Sosyal Medya Raporlama Nasıl Yapılır?

1329 0

Sosyal medya raporlama nasıl yapılır sorusundan önce sosyal medyanın öneminden ve sosyal medya raporlamasının katkılarından bahsetmek çok daha fazla sizlere katkı sağlayacaktır diye düşünüyoruz.

Sosyal medya çağımızın en çok vakit harcanan ve anlık olarak birçok işimizi görmemiz dışında bize eğlenceli anlar yaşatan içerik paylaşımının yapıldığı alandır. Bu platform, geleneksel medya yapısından aldığımız verimden çok daha fazlasını alırken (haberleşme ve iletişim anlamındaki verimden bahsediyoruz) geleneksel medyanın ulaşamadığı hız ve artılara sahip olmayı sağlıyor.

Sosyal medya bugün herkes bir kimlik kartı misali telefonlarında ve bilgisayarlarında bulunan profiller olarak bizleri yansıtan bir aynadır. Bugün gerçek dünyanın bir benzerini bize sanal olarak sunan sosyal medya yeni bir dünya yarattı demiş olsak abartmış sayılmayız.

Sosyal medyanın bu denli yaygınlaşması reklam pazarlama planlayıcılarına yeni çalışmalar yapmak zorunluluğu sunmaktadır. Bir firma bu araçlarla kendi marka kimliğin sürdürmek ve imajına katkı sağlamak amacıyla bu alanı oldukça yaygın kullanma gereği duyar. Sadece firma bazında değil kişiler kendi popülaritesini arttırmak amacıyla bu alanı daha etkin kılmak istemedir. Bu gibi nedenlerden dolayı sosyal medya da ne kadar yer edinildiğini ne kadar benimsendiğini veya ilgi gördüğünü anlamak isteyen kişi veya firmalar sosyal medya analizi ve sosyal medya raporlama yapmaya veya uzman kişiler tarafından yaptırmaya ihtiyaç duymaktadır.

Sosyal medya raporlaması nasıl yapılır ve nelere dikkat edilmeli sorusunun cevabını genel basit anlatımıyla şu şekilde verebiliriz: Sosyal medya analizi takipçi, yorum ve beğeni unsurlarının durumunu göstermek için yapılan çalışmadır. Sosyal medya hesaplarının takipçi ve etkileşim oranına göre analizi ayrı bir çalışma ve disiplin gerektirir. Bunun için sizlere detaylı analiz yapabilecek ve sizi olası krizlere hazırlayacak iki program önereceğiz.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  1. Boomsosical: Sosyal medyanın detaylı analizi için birçok uygulama mevcuttur fakat en çok tercih edilen uygulamalara örnek ise Boomsosical’ı verebiliriz. Bu araçla sosyal medya hesaplarında yaşanan takipçi artması veya azalmasını, aylık beğeni ve yorum etkileşimi gibi verilere ulaşabiliriz.
  2. Socialmonitoring: Sosyal medyada yaşanabilecek krizlere hazır olmak veya krizleri önlemek için bir uygulama olarak ise size yardımcı olması adına Socialmonitoring’i örnek verebiliriz.
5

Sosyal Medya Raporlama

Sosyal medya raporlama nasıl yapılır sorusundan önce sosyal medyanın öneminden ve sosyal medya raporlamasının katkılarından bahsetmek çok daha fazla sizlere katkı sağlayacaktır diye düşünüyoruz.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder