İçindekiler
Facebook reklamlarında açık arttırma sistemi; en iyi reklamın belirlenebilmesi amacı ile kullanılan bir yöntemdir. Kişilerin reklamlarının performanslarını keşfetmelerine ve bu performanslarda iyileştirmeye gitmelerine katkı sağlayan bir sistemdir. Kişinin belirli bir zaman dilimi içerisinde göreceği reklam; diğer reklamlar arasından bu şekilde belirlenmektedir. Dolayısı ile reklam açık artırmaları; birinin her reklam görüntüleme durumu oluştuğunda yapılmaktadır. Facebook için bu sayı; bir gün için milyarlarca reklam açık artırmasına denk düşmektedir. Açık artırma sırasında reklam verenlerin gerçek maksimum teliflerini sunmaları ve teklif artırımı yapmaları tavsiye edilmektedir. Ayrıca doğru hedef kitle seçimi oldukça önemli olduğu için; hedef kitlelerinde zaman zaman daraltma yaparak, hedef kitlelerinin doğruluğunu test etmeleri gereklidir.
Facebook reklam açık artırmasında karışan kişiler; aynı hedef kitleyi hedefleyenlerdir. Reklam hazırlayanların hepsinin bir hedef kitlesinin olması gereklidir. Hedef kitlelerini de Facebook’a bildirmeleri gereklidir. Durumu göre aynı kitleyi hedefleyenler olabileceği gibi, birbirlerini kapsayan kitleleri hedef kitle olarak seçenler de olabilmektedir. Böyle durumlarda; aynı açık artırmada, aynı hedef kitleyi hedefleyen kişilerin yarışması şarttır.
Facebook reklamlarındaki açık artırmalardaki toplam teklifin hesaplanmasından önce; başlangıç teklifinin ne olacağı, hedef kitlenin tahmini olarak hazırlanan reklam ile ne kadar etkileşimde olacağı, hedef kitle ile reklamın alaka düzeyi gibi parametrelerin dikkate alınması gereklidir. Reklam veren kişilerin çeşitli parametreleri dikkate alarak reklamlarından beklentilerini belirlemesi gereklidir. Reklamlarının ne kadar tıklanacağı, gösterim, erişim, uygulama yüklenmesi gibi parametrelerdir. Buna göre kişinin reklam ayarlarını optimize ederek, bir tekliflendirme yapması gereklidir. Bu noktada Facebook; ilgili reklamı ilgili kişilere gösterecek olan aracıdır. Sistem tarafından kabul gören toplam değer hesaplama formülü ise şudur:
Toplam Değer = CPM + Reklam Alaka Düzeyi Parametreleri
Bu formülde bulunan CPM değeri; 1000 gösterimi için ödenen ücrettir. Açılımı ise; Expected Cost Per Mile’dır.
Facebook açık artırmanın çalışma şekli şöyledir:
Açık artırmayı kazanacak olan reklamın en fazla teklifi sunan reklam olacağı kesin değildir. Çünkü açık arttırmanın kazanılmasını; hedef kitle ile reklamın alaka düzeyi ve toplam değer gibi faktörler etkilemektedir.
Facebook reklamlarındaki açık artırmanın kazananının belirlenme yöntemleri şunlardır:
Facebook reklamının alaka düzeyinin tespit edilmesinde ise; tahmini eylem oranı ile reklam kalitesi beraber rol oynamaktadır.
Facebook Reklamlarında Açık Artırma Sistemi
Facebook reklamlarında açık arttırma sistemi; en iyi reklamın belirlenebilmesi amacı ile kullanılan bir yöntemdir.