Google Algoritmaları Nelerdir?

1395 1

Google algoritmaları nelerdir sorusundan önce ne işe yaradıklarına cevap vermek gerekir ise; Google algoritmaları pek çok kriteri göz önünde bulundurarak, alakasız bazı sonuçlar yerine kişinin aradığı sonucu indeksleme yöntemi sayesinde kişinin önüne listelemesidir.

Belirli Google Algoritması Kriterleri Nelerdir?

Google algoritmalarının kullandığı ranking modeli için belirlenmiş olan kriterlerinden başlıca olanları şunlardır:

  • Kullanıcının ilgi alanları
  • Siteyi ziyaret eden kişi sayısı
  • Sitenin ziyaretçilerinin geri dönüş sağlama oranı
  • Oturum süresi
  • Site içeriğindeki anahtar kelime kullanımı
  • Sitenin tasarımı
  • Sitenin var olan hızı
  • Sitenin mobil uyumunun olup olmaması
  • Site farklı dillerde hazırlanmış ise bu dillere göre yurtdışından siteyi ziyaret eden ziyaretçilerin profili
  • Siteyi ziyaret eden kişilerin ilgi alanları ve giriş grafikleri
  • Sitenin yönlendirme yaptığı siteler ve siteden yönlendirme yapılan siteler
  • Olumsuz bir durum oluşturabilecek olan fazla anahtar kelime kullanımı ve içerik eklemede aşırıya kaçılması gibi hatalara karşı SEO önlemi alınması
  • Kopya içeriklerin olmaması

Başlıca Google Algoritmaları Nelerdir?

Google’ın yıllar içerisinde yazılımını yenileyerek sunduğu algoritmalar şu şekildedir:

  • Panda: 24 Şubat 2011 tarihi çıkışlıdır.
  • Penguin: 24 Nisan 2012 tarihi çıkışlıdır.
  • Hummingbird: 22 Ağustos 2013 tarihi çıkışlıdır.
  • Pigeon: 24 Temmuz 2014 tarihi çıkışlıdır. Google güvercin algoritması ismi ile bilinmektedir.
  • Mobile: 21 Nisan 2015 tarihi çıkışlıdır.
  • RankBrain: 26 Ekim 2015 tarihi çıkışlıdır.
  • Possum: 1 Eylül 2016 tarihi çıkışlıdır.
  • Fred: 8 Mart 2017 tarihi çıkışlıdır.

Penguen Güncellemesi Sonrası Trafik Kayıpları Neden Olabilir?

Google penguen algoritmasının güncellemesi sonrası yaşanabilecek olan trafik kayıpları şunlardır:

  • Siteye gelen bağlantıların kalite yönünden zayıf olması durumunda trafik kayıpları yaşanabilir. Dolayısı ile siteye gelen bağlantıların kaliteleri için bir analiz yapılmalıdır.
  • Siteye gelen bağlantıların doğal olmaması durumunda trafik kayıpları yaşanabilir.
  • Yorum backlink kullanılması durumunda siteye gelen kişiler için trafik kaybı yaşanabilir.
  • Sitede Tumblr, WordPress gibi sitelerin otomatik yollanmış olan makaleleri var ise trafik kayıpları yaşanabilir.
  • Bazı haber sitelerinden alınan tanıtım yazıları, trafik kaybının yaşanabilmesine neden olabilmektedir.

Google Panda Güncellemesi Sonucu Anahtar Kelimelerde Düşüş ve Trafik Kaybı Neden Olur?

Google panda algoritmasının güncelleme yapılması sonucunda anahtar kelimelerde düşüş ve trafik kaybı oluşmasına neden olmasının sebepleri şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Yazıların düşük kaliteli olması durumunda anahtar kelimelerde düşüş ve trafik kaybı olabilir. Dolayısı ile yazıların yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.
  • Sitede kopya içeriklerin olması durumunda anahtar kelimelerde düşüş ve trafik kaybı yaşanmaktadır. Kopya içerikler siteden kaldırmak dışında bir çözümü yoktur.
  • Bazen arama motorlarını yanıltmak için 100 kelimenin altındaki makaleler siteye eklenir. Bunu makalelerin kaldırılıp, silinmesi durumunda bu kayıp telafi edilebilir.
  • Title etiketinde yani başlık etiketinde; 80 karakterden uzun ifade yer almamalıdır.
  • İçerik olarak yinelenen makaleler var ise; bu makaleler tek bir makale altında toplanmalıdır veya içlerinden kalitesiz olanları silinmelidir. Aynı zamanda bu makalelerde nofollow etiketi de kullanılabilir.
  • Anahtar kelimelerinin yoğunluğu, H1 ve H2 etiketlerinin fazla sayıda kullanılmasının ekstra bir avantajı yoktur. Dolayısı ile bunlar belirli bir oranda kullanılmalıdır.
  • Tamamen düşük bütçeli olmasına odaklanmak yerine, hem bütçeye uygun hem de ziyaretçilerin ilgisini çekebilecek yazıların olması gerekmektedir.
  • Google panda algoritmasının güncellenmesi sonucu trafik kaybı yaşanmaması için site hızının yüksek olması gerekmektedir.
5

Google Algoritmaları Nelerdir?

Google algoritmaları nelerdir sorusundan önce ne işe yaradıklarına cevap vermek gerekir ise; Google algoritmaları pek çok kriteri göz önünde bulundurarak, alakasız bazı sonuçlar yerine kişinin aradığı sonucu indeksleme yöntemi sayesinde kişinin önüne listelemesidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder

    Yararlı bir makale olmuş,,

    Avrupa Kargo 23/10/2019