Facebook Dinamik URL Parametreleri

916 0

Facebook dinamik URL parametreleri, yapılan reklam kampanyalarının başarı oranlarını görebilmek amacı ile ölçüm yapılmasını sağlayan parametrelerdir. Reklam trafiklerinin kontrol edilebilmesi, hangi reklamlar aracılığı ile dönüşümün elde edildiğinin görülebilmesi için URL parametreleri önemlidir. Facebook sayfasında bulunan bağlantılardan hangilerine ziyaretçilerin tıkladığı ile ilgili istatistiklere ulaşılabilmesini sağlamaktadır. Bu istatistiklerin görüntülenebilmesi için ise Google Analytics gibi bir takip aracının kullanılması gereklidir. Google Analytics ile takip yapılabilmesi için ise utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{ad.name}} parametresinin kullanılması gereklidir. Bu sayede reklamdaki trafiğin ve dönüşüm oranlarının ne ölçüde olduğu rahatlıkla gözlenebilmektedir. Bu sayede reklam kampanyasından elde edilen başarı ve eğer eksik ya da yanlış var ise bunun nereden kaynaklandığı görülebilmektedir.

Dinamik URL Parametreleri Nedir?

Dinamik URL parametreleri özel olarak oluşturularak veya Facebook’un reklamlar için sunduğu parametreleri kullanarak eklenebilmektedir. Tercih edilme sebebi daha pratik bir yol olmasından kaynaklanmaktadır. Çünkü dinamik parametreler, reklam ile ilgili bilgilerin ve bu reklamların nasıl yayınlanacağının otomatik olarak doldurulmasını sağlamaktadır. Facebook’un sunduğu dinamik parametreler ise şöyledir:

  • ad_id={{ad.id}}
  • adset_id={{adset.id}}
  • campaign_id={{campaign.id}}
  • ad_name={{ad.name}}
  • adset_name={{adset.name}}
  • campaign_name={{campaign.name}}
  • placement={{placement}}
  • site_source_name={{site_source_name}}

İsme dayalı olan parametreler; yapılan reklam kampanyasının, reklam setinin, reklamın adı yazılarak ayarlanan parametrelerdir. Reklam kampanyasının yayınlandığı süre boyunca ise URL parametre değerlerini değiştirmek mümkün olmamaktadır. Parametre değerleri ile ilgili değişiklik yapılmak istenmesi durumunda yeni bir reklam oluşturulması ve parametrelerin tekrar eklenmesi gereklidir. Google Analytics aracılığı ile yapılan takiplerde ise UTM parametresinin kullanılması gereklidir.

Facebook Dinamik URL Parametreleri Nasıl Reklamlara Eklenmektedir?

Facebook dinamik URL parametrelerini ekleyebilmek için uygulanması gereken adımlar aşağıda belirtilmiştir:

  • Reklam yönetici kısmından yeni bir reklam kampanyası oluşturulması gereklidir. Taslak üzerinde çalışılan bir reklam kampanyası da düzenlenme amacı ile açılabilmektedir.
  • Kampanya ve reklam seti ile alakalı bilgilerin girişinin yapılması gereklidir.
  • Reklam düzeyine giriş yapılmalıdır. Bu kısımdan URL parametrelerinin ayarlaması yapılmaktadır. İnternet sitesi adresi yazan kısımda bir URL parametresi oluşturun yazmaktadır ve buradan ekleme yapılabilmektedir.
  • Ardından hangi parametreler takip edilmek isteniyor ise o parametrelerin girişi yapılmalıdır. Birden fazla URL parametresi eklenebilmektedir. = işareti ile parametreler bağlanmaktadır ve & işareti ile de parametreler birbirlerinden ayrılmaktadır.
  • Gerekli alanlar doldurulduktan sonra da uygula butonuna tıklanması gereklidir. Eklenen URL parametresi görülebilmektedir.

Facebook Dinamik URL Parametreleri Hangi Amaçlar İle Kullanılmaktadır?

Dinamik URL parametreleri Facebook’ta kullanılırken hedeflenenler aşağıda sıralanmıştır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Trafiği arttırmak amacı ile kullanılmaktadır.
  • Erişimin sağlanabilmesi için parametreler kullanılmaktadır.
  • Video görüntülemelerini arttırmak için kullanılmaktadır.
  • Gönderi etkileşimlerini arttırabilmek için kullanıldığı reklam verme amaçlarından biridir.
  • Potansiyel müşterilerin bulunabilmesini sağlamaktadır.
  • Ürün kataloğu satışları için kullanılabilmektedir. Ancak şablon URL alanı tarafından desteklenmediği için sadece URL parametrelerine ayrılan alanlarda gösterilebilmektedir.
  • Mağaza trafiği için kullanılabilmektedir. İnternet sitesi URL alanı ise desteklenmemektedir ve dolayısı ile URL parametreleri için kullanılmaktadır.
  • Marka bilinirliği amacı ile kullanılmaktadır.
  • Dönüşümler URL parametrelerinin kullanım amaçlarındandır.

Facebook Dinamik URL Parametreleri Kullanılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Facebook dinamik URL parametreleri için dikkat edilecekler şunlardır:

  • İki adet dinamik URL parametresinin tek bir alanda kullanılabilmesi mümkün olmamaktadır.
  • Yerleşim parametreleri desteklenmediği için onların manuel olarak veya özel parametre kullanarak eklenmesi gerekmektedir.
  • İsme dayalı eklenen parametrelerde yapılan düzenlemeler son URL’ye yansıtılmamaktadır.
  • Facebook dinamik URL parametrelerinin kullanımları uygulamayı izlemek için kullanılmamaktadır.
5

Facebook Dinamik URL Parametreleri

Facebook dinamik URL parametreleri, yapılan reklam kampanyalarının başarı oranlarını görebilmek amacı ile ölçüm yapılmasını sağlayan parametrelerdir. Reklam trafiklerinin kontrol edilebilmesi, hangi reklamlar aracılığı ile dönüşümün elde edildiğinin görülebilmesi için URL parametreleri önemlidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder