Amazon SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

4 0

Amazon üzerinden e-ticaret satışları yapmak için ürünlerin görünürlüğünün artırılması gerekmektedir. Amazon SEO nedir türünden sorulara cevap bulmak isteyen kişilerin bu yazıyı dikkatlice incelemesi gerekmektedir. Amazon, e-ticaret siteleri arasında en büyük hacme sahip olanlardan bir tanesidir ve farklı kullanıcıların bünyesinde e-ticaret yapmasına olanak sağlar. Ancak bu satışların gerçekleşebilmesi için rakiplerin ve satışı yapılan ürüne alternatif olan ürünlerin önüne geçilmesi zorunlu tutulmuştur. Amazon üzerinden yapılan satışların artması ve ürünlerin müşterilerin gözü önünde bulunması için Amazon’a ait SEO stratejilerinin kullanılması gerekir. Amazon SEO uygulaması, Amazon e-ticaret sayfalarının Google aramalarının en üstünde yer almasını sağlayacaktır.

Amazon SEO Nedir, Özellikleri Nelerdir?

Amazon SEO uygulaması, Amazon içerisinde yer alan ürünlerin iki farklı şekilde sıralanması için A9 algoritmasını kullanmaktadır. Amazon içerisinde yer alan ürünler, performansa ve kullanıcıların alaka seviyesine göre sıralanmaktadır. Daha fazla etkileşim alan ve satış performans hacmi yüksek olan ürünler, Amazon tarafından ilk sıralara yerleştirilmektedir. Ürünlerin ilk sıraya yerleştirilmesi için kullanılan ikinci kriter de kullanıcıların aramaları esnasında kullandıkları anahtar kelimelerin, ürünlerin açıklama kısmında yer alıp almadığıdır. Eğer çok sık kullanılan anahtar kelimeler ürünlerin altında yer alırsa, ürün sayfası listenin ilk sırasına eklenerek, ürünün satış hacmi artırılır. Amazon üzerinden ürün arayan kullanıcılar, Google ve diğer arama motoru algoritmalarından daha farklı bir strateji kullanmaktadır. Bu sebeple, Amazon için kullanılacak anahtar kelimelerin de Google SEO optimizasyonlarından farklı olması gerekir. Amazon ürünlerinin listesi, 3 sayfayla sınırlandırılmıştır ve en iyi olan ürünler bu sayfalara eklenerek müşterilere sunulmaktadır. Amazon SEO uygulamasının hedefi, ürünleri bu üç sayfalık listenin en başına yerleştirmektir.

Amazon SEO Uygulaması İçin Neler Yapılmalıdır?

Amazon üzerinden ürün arayışı yapan kullanıcılar, aradıkları ürünlere anında ulaşmak isteyecektir. Amazon sayfalarına eklenen ürüne için kullanılan başlıklar, ürün açıklamaları ve bu açıklamalara eklenen anahtar kelimeler, Amazon SEO uygulamasının ana hatlarını meyana getirmektedir. Satışı yapılan ürünle alakalı anahtar kelimeleri, ürünün başlığında ve açıklamasında doğru şekilde kullanmayı başaran kişiler, ürünlerini ilk sayfaya eklemeyi başaracaktır. Amazon aramalarında ilk sıraya çıkabilmek için anahtar kelimelerin haricinde, ürünlerin performans kriterleri dikkate alınmaktadır. Ürünlere tıklanma sayısı, ürünler için müşteri yorumları, ürünlere geri dönüşüm oranları ve satış hacmi gibi faktörler, ürünlerin ilk sayfalara çıkarılmasına etki edecektir. Ürünlerin tıklanma hacmi, anahtar kelimeleri, etkileşim oranları değerlendirmeye alındıktan sonra, ürün görselleri incelenecektir. Ürün görselleri dikkat çekici olmalı ve fotoğraflar profesyonel şekilde çekilmelidir. Amazon için kullanılan fotoğrafların, beyaz arka plan üzerine çekilmesi gerekmektedir. Arka planı karışık renklerde tasarlanan ürün görselleri, ürünlerin görüntüsünü bozmaktadır. Arka plana açık renk zeminler döşendiği zaman, kullanıcıların ürünü inceleme oranı yükselmektedir.
Amazon SEO nasıl yapılır sorusuna cevap bulmak için yukarıda belirtilen faktörler incelemeye alınmalıdır.

Amazon SEO Anahtar Kelime ve Performans Değerlendirmesi

Amazon SEO çalışmalarının başarı getirmesi için anahtar kelime seçimine çok dikkat edilmesi gerekir. SEO çalışmalarının asıl amacı, kullanıcılar tarafından tercih edilen anahtar kelimelerin belirlenmesi ve satışı yapılan ürünlerle bu anahtar kelimeler arasında doğrudan bağlantı kurulmasıdır. Amazon SEO yapımı için belirlenen ilk adımında, ürünleri listenin ilk sırasına taşıyacak anahtar kelimelerin seçilmesi gerekir. Belirlenen anahtar kelimelerin, ürün başlığına ve açıklama kısmına eklenmesi gerekmektedir. Uzun kuyruk anahtar kelime olarak adlandırılan SEO çalışmaları, aramalarda nokta atışı başarı elde edilmesini sağlamaktadır. Amazon kullanıcıları, uzun kuyruk anahtar kelimeleri tercih ederek, aradıkları ürünlere anında ulaşmayı talep etmektedir. Amazon SEO uygulamasında başarılı olabilmek için uzun kuyruk anahtar kelimelerin, başlıkta ve açıklamalarda kullanılması gerekir.

5

Amazon SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Amazon üzerinden e-ticaret satışları yapmak için ürünlerin görünürlüğünün artırılması gerekmektedir. Amazon SEO nedir türünden sorulara cevap bulmak isteyen kişilerin bu yazıyı dikkatlice incelemesi gerekmektedir. Amazon, e-ticaret siteleri arasında en büyük hacme sahip olanlardan bir tanesidir ve farklı kullanıcıların bünyesinde e-ticaret yapmasına olanak sağlar.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder