İçindekiler
Web sitelerinin Google sıralamalarında en üstte yer alması açısından, kopya içerik ve SEO ilişkisine dikkat edilmesi gerekir. Aynı içeriklerin birden fazla sitede ya da bir sitenin içerisindeki yazıların tamamında kullanılmasına, kopya içerik adı verilmektedir. İnternet sitelerinde yer alan yazıların olduğu gibi internet sitesine aktarılması ya da cümlelerin üzerinde oynama yapılarak, spinleme yoluyla içeriklerin aktarılması, kopya içerik kavramını ortaya çıkarmaktadır.
Web sitelerinin üst sıralara çıkması için uygulanan SEO optimizasyonları, kopya içeriklerin kullanılması sonucunda tüm işlevlerini kaybetmektedir.
Aynı kaynağı birden fazla içeriğe eklemek, kopya içerik sorununun ortaya çıkmasına sebep olmaktadır. Kopya içerik nedir sorusuna cevap vermek için bu problemin temelinde yatan sorunları incelemek gerekir:
Kopya içeriklerden meydana gelen yazıların bulunduğu web siteleri, Google tarafından anında tespit edilmektedir. Kopya içerik kavramı, Google ve diğer arama motorlarının en nefret ettiği durumlardan bir tanesidir. Kopya içerikleri kullanarak üst sıralara çıkmayı başaran siteler, Google tarafından geliştirilen yeni algoritmalar sayesinde anında tespit edilmiş ve sitelerin tamamı banlanmıştır. Yeni sistemdeyse, kopya içeriklerin yer aldığı sitelerin üst sıraya çıkmasına, asla izin verilmemektedir. SEO kavramının asıl amacı, web sitelerinin dolayısıyla içeriklerin, Google arama sonuçlarında en üste çıkmasını sağlamaktır.
SEO optimizasyonlarının başarıya ulaşabilmesi için hazırlanan içeriklerin tamamen özgün olması gerekmektedir. Google botlar tarafından düzenli şekilde yapılan taramalar, içeriklerin kopya olup olmadığını test etmekte ve kopya içerik bulunan tüm içerikler tespit edilmektedir. Kopya içerik tespiti yapılan web siteleri, Google tarafından spam listesine eklenmektedir. Eğer kopya içeriği kullanan değil de üreten sitelerden olunursa, yani sitede yer alan içerikler farklı siteler tarafından kopyalanırsa, Google bu siteleri üst sıraya çıkaracaktır.
Web sitelerine eklenen içeriklerin SEO uyumlu olması için özgün cümlelerden meydana gelmesi ve sıfırdan yazılması gerektiği belirtilmiştir. SEO optimizasyonlarının olumsuz etkilenmemesi için farklı sitelerden alıntı yapılırken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Farklı bir siteden yapılan alıntılar, 2 cümleden kısaysa ve bu alıntılar için kaynak belirtilirse, kopya içerik problemiyle karşılaşılmaz. Ayrıca alıntılar için <q> elementlerinin kullanılması da gerekecektir. Bu elementin yazı içerisine eklenmesi, belirtilen cümlenin alıntı olduğunu teyit eder ve sitelerin mesuliyetini ortadan kaldırır.
Çok uzun bir paragrafın ya da içeriğin tamamının alıntı yapılabilmesi için <blockquote> elementi kullanılmalıdır. Ayrıca bu element için cite kullanılmalı ve alıntılanan içeriğin sahip olduğu web sitesinin bağlantısı da eklenmelidir. Belirtilen kavramları kullanarak alıntı yapıldığı zaman, alıntıların kötü amaçla kullanılmadığı teyit edilmiş olacaktır. Kopya içerik ve seo kavramları, birbiriyle bağlantılıdır ve bu kavramların birbirine ters düşmemesi, seo açısından oldukça önemlidir.
Kopya İçerik ve SEO İlişkisi
Web sitelerinin Google sıralamalarında en üstte yer alması açısından, kopya içerik ve SEO ilişkisine dikkat edilmesi gerekir. Aynı içeriklerin birden fazla sitede ya da bir sitenin içerisindeki yazıların tamamında kullanılmasına, kopya içerik adı verilmektedir.