İçindekiler
İnsan olarak hepimiz görünür olmak isteriz bu doğamızın bir parçasıdır. Fakat görünür olmak, insandan insana değişen farklılaşan bir kavramdır. Bazılarımız spot ışıklar altında olmaktan kaçınırız. Spot ışıklardan kaçınmak, tanınmak istemediğimiz anlamına gelmez. Etkili bireylerden daha gerçek, iyi zamanlanmış övgüler almak isteriz. Diğerleri ise daha sık ve daha toplumsal onaylar almak ister. En iyiye ulaşmak için, insanların ne istediğini bulmalıyız.
Aynı konsept, web sitesi görünürlüğünü artırmak için de geçerli. Öncelikle Ne tür bir ilgi istediğinizi işletmenizin, ürünlerinizin doğasının ya da sağladığınız hizmetin yanı sıra diğer faktörlere de odaklanmalısınız. Temel SEO tekniklerini yerine getirdikten sonra ne yapacağınıza karar vermelisiniz.
Örneğin bu yıl işletmenizin, markanızın amaçladığı şeyler neler? Gelir artırmak mı istiyorsunuz? Yeni bir pazara girmek mi, ya da üye sayınızı artırmak mı istiyorsunuz? Web sitenizin amacı, bu istekleri destekleyecek şekilde olmalı.
Büyük miktarlarda trafik çekmek etkileyicidir ama ihtiyaç duyduğunuz türde doğru bir trafik çekemediğinizde bir anlamı olmaz. Sunduğunuz tekliflere dikkat eden ve harekete geçmeye hazır ziyaretçilere ihtiyacınız var. Bu yıl için planlama yaparken web siteniz için; açık, gerçekçi, ölçülebilir hedefler koyun. Bu hedefler, ilerlemek istediğiniz yönde ve işletmenizin temel değerlerinizi yansıtır nitelikte olmalı.
Örneğin, temizlik ürünleri satan bir siteniz var diyelim ve hedefiniz gelirinizi iki katına çıkarmak olsun. Sizin için uygun olan, web sitenize yönlendirilen trafiği 6 ay içinde %300 artırmaktır. Profesyonel temizlik ürünleri sitelerinden yüksek dönüşüm elde edersiniz çünkü aynı hedef kitleyi paylaşırsınız. Oturumları takip edebilir, hangi sitelerden kimlerin yönlendirildiğine ve toplam dönüşümünüze bakabilirsiniz.
Ya da “sağlıklı vegan diyetler” konusunda uzman olmak istiyorsunuz. Web sitenizin amacı, bu konuda anlamlı ve yol gösterici bir rehber yaratmak ve bu konu hakkında her ay en az 1 blog içeriği hazırlamaktır. Kendinizi değerlendirerek, içeriklerinizle elde ettiğiniz trafiği ölçebilir, gelen linklerin ve bahsetmelerin markanızla ve sağlıklı vegan diyetlere etkisini belirleyebilirsiniz.
Bir işletme kurduktan sonra bir web sitesi yapmak, bu sitede içerik üretmek fakat içerikleri bir sistem olmadan, takip etmeden, ne yaratıldığına neden yaratıldığına, nasıl performans gösterdiğine dikkat etmeden, sonrasında neler olacağını düşünmeden paylaşmak çok tanıdık geliyor.
İşletmeler genellikle web sitelerine zamanla gerekli olandan fazla sayfalar ve kaynaklar ekliyor. İçerik koleksiyonu gittikçe büyüyor ve web sitesinde gezmek zorlaşıyor. Bu da siteden çıkma oranının artmasına sebep oluyor buda düşük dönüşüm oranına yol açıyor.
Eğer yukarıdakiler tanıdık geliyorsa, sitenizi ilk kez ziyaret edermiş gibi bir bakış açısıyla denetleyin ve soruları çözmeye odaklanın. Kullanıcı deneyimine dönüşümün her adımında önem verin. Daha kolay ve sezgisel olmasına özen gösterin.
Web siteniz çevrim içi pazarlama aktivitelerinizin temeliyse, kullanıcıların sitenize ulaştıklarında ne yapacaklarını bilmediği, anlayamadığı, bir trafik çekmek hiçbir işe yaramaz. Web sitenizi bir düzene koyduğunuzda, içeriklerinizi performans ölçülerinin de bulunduğu bir envanter haline getirin.
İlişkilerin, işletmeler için önemsiz olduğunu söylemek doğru olmaz. Web sitelerinde insanlar gibi sosyal hayata sahip olması gerektiğini bir yere not almalı ve unutmamalıyız. Web sitelerinin de canlılar gibi ilgiye ihtiyacı vardır. Taze içerikler ve diğer sitelerden gelen biraz ilgi; linklerin, paylaşımların oluşmasına sebep olur.
Alanınızdaki bütünleyici web sitelerini belirleyin ve içeriklerden kimlerin sorumlu olduğunu bularak, bu kişilerle ilişki kurun. Başarılı olmak için onların da en az sizin kadar görünür olmaya ihtiyaçları var. Bazı zamanlar istediğiniz tepkiyi alamasanız da çoğu zaman içerik yazarları, sizinle etkileşime geçmekten mutlu olacaktır.
Özellikle ilgilendiğiniz web sitelerini ve kişileri seçin ve bu kişilerle doğal bağlantılar kurun. Onlardan, karşılığında herhangi bir beklenti içine girmeyin
4.Size Yeni Ve Yabancı Olan Tekniklerle Denemeler Yapın
Online pazarlama dünyası her geçen gün büyüyor ve alabildiğine gürültülü hale geliyor. Her gün yeni bir numara, yeni bir araç, kanal ya da teknik “en son” ya da “en harika şey” oluyor. Eğer odaklanmayı tercih ediyorsanız, tüm bu gürültüleri duymazdan geliyor ve işe yarar şeylerle yolunuza devam ediyor olabilirsiniz.
Fakat web sitenizin görünürlüğünü artırmak istiyorsanız, yenilikler getirmeli ve taze şeyler katmalısınız, bunun için konforlu bölgenizden çıkıp, yeniye kucak açmanız, sizi rahatsız edecek bir şeyleri denemeniz gerekiyor. Önceden vakit ayırın denemeler yapın ve sonuçlarını gözlemleyin.
İyi senaryoya göre daha farklı web sitesi ziyaretçileriniz olacak. Kötü senaryoya göre ise listenizi yeniden kontrol etmeniz ve başka bir şeye yönelmeniz gerekecek.
Web Sitenizin Görünürlüğünü
İnsan olarak hepimiz görünür olmak isteriz bu doğamızın bir parçasıdır. Fakat görünür olmak, insandan insana değişen farklılaşan bir kavramdır. Bazılarımız spot ışıklar altında olmaktan kaçınırız. Spot ışıklardan kaçınmak, tanınmak istemediğimiz anlamına gelmez. Etkili bireylerden daha gerçek, iyi zamanlanmış övgüler almak isteriz. Diğerleri ise daha sık ve daha toplumsal onaylar almak ister. En iyiye ulaşmak için, insanların ne istediğini bulmalıyız.