıklı etkileşim kurmak için yorum, beğeni, paylaşım ve mesajlaşma özellikleri kullanılmaktadır.
  • Google ile yarış halinde olan Facebook uygulaması, reklam çalışmalarında Google kadar etkilidir.

Facebook Üzerinden Hangi İşlemler Yapılır?

Facebook işlemleri ve özellikleri aşağıdaki sıralamada ele alınmıştır:

  • Fotoğraf Yükleme: Facebook üzerinden istenilen özelliklerde görsel içerik paylaşılabilir. Görsellerin spam içerikte olmaması şartıyla, istenilen paylaşım yapılmaktadır.
  • Video İçerik Yükleme: Video içerik paylaşımı için sınırlama getirilmemiştir. Spam özellikte video paylaşımı yapılmaması şartıyla, istenilen boyutlarda video içerik kullanılabilir.
  • Canlı Yayın: Facebook canlı yayın uygulamasıyla, anlık kamera çekimi yapılabilir ve arkadaşlarla karşılıklı etkileşim kurulabilir.
  • Yazılı İçerik Paylaşımı: Yazılı içeriklerin paylaşımında, punto ve karakter sınırlaması bulunmamaktadır.
  • Story Paylaşımı: 24 saat geçerli olan görsel içerikler, video içerikler ve yazılı içerik paylaşımları, Story bölümünde yayınlanmaktadır.
  • Mesajlaşma: Messenger uygulaması kullanılarak, arkadaşlarla anlık ve hızlı şekilde iletişime geçilmektedir. Bireysel mesajlaşma yapılacağı gibi, grup halinde de mesajlaşma özelliği bulunmaktadır.
  • Arkadaş Ekleme: Karşılıklı etkileşim kurmak için kullanıcılarla arkadaş olunmaktadır. Arkadaş ekleme ya da takip seçenekleriyle, profillerin anlık hareketlerinden haberdar olunmaktadır.

Facebook Kullanımı ve Giriş İşlemleri Nasıl Yapılır?

Facebook uygulamasının kullanımı ve uygulama giriş işlemleri hakkında bilinmesi gerekenler şu şekilde ele alınmıştır:

  • Facebook giriş işlemleri için uygulamanın indirilmesi gerekir.
  • Facebook ya da Facebook Lite uygulaması indirildikten sonra “Giriş Yap” seçeneğine tıklanmalı ve giriş ekranı açılmalıdır.
  • Telefon numarası, kullanıcı adı ya da e-posta adresi bilgileri yazıldıktan sonra, Facebook şifresinin doğrulanması gerekir.
  • Facebook hesabı bulunmayan kişiler, giriş ekranında yer alan “Kayıt Ol” seçeneğine tıklamalıdır.
  • İsim-soy isim, e-posta, telefon numarası ve giriş şifresi belirlendikten sonra, giriş yapmak için “Kaydet” seçeneğine tıklanmalıdır.
  • Uygulama girişi tamamlandıktan sonra, Facebook tarafından belirlenen yönlendirmelerle profil bilgileri doldurulmalıdır.
  • Profil fotoğrafı ve kapak fotoğrafı seçimi yapıldıktan sonra, arkadaşları eklemek için “Arkadaş Bul” bölümü kullanılmaktadır.
  • İsteğe göre telefon rehberindeki kişiler Facebook üzerinden bulunarak, tavsiye edilmektedir.

Facebook Reklamları Nasıl Yayınlanır, Özellikleri Nelerdir?

Facebook reklam kampanyaları, Facebook üzerinden oluşturulmakta ve yayınlanmaktadır. Kullanıcıların hedeflerine ve beklentilerine göre birbirinden farklı reklam kampanyası kullanılmaktadır. Facebook tarafından hazırlanan reklam modellerinin isimleri şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Görsel Reklamlar
  • İçerik Reklamları
  • Facebook Arama Ağı Reklamları
  • Döngü Reklamları
  • Koleksiyon Reklamları
  • Sponsorlu İçerik Reklamları
  • Çok Ürünlü Facebook Reklamları
  • Dinamik Ürün Reklamları
  • Etkinlik Reklamları
  • Bağlantı Tıklama Reklamları

Facebook üzerinde 750 milyondan fazla kullanıcının hesabı bulunmaktadır. Facebook reklamları belirlendikten sonra, istenilen zamanlarda reklam yayını yapılabilir. Facebook reklamlarının paylaşımında, kura sistemi kullanılmakta ve günlük yayınlanacak reklamlar belirlenmektedir.

5

Facebook’un Yeni Logosu

Facebook yeni logo tasarımı, Facebook CEO’su Mark Zuckerbeg tarafından duyuruldu. Instagram uygulamasının da sahibi olan Facebook uygulaması, Instagram ile aynı türden logolara sahip olacaktır. Eskiden mavi beyaz temayla ve küçük harflerle kullanılan Facebook logosu, artık renkli ve tamamen büyük harflerden meydana gelecektir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder