Temizlik Sektörü İçin Dijital Pazarlama Stratejileri

1125 0

Temizlik sektörü için dijital pazarlama stratejilerine bazı örnekler aşağıdaki gibidir:

  • Markanın web sitesi için Google Adwords kullanılmalıdır. Belirli bir bütçe ayırarak istenilen lokasyonda, istenilen saatte, istenilen temizlik ürününün; satışı, özellikleri ve hizmeti ile ilgili reklam verilebilmesi mümkündür. Temizlik sektörü için dijital pazarlama konusunda, potansiyel müşteriler ile de tanışabilmek için bu oldukça önemlidir.
  • Temizlik sektöründe faaliyet gösterilmek istenen alan ile ilgili oluşturulacak olan içeriğin önceden planlanması ve özen gösterilmesi gereklidir.
  • Görselliğe, dil bilgisine ve SEO kurallarına dikkat ederek içerik oluşturulmalıdır. Ayrıca tek bir strateji izlenmelidir.

Temizlik Sektörü İçin Pazarlama Stratejisi

Temizlik sektöründe dijital pazarlama stratejisini belirlemek için yapılması gerekenler şunlardır:

  • Öncelikle markanın ihtiyaçlarını belirlemek gereklidir. Temizlik sektöründe daha iyi bir imaja sahip olmak, daha fazla müşteri çekmek gibi marka ihtiyaçları listelenmelidir.
  • Pazar araştırması ve yürütülmek istenen faaliyetler ile ilgili araştırma yapılmalıdır.
  • Hedef kitle analiz edilmelidir. Hangi bölgede yaşayan, firmalardan neler bekleyen insanlara hitap edildiği belirlenmelidir.
  • Marka ile hedef kitle arasında bir iletişim dili oluşturulmalıdır.
  • Fikirleri dijital pazarlama stratejisine entegre edebilecek şekilde değerlendirmeli ve uygulamalıdır.
  • Uygulanan stratejik faaliyetlerin yatırım getirisinin analiz edilmesi gereklidir. Buna göre devamlı olarak stratejinin optimize edilmesi, düzeltilmesi ve düzenlenmesi gereklidir.

Marka ve Kurum Kimliğinin Dijital Pazarlama Stratejisindeki Önemi

Dijital pazarlama için marka ve kurum kimliğinin yerini, J. Kapfarer’ın kurum kimliği prizması ile anlayabilmek mümkündür. Bu prizmada; fiziksel görünüm, kişilik, ilişki, kültür, yansıma ve öz imaj bulunmaktadır. Marka ile tüketici arasındaki ilişkiyi güçlü kılan ve kurum kimliği belirlenirken dikkat edilmesi gereken noktalardır. Temizlik şirketlerinin öncelikle bir marka oluşturması ve bu markaya uygun bir logosunun olması gereklidir. Şirketin görsel kimliğinin özenli bir şekilde hazırlanması gereklidir. Ayrıca bu görsel kimliğin markanın medya mesajlaşmalarında da kullanılması gereklidir. Temizlik sektörü için dijital pazarlama stratejisinde dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri; markanın müşteri kitlesine vermek istediği mesajı, logosu ile yansıtabilmesidir.

Temizlik Sektörü İçin Web Sitesinin Gerekliliği

Temizlik sektörü için web sitesinin önemine bakıldığında; gelişen teknoloji ile beraber insanlar artık online hizmet talep edebilecekleri kanallara yönelmektedir. Dolayısı ile markanın dijital ortamda insanlara yansıtabildiği bir vitrininin olması gerekmektedir. Bu noktada web sitesinin kullanıcıya en iyi deneyimi sunduğundan emin olunması gereklidir. Dolayısı ile de hedef kitlenin tanınması ve onların firmadan ne beklediğinin bilinmesi gereklidir. Özellikle web sitesi mobil cihazlara uyumlu bir görünüme sahip olmalıdır. Web sitesi ile ilgili dikkat edilmesi gereken noktalar aşağıda verilmiştir:

  • Web sitesinin sorunsuz çalışıp çalışmadığının test edilmesi gereklidir. Hem mobil cihazlardan hem de diğer cihazlardan giriş yapıldığında, hızlı ve sorunsuz çalışan bir web sitesi ile karşılaşılması gereklidir.
  • Web sitesinin arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkabilmesi için gerekli SEO çalışmalarına tabi tutulmuş olması gerekmektedir.
  • Markanın amacına, hedeflerine ve hedef kitlesine göre uygun bir web sitesi tasarımı yapılmalıdır. Özgün, modern ve yenilikçi olmalıdır.

Temizlik Sektöründe Arama Motoru Optimizasyonu

Temizlik sektöründe SEO çalışmasının doğru yapılması sonucunda, daha fazla kişiye ulaşabilmek mümkündür. Temizlik sektörü için dijital pazarlama kanallarından biri web sitesidir ve web sitesinin gerekli teknik, içerik düzenlemelerine sahip olması gerekmektedir. Arama motorları tavsiye algoritmalarını yenilediği için SEO kurallarının takip edilmesi ve web sitesinin de buna uygun bir şekilde düzenlenmesi gereklidir. Bu süreçte SEO çalışmalarını bir profesyonel ile yürütmek daha çok tavsiye edilmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Summary

Dijital pazarlama için marka ve kurum kimliğinin yerini, J. Kapfarer’ın kurum kimliği prizması ile anlayabilmek mümkündür. Bu prizmada; fiziksel görünüm, kişilik, ilişki, kültür, yansıma ve öz imaj bulunmaktadır. Marka ile tüketici arasındaki ilişkiyi güçlü kılan ve kurum kimliği belirlenirken dikkat edilmesi gereken noktalardır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder