Google EAT Algoritma Güncellemesi

56 0

Google sahip olduğu kalitesini daha da arttırmak adına adımlar atıyor, bu adımlardan bir tanesi de Google EAT algoritmasıdır. Google uzun süreden bu yana Google EAT algoritmasını test ediyordu. Bu denemeler sonucunda başarılı sonuçlar alınmaya başladıkça kullanıcılarla da buluşmaya başladı. Bunun yanı sıra Google yeni güncellemeler getirerek bu algoritmayı daha da kullanışlı bir hale getirdi.

Google EAT Algoritması Ne İşe Yarar?

Google EAT algoritması nedir sorusuna verilebilecek yanıt Expertise, Authoritativeness ve Trustworthiness kelimelerinin ilk harflerini ifade etmesidir. Bu kelimelerin anlamı ise Uzmanlık, Yetkinlik, Güvenilirlik’tir. Google bir web sitesini değerlendirirken bu üç kritere bakıyor. Bu da sayfa kalitelerinin artması anlamına geliyor. Yani Google bir alanda uzman olmanızı, ana bir içerik oluşturucu yeteneklerinizi göstermenizi bekliyor. Bunun yanı sıra ana içerik oluşturucuda yetkinliğinizin olması da lazım. Ayrıca Google kullanıcılara web sitesinin güvenli olup olmadığı konusunda ikna edip edemediğinize de bakar. Bu Google EAT algoritma yönergeleri kullanıcıların sizin internet sitesine ne kadar güvenip güvenemeyeceklerini ölçüyor.

EAT Neden Önemli?

Google EAT algoritmasının ismi geçmiş yıllarda da duyulmaya başlanmıştı. O dönem bu uygulama çok anlaşılmadığı için öneminin de farkına varılmadı. Fakat günümüzde Google EAT algoritmasının önemi yalnızca uzmanlar değil herkes tarafından fark edildi. EAT ile Google bir internet sitesinin güvenilirliğini ölçüyor. Günümüzde internet üzerinden alışveriş yapma imkanı sunan birçok site bulunuyor. EAT algoritması tam da bu tip siteler için önem taşıyor. Bir kullanıcı bu siteden alışveriş yaparken o siteye güvenip güvenmeme konusunda tereddütler yaşayabilir. Bu tür tereddütlerin ortadan kalkması için de Google EAT algoritması devreye giriyor. EAT algoritma güncellemesiyle de değerlendirme kalitesi giderek artıyor.

EAT Puanı Nedir?

Google EAT algoritması ile web sitesi sahiplerini değerlendirmeye tabi tutar. Bu değerlendirme ile de uzmanlık, yetkinlik ve güvenirliğe bakılır. Bunun sonucunda da kullanıcılara puanlar verilir. Özellikle kredi kartı bilgilerini almak isteyen bir site söz konusuysa bu EAT puanı oldukça önemlidir. E ticaret siteleri EAT puanına çok dikkat etmelidir. Bu puan sayesinde bir kullanıcının sizin sitenize güvenip güvenemeyeceği anlaşılır. Bu Google algoritması sayesinde de internet ortamı çok daha güvenli bir hale geliyor.

EAT Puanı Nasıl Arttırılır?

İnternet siteleri özellikle e ticaret yapan sayfaların EAT puanını arttırmaları çok önemlidir. Bunun için de başvurabilecekleri çeşitli yöntemler vardır. Örneğin bir e ticaret sitesi güvenilirliği arttırmak için ne yapmam gerekiyor diye düşünebilir. Bunun için önerilen ilk şeylerden bir tanesi SSL sertifikasının alınmasıdır. Bunun yanı sıra içeriğin de alanında uzman olan kişiler tarafından hazırlanması EAT puanı için oldukça önemlidir. Bir internet sitesinde yetkinin kimde olduğu da açık ve net bir şekilde belirtilmelidir. Güvenirliği arttırmak için ise bir başka önerilen çözüm HTTP’den HTTPS’ye geçilmesidir. Bu durum da web sitenizin güvenirliğini arttıracaktır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google EAT Güncellemesi Neleri Değiştirdi?

Google EAT algoritma güncellemesi ile bazı yenilikleri de getirdi. Google Mart 2019’da yeni bir güncellemeyi piyasaya sürdü. Google açık bir şekilde algoritmayı sunmadığı için güncelleme ile de tam olarak neler değiştiğini net bir şekilde ifade etmiyor. Fakat bilinen bir gerçek arama motoru kalitesinin çok daha yükselmiş olmasıdır. Google internet sitesi sahiplerine içeriklerine odaklanmaları gerektiğini de vurguladığı anlaşılıyor. Bir içeriğin nasıl olduğu EAT algoritmasını da en çok etkileyen konulardan bir tanesi. EAT algoritma güncellemesi detaylarıyla da yine Google’ın en çok bu konuya önem verdiğini fark edebiliyoruz.

5

Google EAT Algoritma Güncellemesi

Google sahip olduğu kalitesini daha da arttırmak adına adımlar atıyor, bu adımlardan bir tanesi de Google EAT algoritmasıdır. Google uzun süreden bu yana Google EAT algoritmasını test ediyordu. Bu denemeler sonucunda başarılı sonuçlar alınmaya başladıkça kullanıcılarla da buluşmaya başladı. Bunun yanı sıra Google yeni güncellemeler getirerek bu algoritmayı daha da kullanışlı bir hale getirdi.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder