İçindekiler
Temizlik sektörü için dijital pazarlama stratejilerine bazı örnekler aşağıdaki gibidir:
Temizlik sektöründe dijital pazarlama stratejisini belirlemek için yapılması gerekenler şunlardır:
Dijital pazarlama için marka ve kurum kimliğinin yerini, J. Kapfarer’ın kurum kimliği prizması ile anlayabilmek mümkündür. Bu prizmada; fiziksel görünüm, kişilik, ilişki, kültür, yansıma ve öz imaj bulunmaktadır. Marka ile tüketici arasındaki ilişkiyi güçlü kılan ve kurum kimliği belirlenirken dikkat edilmesi gereken noktalardır. Temizlik şirketlerinin öncelikle bir marka oluşturması ve bu markaya uygun bir logosunun olması gereklidir. Şirketin görsel kimliğinin özenli bir şekilde hazırlanması gereklidir. Ayrıca bu görsel kimliğin markanın medya mesajlaşmalarında da kullanılması gereklidir. Temizlik sektörü için dijital pazarlama stratejisinde dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri; markanın müşteri kitlesine vermek istediği mesajı, logosu ile yansıtabilmesidir.
Temizlik sektörü için web sitesinin önemine bakıldığında; gelişen teknoloji ile beraber insanlar artık online hizmet talep edebilecekleri kanallara yönelmektedir. Dolayısı ile markanın dijital ortamda insanlara yansıtabildiği bir vitrininin olması gerekmektedir. Bu noktada web sitesinin kullanıcıya en iyi deneyimi sunduğundan emin olunması gereklidir. Dolayısı ile de hedef kitlenin tanınması ve onların firmadan ne beklediğinin bilinmesi gereklidir. Özellikle web sitesi mobil cihazlara uyumlu bir görünüme sahip olmalıdır. Web sitesi ile ilgili dikkat edilmesi gereken noktalar aşağıda verilmiştir:
Temizlik sektöründe SEO çalışmasının doğru yapılması sonucunda, daha fazla kişiye ulaşabilmek mümkündür. Temizlik sektörü için dijital pazarlama kanallarından biri web sitesidir ve web sitesinin gerekli teknik, içerik düzenlemelerine sahip olması gerekmektedir. Arama motorları tavsiye algoritmalarını yenilediği için SEO kurallarının takip edilmesi ve web sitesinin de buna uygun bir şekilde düzenlenmesi gereklidir. Bu süreçte SEO çalışmalarını bir profesyonel ile yürütmek daha çok tavsiye edilmektedir.
Summary
Dijital pazarlama için marka ve kurum kimliğinin yerini, J. Kapfarer’ın kurum kimliği prizması ile anlayabilmek mümkündür. Bu prizmada; fiziksel görünüm, kişilik, ilişki, kültür, yansıma ve öz imaj bulunmaktadır. Marka ile tüketici arasındaki ilişkiyi güçlü kılan ve kurum kimliği belirlenirken dikkat edilmesi gereken noktalardır.