Facebook Etkileşim Arttırma Tüyoları

150 0

Günümüzde en fazla kullanılan sosyal ağlardan bir tanesi olan ve milyonlarca kişiye bir anda ulaşma imkânı sağlayan Facebook, şüphesiz ki bilgilerin yayılması için de en fazla kullanılan merkezlerden bir tanesidir. Özellikle kısa zamanda birçok kişiye ulaşmak isteyen kişiler için oldukça ideal olan bu ağ, etkileşim mantığı üzerinden çalışmaktadır.

Facebook Etkileşimi

Facebook etkileşimi, siz bir şey paylaştığınıza paylaştığınız içeriğe kaç kişinin ulaştığını gösteren ve ulaşan kişilerin de katkısıyla daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayan bir sistemdir. Yani kişilerin etkileşimi ne kadar fazla olursa o kadar paylaşımları çok fazla kişi tarafından görülür.

Facebook Etkileşimini Arttırmak

Facebook etkileşimini arttırmak, kişilerin paylaştığı içeriklerin popüler hale gelmesini sağlamak ve bu sayede binlerce kişiye ulaşmak için oldukça önemli işlemlerden bir tanesidir. Etkileşimleri arttırmanın en önemli yolu, eğlenceli ve ilgi çekici içeriklerin paylaşılmasıdır. Ancak bunun yanı sıra etkileşimlerini arttırmak isteyen kişilerin kullanabileceği farklı metotlar ve tüyolar da bulunmaktadır.

Doğru Etkileşim Üretme

Facebook’ta etkileşim arttırmak isteyen kişiler, Facebook istatistikten “gönderi türleri” kısmını inceleyerek en çok etkileşim almış içerileri ve gönderileri inceleyerek kendi gönderilerini buna göre oluşturabilirler. Bu sayede belirledikleri gönderiler, bu etkileşim doğrultusunda oluştuğu için diğer gönderilerden daha fazla beğeni ve etkileşim alacaktır. Burada amaç oluşan gönderilerin kişiler tarafından beğenilmesi ve paylaşılması için gerçekten etkileşime giren gönderiler gibi popülerlik kazanması gerektiğidir. Buna göre kişilerin sayfasında en fazla video içerikleri etkileşim almışsa, paylaşılan yeni gönderinin de video olması oldukça önemlidir. Bu yüzden içerik oluşturacak olan kişiler algoritmalarını bu durumlar göz önünde bulundurarak oluşturmalıdır.

Zamanlama

Ne kadar iyi içerik üretilmiş olursa olsun zamanla oldukça önemli olan bir faktördür. Hazırlanılan içerik doğru zamanda paylaşılmazsa etkileşim maalesef düşük olacaktır. Bu yüzden içerik takvimlerini oluştururken etkileşimin en fazla olduğu zamanlarda paylaşım yapmanız etkileşiminizi oldukça arttıracaktır. Burada altın kural doğru içeriği doğru zamanda paylaşmaktır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Kısa İçerikler

Üretilen içeriklerin, etkileşimi arttırması için gereken en önemli durumlardan bir tanesi de etkileşimlerin uzunluklarıdır. Kısa içerikler ve uzun içerikler karşı taraftaki kişide bazen uzaklaştırıcı etkiye sebep olabilmektedir. Bu yüzden anlatılmak istenilen şeyin çok uzun anlatılması ya da aşırı kısa tutulması maalesef etkileşimleri düşürür. Bu yüzden içerik oluştururken kişilerin gereken uzunlukta bir içerik hazırlaması ve buna göre en uygun zamanda hazırladığı etkileşimi paylaşması, etkileşim arttırmak için en önemli şartlardan bir tanesidir.

Video

Video paylaşımları özellikle sosyal medyalarda en fazla tercih edilen etkileşim arttırıcı yolardan bir tanesidir. Özellikle Cisco verisine göre internette paylaşılan verilen %70’den fazlası video tabanlı içeriklerdir. O yüzden video kullanmak kişilerin sosyal ağları üzerindeki etkileşimi yükseltecektir. Facebook göz önüne alındığında da yine aynı durumla karşılaşırız. Özellikle Facebook’un video pazarlaması konusunda büyük yatırımlar yaptığı göz önünde bulundurulursa, canlı yayın özellikleri ya da başka bir kanal üzerinden video paylaşımı yapmak etkileşimleri oldukça arttıracaktır.

URL Kullanımı

Yapılan paylaşımlarda kısa URL adreslerinin yerine uzun URL adreslerini kullanmak, etkileşimi arttıran diğer önemli yollardan bir tanesidir. Facebook üzerinden yapılan paylaşımlarda uzun URL adresini kullanmak kısa URL adresini kullanmaya kıyasla daha fazla etkileşim sağlar.

İkonlar Kullanmak

Facebook üzerinde yer alan postlar ikon kullanılmayan postlara ve gönderilere göre daha az etkileşim almaktadır. Buna göre paylaştığınız gönderilerde daha fazla etkileşim almak istiyorsanız mutlaka gönderilerinize ya da postlarınıza ikon eklemeniz gerekir. Bu şekilde atılan postlar diğer postlara göre %57 daha fazla beğeni kazandırmaktadır.

5

Facebook Etkileşim Arttırma Tüyoları

Günümüzde en fazla kullanılan sosyal ağlardan bir tanesi olan ve milyonlarca kişiye bir anda ulaşma imkânı sağlayan Facebook, şüphesiz ki bilgilerin yayılması için de en fazla kullanılan merkezlerden bir tanesidir. Özellikle kısa zamanda birçok kişiye ulaşmak isteyen kişiler için oldukça ideal olan bu ağ, etkileşim mantığı üzerinden çalışmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder