SEO’nun Yatırım Getirisi (ROI) Nedir?

309 0

SEO optimizasyonları için yapılan harcamaların, SEO uygulamaları tarafından elde edilen kazançlar sayesinde geri alınmasına, SEO yatırım getirisi adı verilmektedir. Siteler için uygulanan SEO optimizasyonları için belirli bir miktar yatırım yapılması gerekmektedir. Ancak SEO uygulamalarının kısa sürede siteleri gündeme getirmesi sonucunda, yapılan yatırımlar fazlasıyla geri gelmektedir. SEO uygulamaları sayesinde, sitelerin ziyaret trafiği artar ve organik tıklanma değerlerinde artış yaşanır. Sitelerin tıklanma ve ziyaret oranları arttıkça, Google reklamları alma hakkı oluşur ve her reklam için tıklanma başına kazanç elde edilir. SEO’nun yatırım getirisi nedir türünden soruların cevabı, yazı içerisinde detaylıca açıklanmıştır.

ROI Hesaplaması Nasıl Anlaşılır?

SEO yatırımları için belirlenen ROI hesaplamaları, SEO yatırımlarından kar ya da zarar edildiğini göstermektedir. ROI hesaplamalarının sonuç gidişatına göre, SEO yatırımları için yeni stratejiler belirlenmelidir. SEO yatırımları için yapılan ROI hesaplamasının anlaşılması için basit bir örnek kullanılabilir:

  • SEO için 100 TL değerinde bir yatırım yapıldığı varsayılsın.
  • 100 TL değerindeki SEO yatırımı için yapılan ROI hesaplamasının sonucunda %175 değerinde bir oran ortaya çıktığı zaman, 100 TL’lik bir SEO yatırımı için 175 TL getiri elde edileceği anlaşılmalıdır. Bu durumda, SEO yatırımından kar elde edilmektedir.
  • Aynı yatırım değeri üzerinden yapılan bir ROI hesaplamasında, 100 TL’lik SEO yatırımı için %75 ROI değeri çıkabilir. Bu oranın anlatmak istediği durum, SEO yatırımlarından %25 zarar edildiğidir.

ROI hesaplamaları sonucunda, SEO yatırımlarından kar elde edildiği anlaşılırsa aynı yatırımlara devam edilmesi gerekir. Ancak SEO yatırımları üzerinden zarar edildiği anlaşılırsa, SEO yatırımları sonlandırılmalıdır.

ROI Hesaplaması Yapmak İçin Bilinmesi Gerekenler

SEO için ROI hesaplaması yaparken kullanılan formül ve hesaplama detayları aşağıda detaylıca açıklanmıştır:

  • ROI Hesaplama Formülü: “ROI = (Yatırımdan Gelen Kazanç – Yatırım Masrafı / Yatırım Masrafı”
  • Belirtilen formül üzerindeki bilgiler, SEO yatırımları için sahip olunan sayılarla doldurulmalıdır.
  • ROI hesaplama formülü uygulandıktan sonra, SEO yatırımlarından kar mı yoksa zarar mı edildiği anlaşılacaktır.

İşlem sonucunda pozitif bir oranla karşılaşılırsa, bu durumda SEO yatırımlarından kar edilmektedir. Aynı şekilde negatif bir veriyle karşılaşılmışsa, SEO yatırımlarının zarar yol açtığı anlaşılmalıdır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

ROI Hesaplamasının Özellikleri Nelerdir?

ROI performans ölçümlerinin SEO ile birleşmesi sonucu ortaya çıkan genel özellikler şu şekildedir:

  • SEO yatırımlarının verim oranı hesaplanmaktadır.
  • SEO yatırımlarının karlılık oranının hesaplanması için basit hesaplamalar yapmaktadır.
  • Yatırımlardan elde edilen kar ya da zararların düzenli şekilde hesaplanmasını sağlar.
  • Esnek bir sisteme sahiptir ve diğer verilerle karşılaştırılabilir.

Yukarıda belirtilen özellikler, ROI nedir sorusu için genel bir açıklama niteliğindedir.

Neden SEO Yatırımı Yapılmalıdır?

SEO yatırımları sayesinde elde edilen avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • SEO yatırımları her zaman etkili sonuçlar oluşturmaktadır. SEO yatırımları üzerinden web siteleri görünür hale getirildiği için uzun süre boyunca SEO yatırımlarının etkisi devam edecektir. SEO yatırımları sayesinde, internet siteleri ve sitelerde yer alan içerikler bulunabilir duruma getirilmektedir. Google sıralamalarında üst sıraya çıkmayı başaran siteler, SEO için harcanan sermayenin kat kat fazlası getiri elde edecektir.
  • SEO yatırımları için büyük bütçeler ayrılmasına gerek yoktur. Düşük sermayelerle, kısa süreli SEO yatırımları gerçekleştirilebilir.
  • Arama motorları ve sosyal medyalar, Pazar payı en yüksek olan mecralardır. Mobil uygulamalar üzerinde gelişmeyi planlayan siteler, SEO sayesinde pazarda yerini edinecektir.
  • Web sitesi hizmetlerinin daha kaliteli olmasını sağlayacaktır. Google ve diğer arama motorlarında üst sıralara çıkabilmek için SEO optimizasyonları kullanılmalıdır.

SEO yatırım getirileri sayesinde, ilk aşamada harcanan sermayeden daha fazlası kazanılabilir ve sitelerin gelişim süreci hızlandırılabilir.

5

SEO’nun Yatırım Getirisi (ROI) Nedir?

SEO optimizasyonları için yapılan harcamaların, SEO uygulamaları tarafından elde edilen kazançlar sayesinde geri alınmasına, SEO yatırım getirisi adı verilmektedir. Siteler için uygulanan SEO optimizasyonları için belirli bir miktar yatırım yapılması gerekmektedir. Ancak SEO uygulamalarının kısa sürede siteleri gündeme getirmesi sonucunda, yapılan yatırımlar fazlasıyla geri gelmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder