İçindekiler
Organik trafik arttırma kılavuzuna göre bir web sitesinin organik trafiğinin arttırılabilmesi için ilgili içerikte SEO tekniğinin uygulanması gereklidir. Bir web sitesinin organik trafiğinin arttırılmasının önemi; arama sonuç sayfasında web sitesinin daha üst sıralarda gözükebilmesi için önemlidir. Hedef kitleye ve ziyaretçilere göre web sitesinin içeriğinin düzenlenmesi gereklidir.
Organik trafik nasıl arttırılır sorusuna cevap vermek gerekir ise; düşük rekabetli anahtar kelime tercih etmek bunlardan biridir. Bir konu ile ilgili kullanılması gereken anahtar kelimelerden bazıları sektörün ileri gelenleri tarafından kapılmış olabilmektedir. Dolayısı ile bu çok rağbet gören anahtar kelimelerde rekabet daha fazla olacağı için bu kelimeleri kullanarak belirli bir sıralama elde etmek de zor olmaktadır. Bu yüzden başlangıçta anahtar kelime tercihinde anahtar kelimelerin düşük rekabetli olmasına özen gösterilmelidir. Ahrefs ve Ubersuggest gibi araçlar kullanılarak düşük rekabetli anahtar kelimelerin tespiti yapılabilmektedir. Az kullanılan eş anlamlı terimler ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler, düşük rekabetli anahtar kelimelere örnek olarak verilebilmektedir.
Site içi SEO çalışmaları, SEO faaliyetlerinin merkezidir ve bir sayfadaki dönüşümleri arttırmanın yolu bu çalışmalardan geçmektedir. İçeriklerin hit almayan içeriklerden oluşması, başlıklarda anahtar kelimelerin kullanılması, kullanılan URL’nin ise SEO dostu olması gereklidir. URL belirlerken URL’nin anahtar kelime içermesinin yanı sıra, ziyaretçilerin bağlantının nereden geldiğini ve neden bahsettiğini anlayabileceği bir seçim yapılması da gereklidir. Bu şekilde organik trafik arttırılabilmektedir.
İnsanların aramaları ile ilgili en iyi sonuca ulaşabilmeleri adına Google algoritmasında bir yıl içerisinde birkaç kere güncelleme yapmaktadır. Web sitesi sahiplerinin de sitelerini devamlı olarak iyileştirmeleri gereklidir. Bunun için web sitelerini ziyaretçilere göre optimize etmeleri gereklidir. Kullanıcı deneyimini arttırmak için yapılabileceklerden bazıları şunlardır:
Organik trafiği arttırabilmek için ve web sitesini daha iyi bir hale getirebilmek için rakiplerden de haberdar olunması gereklidir. Site sahibinin rakiplerini gözlemlemeden web sitesini olabilecek en iyi haline getirebilmesi mümkün değildir. Rakiplerinden daha iyi olabilmesi için rakiplerinin sektöre bakış açısını ve web sitelerinde yaptıkları değişiklikleri takip etmeleri gereklidir. Anahtar kelime ve hit kontrolü yapabilmek için Ahrefs ve Semrush gibi araçlar kullanılabilmektedir.
Sitenin ana içeriğinden bağımsız olan, hit almayan sayfalar; ilgili web sitesi için gereksiz sayılan sayfalardır. SEO uzmanlarının görüşlerine göre bu sayfalar hit almadıkları için silinmeleri gereklidir. Gereksiz sayfalar için izlenebilecek iki yol bulunmaktadır. Bir tanesi gereksiz sayfaları kaldırmaktır. Diğeri ise; gereksiz sayfaların içeriklerini tek bir sayfaya toplayarak bu içeriklerden hit alan, güçlü bir sayfa oluşturmaktır. Organik trafiği arttırmak için yapılan bu hamlede dikkat edilmesi gereken nokta ise; silinen sayfalarda backlink olmamasıdır.
Web sitesindeki içerikleri daha anlaşılır, kolay okunabilen, ziyaretçilerin ilgisini çeken ve konu ile daha alakalı hale getirmek için çaba sarf edilmesi gereklidir. İçeriklerdeki cümlelerin daha kaliteli hale getirilmesi, paragraf uzunluklarının kısaltılması, uzun ve karışık cümlelerin düzenlenmesi gibi çalışmalar organik trafiği arttırmak için yapılan gönderileri iyileştirme çalışmalarıdır.
Organik Trafik Arttırma Kılavuzu
Organik trafik arttırma kılavuzuna göre bir web sitesinin organik trafiğinin arttırılabilmesi için ilgili içerikte SEO tekniğinin uygulanması gereklidir. Bir web sitesinin organik trafiğinin arttırılmasının önemi; arama sonuç sayfasında web sitesinin daha üst sıralarda gözükebilmesi için önemlidir. Hedef kitleye ve ziyaretçilere göre web sitesinin içeriğinin düzenlenmesi gereklidir.