Facebook İçinde Rakiplerinizin Reklamları Nasıl Araştırılır ve Ne Öğrenilir?

239 0

Facebook rakip reklam analizi yapmak için Facebook tarafından geliştirilen uygulamalar kullanılmalıdır. Rakiplere ait reklam kampanyaların takibinde kullanılan yöntemler şu şekildedir:

  • Tetikleyici yeni reklam kampanyaları
  • Facebook reklam kitaplığı
  • Rakiplere ait hedef kitle strateji sorgulaması

Facebook içinde rakiplerin reklamlarının analizi yapılarak, daha etkili ve rekabetçi reklam stratejileri geliştirilebilir. Reklamlarda rakip analizi yapıldıktan ve rakiplere benzer reklam stratejileri kullanılarak, dikkat çekici reklam kampanyaları geliştirilmektedir.

Facebook Rekabetçi Reklam Paylaşımı Yapmak İçin Bilinmesi Gerekenler

Facebook reklam paylaşımlarında rakiplerin reklam stratejilerini sorgulanması, reklam kampanyalarının etkisini ve getirisini yükseltecektir. Facebook reklamlarının hedef kitleye doğrudan ulaşması ve en az rakipler kadar etkili olması için rakiplere ait reklam stratejileri sorgulanmalıdır. Aynı kategoride reklam paylaşımı yapan dev firmaların reklam stratejileri incelendikten sonra, benzer özelliklere sahip reklam paylaşımları gerçekleştirilmelidir. Özellikle büyük firmaların tercih edilmesi, firmaların müşteri kapasitesinin dikkatini çekecektir.

Facebook Reklam Kitaplığı Rakip Analizi

Facebook reklam kitaplığı incelemesi kullanılarak, rakiplere ait reklam stratejileri sorgulanabilir. Pazarlama ve tanıtım alanlarında Google kadar etkili olan Facebook, daha kapsamlı reklam stratejilerinin gerçekleştirilmesi için reklam kitaplığı oluşturulmuştur. Tüm reklam konuları ya da sosyal ve siyasi konularda reklam seçimi yapıldıktan sonra, Facebook üzerinden yayınlanan reklamların genel özellikleri sorgulanabilir. Rakipler tarafından etkin şekilde kullanılan reklam modelleri, seçilen reklam kategorisine göre sıralanmaktadır. Reklam kitaplığında belirli bir reklam tercihi yapıldıktan sonra, markalara ait reklam yayınları tek bir sayfada görüntülenecektir. Markanın reklam sayfasının kuruluş tarihinden itibaren, yayınlanan reklamların tamamı kronolojik sıralamayla yayınlanacaktır. Facebook reklam kitaplığının kuruluş amacı, yeni kullanıcıların reklam paylaşımlarında rehber olmak ve reklam paylaşımlarını teşvik etmektir. Etkili reklam kampanyası hazırlayarak, yüksek oranda dönüşüm sağlamak için başarılı markaların reklamları incelenmelidir.

Facebook Reklamlarında Tetikleyici Yeniden Hedefleme Özelliğinin Kullanılması

Facebook reklamları yeniden hedefleme özelliği kullanılarak, üretilecek reklam stratejilerinin etkili olması sağlanmaktadır. Facebook reklamlarında tetikleyici hedefleme modeli kullanımıyla, yatırımların geri dönüşüm oranı arttırılmaktadır. Facebook reklam kampanyalarına yatırım yapan büyük markalar ve firmalar, kendi siteleri üzerinden yeniden hedefleme modelini aktifleştirmekte ve reklam paylaşımlarını düzenle yayınlamaktadır. İndirimli ürünler, ücretsiz kargo kampanyası bulunan ürünler ya da kullanıcılar tarafından en fazla tercih edilen ürünler için tetikleyici reklam kampanyaları hazırlanabilir. Tetikleyici reklam hedefleme modelinde, müşterilerin aynı ürünle birkaç kez karşılaşması sağlanmaktadır. Rakiplere ait tetikleyici reklam hedeflemeleri incelenerek, hangi ürünlere ağırlık verildiği tespit edilmelidir. Kullanıcıların en fazla tercih ettiği ya da ilgi duyduğu ürünler, tetikleyici reklam kampanyalarında etkin şekilde kullanılmaktadır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Facebook Reklamlarında Rakiplerin Hedef Kitlesini Sorgulama

Rakiplerin hedef kitle stratejisinin sorgulanması için Facebook hesapları ya da internet siteleri kullanılabilir. Kullanıcılar bir ürünü araştırdıktan ya da markaların sitelerinden ürünü inceledikten sonra, Facebook üzerinden aynı ürünün reklamıyla karşılaşmaktadır. Bunun sebebi markaların hedef kitle seçimi yapmasıdır. Pazarlaması yapılan ürün ya da hizmetin reklamları için hedef kitle seçimi yapıldıktan sonra, reklamlar belirli kişilere gösterilmeye başlanacaktır. Rakiplerin reklam paylaşımlarında tercih ettikleri hedef kitle tespit edildikten sonra, aynı özelliklerde hedef kitle belirlenmelidir.

Facebook Reklam Kampanyalarının Türleri ve Özellikleri

Facebook reklam modelleri aşağıda sıralanmıştır:

  • Facebook Bağlantı Reklamları
  • Video İçerik Reklamları
  • Görsel İçerik Reklamları
  • Yükselen Sayfa Mesajları
  • Çok Ürünlü Facebook Reklamları
  • DPA Dinamik Ürün Reklamları
  • Facebook Koleksiyon Reklamları
  • Facebook Etkinlik Reklamları

Facebook reklam kampanyaları için uygun reklam modelleri belirlendikten sonra, reklam türü için hedef kitle ve bütçe seçimi yapılmalıdır.

5

Facebook İçinde Rakiplerinizin Reklamları Nasıl Araştırılır

Facebook içinde rakiplerin reklamlarının analizi yapılarak, daha etkili ve rekabetçi reklam stratejileri geliştirilebilir. Reklamlarda rakip analizi yapıldıktan ve rakiplere benzer reklam stratejileri kullanılarak, dikkat çekici reklam kampanyaları geliştirilmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder