Facebook Reklam Hedeflemesi ve Kullanım Sektörleri

81 0

Facebook reklamları, Google ADS reklamlarıyla rekabet edecek kadar gelişmiştir. Sosyal medya reklam stratejileri içerisinde en kapsamlısı olan Facebook reklamları, aynı zamanda Instagram reklamlarını da kapsamaktadır. Facebook reklamlarının eksiksiz şekilde kullanılabilmesi için reklam stratejilerinin doğru hedeflemeyle gerçekleştirilmesi gerekir. Facebook reklam algoritmasının yenilenmesiyle, reklamların gösterim şartları değişmiştir. Daha önceden de çekilişle yayınlanan Facebook reklamları, gün içerisinde gerçekleştirilen binlerce açık artırmaya tekrarlanmaktadır. Bugünün algoritmasında da aynı sistem kullanılırken, reklamların hedeflemeleri doğrultusunda reklam gösterimi başlatılmıştır. Facebook reklamlarının hedeflemeleri, reklamların hitap ettiği sektörleri belirlemektedir.

Facebook Reklam Hedeflemelerinin Türleri Nelerdir?

Facebook hedefleme modelleri için belirtilen türler, aşağıda listelenmiştir:

  • Demografik yönden hedefleme modeli
  • Hedef kitlenin ilgi alanına göre reklam hedeflemesi
  • Ürün ve hizmetle ilgilenen kişileri bulma
  • Gelir düzeyi ve sektöre göre hedefleme
  • Müşteri kitlesinin eğitim seviyesine göre hedefleme
  • Seyahatler ve ilgi alanlarına göre hedefleme
  • Çocuk sahibi kişilere ve çocukların yaş aralığına göre hedefleme
  • Alışveriş ilgi alanına uygun olarak hedefleme
  • Teknolojik ilgi alanına uygun şekilde hedefleme
  • Önemli ve anlık gelişme ilgi alanına uygun olarak hedefleme

Belirtilen reklam hedefleme modelleri, reklamların kimlere gösterileceğini belirlemek için gereklidir. Hedefleme modelleri belirlendikten sonra, içeriklerin doğrudan hedef kitleye ulaştırılması mümkün olacaktır.

Facebook Reklamlarında Demografik Hedefleme Nedir?

Demografik hedefleme modeli, reklamların gösterileceği kişilerin yaş aralığını ve cinsiyetini hedef almaktadır. Sadece demografik hedefleme yapıldığında, reklamların bu hedefteki tüm kitlelere gösterilmesi gibi bir problemle karşı karşıya kalınacaktır. Doğrudan hedef kitleye ulaşılması için demografik hedeflemenin yanında, ilgi alanları, eğitim durumu, sosyal durumu, hobileri ve talepleri gibi konularda da hedefleme yapılmalıdır. 18 ila 65 yaş arası erkek grubunun demografik olarak hedeflenmesinin ardından, bu yaş aralığındaki erkeklerin ilgi alanları ve sosyal durumları birçok alanda detaya inilmelidir. Belirlenen yaş aralığı ve cinsiyete göre, hazırlanan reklamların tasarımı, içeriği ve reklam dili değişecektir.

Facebook Reklamlarını Kitlenin İlgi Alanlarına Uygun Olarak Hedefleme

Hedef kitle seçimi için belirtilen ikinci ve en önemli aşama da hedef kitlenin hobilerine uygun olarak içerikler hazırlamaktır. Reklam içeriklerinin ilgi alanlarına göre gösterilmesi, konuyla alakası olmayan birçok kişinin elenmesini ve satış potansiyeli bulunan müşterilere ulaşılmasını sağlamaktadır. Reklam hedeflemelerinde, ilgi alan seçiminin dikkatli şekilde yapılması ve ürün/hizmetlerden faydalanma ihtimali bulunan tüm kitlelerin hedeflemeye dahil edilmesi gerekir. İlgi alana göre hedefleme yapıldığında, konuyla ilgilenen kişiler içeriklere tıklar ve alışveriş sürecini başlatır. Yayınlanan içeriklerle ilgilenmeyen kişiler, ilgi alanına göre hedefleme seçeneği sayesinde, Facebook reklam algoritması tarafından elenecektir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Reklamları Gelir Düzeyine ve Sektöre Göre Hedefleme

Sektörel hedefleme modeli, reklamlarda paylaşılan içeriklerle ilgilenen kişilerle doğrudan etkileşim kurulmasını sağlayacaktır. Sektörel ya da gelir düzeyine göre hedefleme yapıldığında, reklam içerikleriyle alakası olmayan herkes elenecektir. Reklamların hedefe doğrudan ulaşmasını sağlayan bu model sayesinde, Facebook reklamlarının gereğinden fazla kişiye gösterilme riski ortadan kalkar ve gösterime giren reklamlardan dönüşüm elde edilir. Konu ya da sektörle herhangi bir alakası bulunmayan veya reklamdaki içerikten faydalanacak düzeyde maddi geliri bulunmayan kişiler, algoritma tarafından listeden çıkarılır.

Müşterilerin Eğitim Seviyesine Göre Hedefleme

Eğitim düzeyi, reklam hedeflemesinde önemsenmesi gereken işlemlerden bir tanesidir. Müşterilerin eğitim seviyeleri, reklamların içeriklerini ve türlerini etkilemektedir. Reklam içeriklerinin, müşterinin eğitim seviyesiyle uymaması durumunda, reklamlar basit ya da anlamsız olarak değerlendirilecektir. Müşteri kitlesinin anlayabileceği seviyede reklam oluşturmak ve oluşturulan reklamların, sadece bu kitleye gösterilmesini sağlamak için eğitim seviyesine göre hedefleme modeli kullanılmalıdır.

Facebook Reklam Hedeflemesi ve Kullanım Sektörleri

Facebook reklamları, Google ADS reklamlarıyla rekabet edecek kadar gelişmiştir. Sosyal medya reklam stratejileri içerisinde en kapsamlısı olan Facebook reklamları, aynı zamanda Instagram reklamlarını da kapsamaktadır. Facebook reklamlarının eksiksiz şekilde kullanılabilmesi için reklam stratejilerinin doğru hedeflemeyle gerçekleştirilmesi gerekir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder