Facebook Reklamlarında Açık Artırma Sistemi

209 0

Facebook kullanıcılarına reklamların gösterilmesi durumunda, ilk önce hangi reklamın gösterileceğini belirlemek amacıyla açık arttırma sistemi kullanılmaktadır. Facebook uygulamasında yayınlanacak reklamların gösterimi için gün içerisinde milyarlarca açık arttırma yapılmaktadır. Facebook reklamlarında açık arttırma sistemi, reklamların yayınlarını günlük sıralamaya koymakta ve reklam verenin hedeflediği müşterilere günlük olarak yayınlanmaktadır. Milyarlarca kullanıcıya sahip olan Facebook, açık arttırma sistemi sayesinde günlük reklam yayınlarını düzene koymakta ve öncelik gerektiren reklamların yayınlanmasına yardımcı olmaktadır.

Facebook Reklam Açık Artırmasının Özellikleri Nelerdir?

Facebook tarafından günlük olarak gerçekleştirilen açık artırma yöntemi, reklamların günlük yayın sıralamasını belirlemektedir. Google reklamlarına rakip olacak düzeyde kullanıcıya ve reklam potansiyeline sahip olan Facebook, reklamların viral özelliğini ve marka değerini yükseltecek yöntemler geliştirmiştir. Facebook, günlük reklamlarının yayın politikalarını belirlerken, bünyesinde yayınlanan reklamların en kalitelisini aramakta, etkileşim oranını dikkate almakta ve en fazla teklif veren reklam evlerini incelemektedir. Reklam performans değerlendirmesine daha fazla etkileşim alan reklam evleri, vermiş oldukları tekliflere göre günlük yayına alınmaktadır. Facebook reklamlarında açık arttırma yöntemi kullanıldığından, Facebook içerisinde yayınlanan reklamların tamamı birbiriyle rekabet içerisindedir. Açık artırma rekabetinde başarılı olmak isteyen markaların, günlük açık artırma teklifini yüksek tutması gerekmektedir.

Facebook Reklam Açık Artırma Sistemi Nasıl Çalışır?

Facebook reklamlarının günlük yayına alınması amacıyla hazırlanan açık artırma sistemi, günlük açık artırmalar için toplam değer yani teklif tutarı belirlemektedir. Günlük olarak belirlenen teklif değerine en yakın teklifi sunan reklamlar, hedef kitleye reklamlarının gösterilmesini başarmaktadır. Aynı hedef kitleyi belirleyen ve aynı amaçlarla reklam yayını yapan markalar arasında oluşturulan açık artırmada, en yüksek değerde teklif sunan markanın reklamı yayına alınacaktır. Açık artırma tekliflerinin tutarı, reklamların kalitesine, hedef kitlenin genişliğine ve hedef kitlenin reklam sonucunda göstereceği etkileşime göre belirlenmektedir. Açık artırmaya katılan reklam evleri arasından, hedef kitleye en fazla hitap edeni seçilmekte ve teklif değerine göre reklamları yayınlanmaktadır. Facebook’un bu sistemi kullanmasının nedeni, bünyesinde milyarlarca reklamın bulunması ve ortak hedef kitlelerin belirlenmesidir. Reklamların kişilere sunulmasını sağlamak için belirlenen açık artırma yöntemiyle, kullanıcılara en kaliteli reklamlar sunulmaktadır.

Facebook Açık Artırma Toplam Teklif Değeri Nasıl Hesaplanır?

Facebook reklam açık artırma tekliflerinin hesaplaması, reklam verenler tarafından yapılmalıdır. Reklamların Facebook yayınlarında yer alması amacıyla kullanılan açık artırma yönteminde, tekliflerin değerlerinin belirlenmesi için bazı koşullara dikkat edilmelidir. Reklam tekliflerinin belirlenmesi aşamasında, reklamdan beklenen etkileşim düzeyi ve reklamların hedef kitlesi değerlendirilmelidir. Reklamların yayınlanması durumunda kaç kişilik bir etkileşim alacağı tahmin edilmelidir. Reklamların gösterim değeri, tıklama oranı, etkileşim oranı, uygulamaların yüklenme oranı ve reklamların sağlayacağı dönüşüm değerlerine göre, reklam tekliflerinin limiti hesaplanmalıdır. Reklam tekliflerinin belirlenmesi aşamasında kullanılan formülde, reklamın 1000 kişilik gösterimiyle, reklam alaka düzeyi parametresi değerlerinin toplanması gerekir. Çıkan sonuç, reklam teklif değerini belirleyecektir.

Facebook Reklamlarında Açık Artırma Sisteminin Kazananı Nasıl Belirlenir?

Facebook açık artırma sisteminin kazananı, en fazla reklam değerini sunan markadır. Ancak açık artırmada kazanan reklamın belirlenmesi için teklifin tek başına yeterli olmadığı da bilinmelidir. Reklam verenin sunduğu teklifin yanında, reklamın kalitesi ve hedef kitleyle reklam yayını arasındaki ilişki durumu, günlük açık artırmanın kazananını belirleyecektir. Reklamların yayınlanacağı potansiyel müşterilerle, reklam yayınının arasında bir ilişki bulunmalıdır. Reklam evlerinin belirlediği teklifler dikkate alındıktan sonra, yayınlanacak reklamlarla hedef kitle arasındaki ilişki analiz edilmektedir. Hedef kitlenin dönüşüm sağlayacağı Facebook reklamları belirlendikten sonra, açık artırmanın kazananı olan reklam seçilmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Facebook Reklamlarında Açık Artırma Sistemi

Facebook kullanıcılarına reklamların gösterilmesi durumunda, ilk önce hangi reklamın gösterileceğini belirlemek amacıyla açık arttırma sistemi kullanılmaktadır. Facebook uygulamasında yayınlanacak reklamların gösterimi için gün içerisinde milyarlarca açık arttırma yapılmaktadır. Facebook reklamlarında açık arttırma sistemi, reklamların yayınlarını günlük sıralamaya koymakta ve reklam verenin hedeflediği müşterilere günlük olarak yayınlanmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder