İçindekiler
Bir şeyi anlatmanın, bilgilendirmenin birçok yolu vardır. İletimlerin alıcı tarafından alımlama kalitesi, anlatımda bulunan kişilerinin kullandığı iletişim yöntemleriyle doğru orantılıdır. Yani bir şeyi ne kadar iyi anlatırsak karşı tarafın zihninde anlatmak istediğimiz konu daha iyi şekillenecektir. Bu nedenle bir görsel üzerinde anlatımdan bulunmak her zaman anlatmak istediğimiz konuyu karşı tarafa daha kolay, anlaşılır bir şekilde anlatmayı sağlayacaktır. Sözlü olarak anlatsak bile, ağzımızdan çıkan her alıcının zihinde bir şeyler canlandıracaktır. Çünkü her kelimen bir imgesi (zihnimizde canlanan görüntüsü) vardır. Infografikler de bir tür görsel anlatım yöntemi olarak pazarlama dünyasında oldukça çok kullanılan, verimi yüksek bir anlatım türüdür.
Infografik, İngilizce info (bilgi) ve grafik (olguyu belli şablon veya çizimler anlatmak) kelimelerin birleşiminden oluşur. Bilgilendirme grafiği olarak açıklayacağımız Infografikler, bir olguyu veya konuyu basit çizimler ve özet cümleler birlikte kullanarak anlatma ve bilgilendirme yöntemidir.
Infografikler anlatılmak istenen konu ve konuyu basit çizimlerle, şablonlar, semboller kullanarak görselleştirip , görsellerin yanına konuyu anlatan yazılar yazılarak oluşturulur.
Bazı konuları veya olguları sözlü aktarmak zordur. Sözle anlatsak bile bazı konular alıcıların zihinde canlandırıp algılaması oldukça güçtür. Bazen de bir şeyin zihinde daha kalıcı olmasını isteriz. Bu nedenle bazen canlandırmalar yaparak karşı tarafın olgu veya konunun daha çabuk ve iyi algılamasını sağlar ve de aynı zamanda bilgiyi daha kalıcı kılarız. Infografikler bu konuda bize yardımcı olmaktadır.
Infografikler, en sık olarak hava durumlarında, okullarda bir konu anlatırken, bir şeyi tanıtırken, karışık durumları basitleştirmek veya uzmanlık isteyen konuyu en basit şekilde anlatmak gibi durumlarda kullanılır.
Infografik yapma pazarlama dünyasında markalar ve hizmetleri hakkında bilgi verirken kullanılması birçok açından fayda sağlar.
Infografik
Bir şeyi anlatmanın, bilgilendirmenin birçok yolu vardır. İletimlerin alıcı tarafından alımlama kalitesi, anlatımda bulunan kişilerinin kullandığı iletişim yöntemleriyle doğru orantılıdır. Yani bir şeyi ne kadar iyi anlatırsak karşı tarafın zihninde anlatmak istediğimiz konu daha iyi şekillenecektir. Bu nedenle bir görsel üzerinde anlatımdan bulunmak her zaman anlatmak istediğimiz konuyu karşı tarafa daha kolay, anlaşılır bir şekilde anlatmayı sağlayacaktır. Sözlü olarak anlatsak bile, ağzımızdan çıkan her alıcının zihinde bir şeyler canlandıracaktır. Çünkü her kelimen bir imgesi (zihnimizde canlanan görüntüsü) vardır. Infografikler de bir tür görsel anlatım yöntemi olarak pazarlama dünyasında oldukça çok kullanılan, verimi yüksek bir anlatım türüdür.