SEO’da Online İtibar Yönetimi Nedir?

284 0

Markaların ve firmaların çevrimiçi ortamlarda faaliyet göstermesinin ardından akıllarda, SEO’da online itibar yönetimi nedir türünden sorular oluşmaya başlamıştır. SEO optimizasyonları, sitelerin kullanıcılar tarafından ziyaret edilme ve görülme oranını artırmayı hedeflemektedir. SEO optimizasyonları için belirlenen kriterler, web sitelerinin ön plana çıkmasını sağlayan tüm konuları içine almaktadır.

Online itibar yönetimiyse, markaların çevrimiçi ortamlara dahil olmasının ardından ortaya çıkmış bir kavramdır. Markaların web sitelerinde, mobil uygulamalarında ve sosyal medya hesaplarında ortaya çıkan problemler, itibar yönetimini zorunlu hale getirmiştir. Markalar için yapılan olumlu geri dönüşler, itibar yönetimini olumlu yönde etkilerken, olumsuz eleştirilerin itibar yönetimi stratejileriyle toparlanması gerekmektedir.

Online İtibar Yönetiminin Genel Özellikleri

Online itibar yönetimi yapılmasının asıl amacı ve belirlenen stratejilerin genel özellikleri aşağıda detaylıca açıklanmıştır:

  • Markaların internet sitesinde ve mobil uygulamalarında meydana gelen faaliyetlerin tamamı rapor edilmektedir.
  • Marka hakkında yapılmış olumlu ve olumsuz yorumların tamamı analiz edilerek, olumsuz yorumların sebepleri tespit edilir.
  • Aylık olarak kullanıcı deneyimi analizi yapılmakta ve kullanıcıların daha verimli sonuçlar alabilmesi için yeni stratejiler geliştirilmektedir.
  • Marka adına yayınlanan görseller, sosyal medya hesaplarında kriz oluşturabilecek nitelikteki herhangi bir yorum ya da marka hakkında tehdit oluşturabilecek türden blog yazıları tespit edilir.
  • Markalar hakkındaki olumlu ve olumsuz içeriklerin tamamı analiz edildikten sonra, online kriz çıkmasına sebep olacak etkenlerin ortadan kalkması için farklı hamleler gerçekleştirilmektedir.

Online İtibarın SEO ve Markalar Açısından Önemi Nedir?

SEO online itibar yönetimini önemli yapan faktörler şu şekilde sıralanabilir:

  • Markaların internet siteleri ve sosyal medya hesapları üzerinden yapılan yorumlar, farklı hesaplara yayılır ve markaların imajı hakkında genel bir algı oluşturur. Online itibar yönetimi sayesinde, siteler hakkında çıkan olumsuz yorumların önüne geçilir ve internet sitelerinin SEO açısından zarar görmesi engellenir.
  • Online itibar olumlu şekilde ilerlediği zaman, web sitesinin ziyaretçileri artar ve internet sitesi Google sıralamasında üst sıralara çıkarılır.

İnternet siteleri ve markalar hakkında çıkarılan olumsuz yorumlar, online itibar yönetimi sayesinde hemen tespit edilir ve yorumların farklı kitlelere erişmesinin önüne geçilir. Online itibar yönetimi, sitelerin SEO sayesinde elde edilen başarının korunmasını sağlamaktadır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

SEO İtibar Yönetiminin Sağladığı Getiriler

Online itibar yönetimi yapmanın sağladığı getiriler, aşağıda detaylıca belirtilmiştir:

  • Online itibar yönetimi stratejileri kullanılarak, web siteleri ve markalar için bir koruma alanı oluşturulur.
  • Web sitelerine devamlı olarak içerik yüklendiği için marka değeri ve sitelerin ziyaretçi oranlarında artış yaşanacaktır.
  • Markalar ve internet siteleri adına başlatılan asılsız haberlerin önüne geçilerek, sitelerin organik ziyaretçileri koruma altına alınır.
  • Ziyaretçilerin geri dönüş oranı artırılmaktadır.
  • Sosyal medya hesaplarının tamamı takip edilmektedir.
  • Web siteleri ya da markaları hedef alan olumsuz içeriklerin önüne geçilir.
  • Kamuoyu görüşlerinden faydalanabilmek için anket raporuna ihtiyaç kalmadan, aylık raporlar üzerinden değerlendirme yapılabilir.

Online İtibar Yönetimi İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Online itibar yönetimini kontrol etmek için gerekli görülen işlemler şunlardır:

  • Web siteleri adına online itibar sağlayabilmek için arama motoru optimizasyonu olan SEO ve arama motoru pazarlama yöntemi olan SEM stratejilerinin kullanılması gerekir.
  • İnternet sitesinde yer alan içeriklerin, Google optimizasyon teknikleri kullanılarak hazırlanması gerekmektedir.
  • Sosyal medya üzerinden düzenli paylaşım yapmanın yanında, kullanıcılarla etkileşim halinde olunması ve kişilerin problemlerine hızlıca yanıt verilmesi gerekir.
  • Web sitesinin dijital PR değeri tespit edilmeli ve bu verilere göre stratejiler belirlenmelidir.

SEO ve online itibar değerlerini korumak için belirtilen stratejilerin uygulanması gerekir.

5

SEO’da Online İtibar Yönetimi Nedir?

Markaların ve firmaların çevrimiçi ortamlarda faaliyet göstermesinin ardından akıllarda, SEO’da online itibar yönetimi nedir türünden sorular oluşmaya başlamıştır. SEO optimizasyonları, sitelerin kullanıcılar tarafından ziyaret edilme ve görülme oranını artırmayı hedeflemektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder