SEO’da Sosyal Medyanın Önemi

677 0

Sosyal medya hesapları üzerinden SEO optimizasyonu kullanılarak, web sitelerinin organik ziyaretçi oranı artırılmalıdır. SEO’da sosyal medyanın önemi dikkate alınarak, sosyal medya hesaplarının aktif şekilde kullanılması gerekir. Sosyal medya hesapları üzerinden yapılan etkileşimler, takipçi sayısına göre etkisini artırmaktadır. Sosyal medya hesaplarının takipçi oranı arttıkça, web siteleri ve içeriklerle olan etkileşimlerde artış görülecektir. Web sitelerinin tüm hazırlıkları tamamlandıktan sonra, sosyal medya üzerinden web sitelerinin tanıtımları gerçekleştirilmelidir.

SEO İçin Sosyal Medya Sayfa Yapısı Nasıl Olmalıdır?

İnternet siteleriyle sosyal medya hesapları arasındaki SEO bağlantısını kurabilmek için ikisi arasında backlink ikonlarının kullanılması gerekir. backlink ikonları sayesinde, sosyal medya hesaplarından internet sitesine, internet sitesinden de sosyal medya hesaplarına yönlendirmeler yapılmalıdır. İnternet sitelerinin üzerinde, markaların ya da firmaların logosunun bulunması gerekir. Marka logosu bulunmadan, sosyal medya hesapları üzerinden yapılan SEO işlemlerinin hiçbir önemi kalmayacaktır. Web sitelerinde kullanılan marka logosu, sosyal medya hesaplarının profil fotoğrafı olarak kullanılmalıdır. Profil fotoğraflarında logo kullanıldığı zaman, kurumsal imaj üst ve marka bilinirliği elde edilecektir. Sosyal medya hesaplarının kapak fotoğrafları, firmaya ait bir slogan ve tasarımla hazırlanmak zorundadır.

Görsel ve Yazılı İçeriklerin Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sosyal medya hesaplarında yer alan paylaşımların tamamına görsel içerikler eklenmelidir. Görsel içeriklerde, karşı tarafa aktarılmak istenen mesaj hakkında öz bilgiler kullanılmalıdır. İçeriklerin genel açıklamaları ve detayları, açıklama metni bölümünde ele alınmak zorundadır. Sosyal medya hesapları için belirlenen paylaşım stratejilerine dikkat etmek şartıyla, eğlenceli ve dikkat çekici içeriklerin hazırlanması çok önemlidir. SEO’da sosyal medya kullanımı, markalara ait sitelerin etkileşim oranının artırılması açısından, oldukça mühim sayılmaktadır. Hesaplarda paylaşılan görsel ve yazılı içeriklerin, aynı metinlerden meydana gelmemesi gerekir. Yazılı metinlerde farklı türden bir açıklama bulunması gerekirken, görsel içeriklerde kullanılan yazılar, daha net ve özet olacak bilgileri barındırmalıdır. Görsel içeriklerin arka planında şeffaf olarak ya da görselin herhangi bir köşesinde minimal olarak, marka logosuna yer verilmesi gerekmektedir. Kurumsal firmaların genel olarak tercih ettiği model, bant ya da logoları görsellerin sağ alt köşesinde kullanmaktır.

Sosyal Medya Üzerinden SEO İçin İzlenmesi Gereken Stratejileri

Sosyal medya paylaşımlarının ne zaman yapıldığı ve paylaşılan içeriklerin sayısı, SEO açısından büyük öneme sahiptir. Bir gün içerisinde en fazla 5 post paylaşım yapılırken, 1 post içeriğin altına düşülmemesi yani paylaşım yapılmayan bir günün bırakılmaması gerekir. Yüksek takipçi sayısına sahip olan sosyal medya hesapları, gün içerisinde 5 post içeriğe kadar çıkmalıdır. Sosyal medya içerik paylaşımları esnasında, saate çok dikkat edilmelidir. Paylaşımların saatleri, takipçilerin sosyal medya hesaplarını kullanma ihtimallerine göre belirlenmelidir. Sabah yolda çıkış vakitleri, öğle yemeği saatlerinde sosyal medya incelemeleri, işe başlama ve çıkış saatleri gibi zamanlar, kullanıcıların sosyal medya hesaplarında en fazla aktif oldukları vakitleri temsil etmektedir. Bu saatler arasında paylaşım yapıldığı zaman, içerikler daha fazla etkileşim alacaktır.

Sosyal Medya SEO Uyumu İçin Bilinmesi Gereken Kurallar Nelerdir?

Sosyal medya hesapları üzerinden yüksek etkileşimli içerikler paylaşmak için dikkat edilmesi gereken konular aşağıda açıklandığı gibidir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Her gün düzenli olarak içerik paylaşılmalıdır.
  • İçerikler için kullanılan görsellerin, profesyonel anlamda bir kaliteye sahip olması gerekir.
  • Hesap analizleri, düzenli şekilde takip edilmelidir.
  • Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ve Youtube hesaplarının, marka imajına göre tasarlanması gerekir.
  • Hesapların organik takipçi sayısının düzenli olarak artırılması gerekir.

SEO ve sosyal medya alanlarında iş birliği yapılarak hareket edildiği zaman, internet sitelerinin ve sosyal medya hesaplarının etkileşim oranları, periyodik olacak şekilde artacaktır.

5

SEO’da Sosyal Medyanın Önemi

Sosyal medya hesapları üzerinden SEO optimizasyonu kullanılarak, web sitelerinin organik ziyaretçi oranı artırılmalıdır. SEO’da sosyal medyanın önemi dikkate alınarak, sosyal medya hesaplarının aktif şekilde kullanılması gerekir. Sosyal medya hesapları üzerinden yapılan etkileşimler, takipçi sayısına göre etkisini artırmaktadır. Sosyal medya hesaplarının takipçi oranı arttıkça, web siteleri ve içeriklerle olan etkileşimlerde artış görülecektir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder