İçindekiler
SEO nasıl yapılır sorusunun cevabı için iki önemli anahtar kavram vardır. Google SEO nasıl yapılır diye sorulduğunda da bu kavramlar diğer arama motorları için olduğu gibi geçerlidir. Bunlardan biri popülarite, diğeri ise doğallıktır. SEO kişinin web sitesinin popüler olabilmesini sağlama amacı ile uygulanan bir tekniktir. Dolayısı ile web sitesinin üst sıralarda yer almasını isteyen bir kişi; web sitesi için tanıtım yaparak ve reklam vererek web sitesinin daha popüler olmasını sağlayabilmektedir. Site hakkında yapılan link paylaşımları sitenin ziyaretçi sayısını arttırdığından, bu durum arama motorunun sonuçlarına da yansır. Fakat bir diğer kavram olan doğallık bu noktada devreye girer. Yapay çalışmalar SEO tarafından olumsuz değerlendirilmektedir. Kullanıcının içeriği gördüğünde kendi elinden çıkmış gibi hissetmesi ve gerçekten sitenin amacına hizmet ediyor olması doğallığı besleyen durumlardandır.
SEO nedir sorusuna cevap vermek gerekirse, Search Engine Optimization’ın kısaltılmış halidir. Search Engine Optimization ise; arama motorlarının yaptığı web sitesi taramaları için olan teknik kriter düzenlemelerine verilen isimdir. Arama motoru optimizasyonu da denir. Bir nevi web sitesi için arama motoru üzerinden yapılan iyileştirme çabasıdır. SEO’nun uygulanmasındaki esas amaçlar; web sitesini arama sonuçlarının sıralamasında daha üst sıraya taşımak, sitenin ziyaretçi sayısını arttırmak, web sitesinin içeriğini amacına ulaştırmak ve web sitesinin sahibinin daha fazla kazanmasını sağlamaktır. Yani SEO bir nevi pazarlama stratejisidir. Kişinin web sitesinin organik bir şekilde ulaşamayacağı popülerliğe, doğal görünen yöntemlerle ulaşma çabası için uygulanan yöntemdir.
SEO yapım aşamaları için en önemlisi, ilk önce içeriği halletmektir. İçerik şu şekilde olmalıdır:
Sitenin içeriği ile ilgili dikkat edilmesi gerekenlere dikkat edildikten sonra sıra site dışı SEO uygulamalarına gelir. Site dışı etmenlerle SEO sıralamasında yükselmek için yapılanlar sonucunda yapım aşaması tamamlanmış olur.
Web sitesinin içeriğinin SEO’ya uyumlu olup olmadığını kontrol etmek için bakılması gerekenlerden bazıları şunlardır:
SEO çalışmalarının iki farklı yönü; site içi SEO ve site dışı SEO’dur. Bu iki farklı çalışmanın amacı; sitenin ve içeriğinin arama motorları tarafından daha üst sıralarda listelenmesini sağlamaktır. Site içi SEO çalışmaları; kişinin kendi web sitesinde değiştirebildiği ve kontrol edebildiği çalışmaları kapsamaktadır. Kelimeler, içerikler, teknik durumlar ve yapısal unsurlar buna dahildir. Site dışı SEO çalışmaları ise; backlinkleri, sosyal medya paylaşımlarını, marka bilinirliğini, otorite sahibi sinyalleri kapsamaktadır.
SEO Nasıl Yapılır?
SEO nasıl yapılır sorusunun cevabı için iki önemli anahtar kavram vardır. Google SEO nasıl yapılır diye sorulduğunda da bu kavramlar diğer arama motorları için olduğu gibi geçerlidir. Bunlardan biri popülarite, diğeri ise doğallıktır. SEO kişinin web sitesinin popüler olabilmesini sağlama amacı ile uygulanan bir tekniktir. Dolayısı ile web sitesinin üst sıralarda yer almasını isteyen bir kişi; web sitesi için tanıtım yaparak ve reklam vererek web sitesinin daha popüler olmasını sağlayabilmektedir.
Detaylı harika bir bilgi teşekkür ederiz işime çok yaradı sağolun.