Facebook Reklamlarında Açık Artırma Sistemi

52 0

Facebook reklamlarında açık arttırma sistemi; en iyi reklamın belirlenebilmesi amacı ile kullanılan bir yöntemdir. Kişilerin reklamlarının performanslarını keşfetmelerine ve bu performanslarda iyileştirmeye gitmelerine katkı sağlayan bir sistemdir. Kişinin belirli bir zaman dilimi içerisinde göreceği reklam; diğer reklamlar arasından bu şekilde belirlenmektedir. Dolayısı ile reklam açık artırmaları; birinin her reklam görüntüleme durumu oluştuğunda yapılmaktadır. Facebook için bu sayı; bir gün için milyarlarca reklam açık artırmasına denk düşmektedir. Açık artırma sırasında reklam verenlerin gerçek maksimum teliflerini sunmaları ve teklif artırımı yapmaları tavsiye edilmektedir. Ayrıca doğru hedef kitle seçimi oldukça önemli olduğu için; hedef kitlelerinde zaman zaman daraltma yaparak, hedef kitlelerinin doğruluğunu test etmeleri gereklidir.

Açık Artırmalarda Yarışanlar Kimlerdir?

Facebook reklam açık artırmasında karışan kişiler; aynı hedef kitleyi hedefleyenlerdir. Reklam hazırlayanların hepsinin bir hedef kitlesinin olması gereklidir. Hedef kitlelerini de Facebook’a bildirmeleri gereklidir. Durumu göre aynı kitleyi hedefleyenler olabileceği gibi, birbirlerini kapsayan kitleleri hedef kitle olarak seçenler de olabilmektedir. Böyle durumlarda; aynı açık artırmada, aynı hedef kitleyi hedefleyen kişilerin yarışması şarttır.

Açık Artırmalardaki Toplam Teklif Nasıl Hesaplanmaktadır?

Facebook reklamlarındaki açık artırmalardaki toplam teklifin hesaplanmasından önce; başlangıç teklifinin ne olacağı, hedef kitlenin tahmini olarak hazırlanan reklam ile ne kadar etkileşimde olacağı, hedef kitle ile reklamın alaka düzeyi gibi parametrelerin dikkate alınması gereklidir. Reklam veren kişilerin çeşitli parametreleri dikkate alarak reklamlarından beklentilerini belirlemesi gereklidir. Reklamlarının ne kadar tıklanacağı, gösterim, erişim, uygulama yüklenmesi gibi parametrelerdir. Buna göre kişinin reklam ayarlarını optimize ederek, bir tekliflendirme yapması gereklidir. Bu noktada Facebook; ilgili reklamı ilgili kişilere gösterecek olan aracıdır. Sistem tarafından kabul gören toplam değer hesaplama formülü ise şudur:

Toplam Değer = CPM + Reklam Alaka Düzeyi Parametreleri

Bu formülde bulunan CPM değeri; 1000 gösterimi için ödenen ücrettir. Açılımı ise; Expected Cost Per Mile’dır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Facebook Açık Artırması Nasıl Çalışmaktadır?

Facebook açık artırmanın çalışma şekli şöyledir:

  • Öncelikle aynı açık artırmada rekabet edecek olanlar belirlenmektedir ve sonrasında da toplam değer hesaplanmaktadır.
  • Reklam kalitesi; reklam alaka düzeyine ve reklamın gösterildiği kişilerin istenilen sonuca ulaşmadaki katkısına göre değişmektedir. Aynı zamanda reklam kalitesi; yapılan teklifin tutarı ile birlikte, toplam değeri de belirlemektedir.
  • Hesaplanan toplam değeri en yüksek çıkan reklam, açık artırmayı kazanmış olmaktadır.

Açık artırmayı kazanacak olan reklamın en fazla teklifi sunan reklam olacağı kesin değildir. Çünkü açık arttırmanın kazanılmasını; hedef kitle ile reklamın alaka düzeyi ve toplam değer gibi faktörler etkilemektedir.

Facebook Reklamlarındaki Açık Artırmanın Kazananı Nasıl Belirlenmektedir?

Facebook reklamlarındaki açık artırmanın kazananının belirlenme yöntemleri şunlardır:

  • Teklif: Kişinin verdiği teklif; açık arttırmayı kazanıp kazanamayacağını belirleyen unsurlardan biridir. Teklif stratejilerini dikkate alarak ve bu stratejileri uygulayarak teklif vermesi gereklidir.
  • Tahmini eylem oranları: İlgili reklam ile etkileşim kurulup kurulmadığı ve bu reklamdan sonra herhangi bir dönüşümün olup olmadığına yönelik tahminlerin yapılması durumudur. Ancak bunların organik etkileşimler olması gereklidir. Tıklama ve etkileşim tuzaklarının kurulması durumunda; eylem oranlarında herhangi bir performans iyileşmesi gözlenmez.
  • Reklam kalitesi: Reklam kalitesinin yüksek olabilmesi için; güvenilir bir içerik olmalı, özgün olmalı, beklenmedik bir içerik deneyimi sunulmalıdır. Etkileşim veya tıklama tuzağı kurulması durumunda, performansta herhangi bir iyileşmenin gözlenebilmesi mümkün değildir.

Facebook reklamının alaka düzeyinin tespit edilmesinde ise; tahmini eylem oranı ile reklam kalitesi beraber rol oynamaktadır.

5

Facebook Reklamlarında Açık Artırma Sistemi

Facebook reklamlarında açık arttırma sistemi; en iyi reklamın belirlenebilmesi amacı ile kullanılan bir yöntemdir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder