İçindekiler
Anahtar kelimenin önemine bakıldığında; doğru anahtar kelimeler kullanıldığında arama motorunda listelenen sonuçlarda ilgili web sitesi daha üst sırada çıkabilmektedir. Dolayısı ile de daha üst sırada olduğu için site trafiği artmaktadır. Bu da web sitesinin kuruluş amacı her ne ise bunu olumlu olarak etkilemektedir. Bu yüzden doğru anahtar kelimelerin kullanılması gereklidir. Bunun için de anahtar kelime araçları yardımcı olabilmektedir. Konuyu en iyi anlatan, rekabetin düşük olduğu anahtar kelimeler ile kolay sıralama alabilmek mümkündür. Kullanılabilecek bazı anahtar kelime araçları ise şöyledir:
Google Trends; arama trendleri ile ilgili bilgi edinilebilen bir araçtır. Arama trendlerindeki değişim bu araç sayesinde görülebilmektedir. Anahtar kelime seçimi yapılacağı zaman ilgili anahtar kelimenin son 12 ay içerisinde popülaritesindeki değişim bu araç sayesinde rahatlıkla görülebilmektedir. İlgili anahtar kelimenin hangi bölgelerde hangi tarih aralıklarında popüler olduğunun filtrelemesi de yapılabilmektedir. Ayrıca bir anahtar kelimenin kategorilere göre popülaritesi de görülebilmektedir. Örnek vermek gerekir ise; haberlerde, görsel aramalarında veya YouTube aramalarında o anahtar kelimenin ne kadar tercih edildiği grafik üzerinde görülebilmektedir. Ayrıca Google Trends’in ilgili sorgular özelliği bulunmaktadır. Bu da ilgili anahtar kelimeye benzer kelimelerin de popülaritelerinin görülebileceği bir hizmettir.
Keyword Shitter; anahtar kelimenin yazıldığı ve sonrasında yazılan anahtar kelime ile ilgili öneri verilen bir araçtır. Bir adet veya birden fazla anahtar kelimenin yazılabilmesi mümkündür. İlgili yere anahtar kelimeleri yazdıktan sonra shit keywords butonuna tıklanması gereklidir. Ardından tek tek kelime önerileri çıkmaktadır. Bunları durdurmak için de stop job butonuna tıklamak gereklidir. Google otomatik tamamlama sistemi ile çalışan bir araçtır. Yani bir kelime yazıldıktan sonra o kelime ile ilgili yapılan diğer aramaları göstermektedir. Pozitif ve negatif filtre seçeneği ile anahtar kelimelerin gruplandırılabildiği bir araçtır. Ancak anahtar kelimelerin arama hacimlerini veya trend verilerini gösteren bir hizmet değildir.
Adwords ve SEO Anahtar Kelime Permütasyon Üreticisi; birden fazla anahtar kelimenin bütün olası permütasyonlarının görülebildiği bir araçtır. Öncelikle üç farklı anahtar kelimesi oluşturulmaktadır. Ardından bu üç farklı liste birleştirilmektedir. Sadece permütasyonlar listelenmektedir. Bunun dışında ek bir verinin, arama hacminin, trendlerin veya TBM’nin görülebilmesi mümkün değildir. Kullanımı kolay ve pratik olan bir araçtır. Bu yüzden anahtar kelime ararken zamandan tasarruf edebilmek için kullanılabilecek alternatif araçlardan biridir.
Answer the Public; soru şeklinde yapılacak olan aramalar, edat barındıran aramalar, bu aramaların karşılaştırması gibi aramalar için kullanılan bir araçtır. Örnek vermek gerekir ise; bir anahtar kelime aratıldığında ilgili anahtar kelime kim, neyi, niçin, nerede, ne zaman ve nasıl gibi sorular ile beraber listelenmektedir. Sonuçlar alfabetik olarak listelenmektedir. Google otomatik tamamlama özelliği de bulunmaktadır.
Google Correlate; Google Trends’in bir parçası olan bir araçtır. Çalışma sistemine bakıldığında ise; önce bir anahtar kelime yazılmalıdır, ardından bu anahtar kelimeye benzer kelimeler listelenmektedir. Listelenen kelimeler ile ilgili analizler de görüntülenebilmektedir. Anahtar kelimelerin en son ne zaman arandığı, hangi yollar ile arandığı, kaç kere arandığı hem sayısal veri olarak hem de grafikler halinde gözükmektedir. Ayrıca konu ile ilgili yeni anahtar kelimelerin keşfedilmesine de olanak sağlamaktadır.
Anahtar Kelimenin Önemi ve Anahtar Kelime Araçları
Anahtar kelimenin önemine bakıldığında; doğru anahtar kelimeler kullanıldığında arama motorunda listelenen sonuçlarda ilgili web sitesi daha üst sırada çıkabilmektedir. Dolayısı ile de daha üst sırada olduğu için site trafiği artmaktadır. Bu da web sitesinin kuruluş amacı her ne ise bunu olumlu olarak etkilemektedir.