İçindekiler
Google güncellemelerinin ardından, link oluşturma yönergelerinde değişiklikler gözlemlenmiştir. Web sitelerinden ya da blog sitelerinden link alındığı zaman unfollow ya da nofollow niteliğinde backlink bağlantıları sağlanmaktaydı. Eskiden kullanılan iki link türüne ek olarak, iki farklı link modeli daha oluşturulmuştur. Google’ın yeni link oluşturma yönergeleri, web sitelerinin SEO optimizasyon çalışmalarını baştan sona değiştirecektir. Web sitelerinin SEO sıralamasına olan etkilerinin denetlenmesi konusunda Google’a kolaylık sağlayacak yeni yönergeler, kullanıcıların içerik deneyimini de kaliteli hale getirecektir.
Google tarafından kullanılan mevcut link oluşturma yönergelerinde, iki farklı link modeli kullanılmaktadır. Dofollow yani normal linkler ve nofollow linkler olarak ele alınan, web sitelerinin SEO çalışmalarında kullanılan iki farklı yöntemdir. Dofollow olarak adlandırılan normal linkler, doğal yollarla siteye eklenen ve sitelerin organik ziyaret oranlarını arttıran bağlantılardır. Web sitelerine doğal olarak gelen linkler, sitelerin dönüşüm oranlarını arttırarak SEO sıralamasında sitenin yükselmesine yardım etmektedir. Web sitesine eklenen linklerin denetlenmesi için çeşitli araçlar kullanılmaktadır. Backlink denetleme araçlarında tespit edilen linkler, zararlı ya da zararsız olarak gruplandırılmaktadır. Web sitesinde bulanan linklerin parayla alınmadığını anlamak ve link alımı aşamasında herhangi bir hileyle karşılaşılmadığını belirleyebilmek için linklerin nofollow olması talep edilmektedir.
Önceki Google politikalarında, alınan ücretli linkleri normal olarak gösterme imkânı bulunurken, yeni yönergede belirlenen kurallarla sponsorlu linkler kullanılması zorunlu tutulmuştur. Bir siteden alınan backlink için para ödeniyorsa ya da siteden ücret alınıyorsa, bu linklerin sponsorlu olarak adlandırılması zorunlu tutulmuştur. Sadece içeriklerde değil, rel=”sponsored” bağlantısı üzerinde de sponsorlu içerik kodu kullanılmak zorundadır. Kullanıcı aracılığıyla alınan linkler için rel=”ugc” koduyla linklerin işaretlenmesi gerekecektir. Eski sistemde kullanılan nofollow link niteliğinin kullanımına devam edilebilir. Sponsorlu link içeriklerinde bir kombinasyon oluşturulduktan sonra, hazırlanan kombinasyonu rel=”nofollow sponsored” olarak kodlanmalıdır.
Google link oluşturma yönergelerinde yapılan yeniliklerin amacı, kullanıcıların sponsorlu ve nofollow linkleri ayrıştırmasını sağlamaktır. Kullanıcı deneyimini ön planda tutan Google, sponsorlu link içeriklerinin kullanıcılara dayatılmasının önüne geçmek için bu türden bir güncellemeye ihtiyaç duymuştur. Sponsored, UGC ve nofollow türündeki linklerin kullanıcı tarafından ayrıştırılmasını sağlayan yeni güncellemeler, kullanılan linklerin Google tarafından kolayca analiz edilmesine yol açacaktır. Web sitelerinin SEO değerlerinin belirlenmesinde etkili olan linkler, Google tarafından ayrıştırılmaktadır. Linklerin organik ya da sponsorlu olması, SEO sıralamalarını ve site değerini doğrudan etkilemektedir. 1 Mart 2020 tarihinden itibaren kullanılmaya başlanan yeni link oluşturma yönergeleri, web sitelerinde kullanılan eski linklerde değişiklik yapma zorunluluğu getirmemiştir.
Google yeni link oluşturma yönergelerinin hazırlanma amacı, SEO stratejilerinin daha etkili şekilde kullanılmasına yardımcı olmaktır. Google algoritmasının açıklarından faydalanmak isteyen web siteleri, ücret karşılığı ya da kişiler aracılığıyla aldıkları linklerle Google sıralamasında yükselmeyi başarmaktaydı. Web sitelerinin bu türden hilelerle diğer sitelerinin üstüne çıkmasını engellemek amacıyla, yeni link oluşturma yönergelerinde bazı değişiklikler yapılmıştır. Web sitelerinin oluşturduğu link türlerinin kullanım amacının yerine getirilmesini sağlayan yeni yönergeler, sitelerin SEO çalışmalarını da destekleyecektir. Sponsorlu bağlantılar ve doğal linklerin ayrıştırılmasıyla, Google algoritmasının link türlerini ayrıştırmasını ve denetlemesini kolaylaştıracaktır. Google tarafından çıkarılan yeni güncellemeler, web sitelerinin kullandıkları linklerin değerlendirilmesini ve sitelerin sıralama değerinin daha adil şekilde yapılmasını desteklemektedir. Google yeni link oluşturma yönergeleri kapsamında çıkarılan kurallar, sponsorlu linklerin doğal olarak elde edilen linklerden daha az değer görmesine yol açmıştır.
Google’ın Yeni Link Oluşturma Yönergeleri
Google güncellemelerinin ardından, link oluşturma yönergelerinde değişiklikler gözlemlenmiştir. Web sitelerinden ya da blog sitelerinden link alındığı zaman unfollow ya da nofollow niteliğinde backlink bağlantıları sağlanmaktaydı. Eskiden kullanılan iki link türüne ek olarak, iki farklı link modeli daha oluşturulmuştur.