Sigorta Sektörü İçin Dijital Pazarlama Stratejileri

189 0

Sigorta sektörü için dijital pazarlama stratejilerine bakıldığında; müşterilerin arzu ve ihtiyaçlarına göre belirlenen stratejilerdir. Sigorta sektörü için dijital pazarlamada; sigorta şirketlerinin müşteriye iyi bir kullanıcı deneyimi sunan bir web sitesine sahip olması önemlidir. Ayrıca sosyal medyada da varlık göstermesi gereklidir.

Sigorta Sektöründeki Acenteler İçin Dijital Ajanslar Hangi Çalışmaları Yaparlar?

Dijital ajansların sigorta acenteleri için yaptıkları aşağıda verilmiştir:

  • Sigorta acenteleri hakkında bir ön araştırma yaparlar ve buna bağlı olarak tespitte bulunurlar.
  • Dijital anlamda acentenin varlık gösterebilmesi için gerekli hazırlıkları yapar ve herhangi bir hata ile karşılaşmamak için kontrolleri tamamlar.
  • Acentenin dijital sektörden verim alabilmesi için uygun stratejiyi hazırlar.
  • Ürün satışının artabilmesi için bir yol haritası çizer.
  • Acenteyi bir marka olarak konumlandırabilmek ve insanların akıllarında kalabilmesi için gerekli çalışmaları yapmaktadır.
  • Kreatif projelerin üretilmesinden sorumludur.
  • Doğru hedef kitlenin tanımlanabilmesi ve bu kitleye ulaşılabilmesi için gerekli çalışmaları yapar.
  • Yapılan çalışmaları izler ve raporlarını çıkartır. Bu sayede neyi doğru yaptıklarını ve neleri değiştirmeleri gerektiğini fark eder.

Sigorta Sektörü İçin Dijital Pazarlama Stratejilerinden En Temel Olanları Nelerdir?

Sigorta sektörü için dijital pazarlamanın altın kurallarından bazıları aşağıda belirtilmiştir:

  • Deneyimli bir proje yöneticisinin olması gerekmektedir. Dijitalleşme sürecini rakiplere göre en avantajlı şekilde belirleyebilmek için bu gerekmektedir.
  • Sigorta sektörü için dijital pazarlama stratejilerinden en önemlilerinden biri de, gelişmiş bir sigorta platformu kullanmaktır. Bu sayede web uygulamalarına, mobil uygulamalara, çağrı merkezine ve birçok teknolojik gelişmeye rahatlıkla entegre edilebilmektedir.
  • Satış işlemlerinin akıllı bir platform üzerinden yürütülmesine önem verilmesi gereklidir. Bireysel ve kurumsal müşterilere aynı platform üzerinden satış hizmetinin verilmesi gerekmektedir.
  • Mobil teknolojinin kullanılması ve mobil cihazlara entegre olabilecek bir sistem ile çalışılması gereklidir.
  • Müşterilerin süreç içerisindeki bütün şikayetleri için çağrı merkezine bağlanabiliyor olması gerekmektedir. Tamamlayıcı ve otomatik çağrılar yapabilmelerine olanak tanınmalıdır.
  • E-mail ve SMS pazarlamasına gerekli önem verilmelidir. Satış amaçlı ve bilgilendirme amaçlı olmak üzere farklı e-bültenler hazırlanmalıdır. Bu e-bültenler müşteriler için en uygun şekilde kurgulanmalıdır.

Sigorta Sektörü İçin Sosyal Medya Reklamları

Sigorta sektörü için sosyal medya pazarlamasına önem verilmesi gereklidir. Günümüzde internet kullanımının artması ile beraber sosyal medyanın insanlar üzerindeki etkisi de gün geçtikçe daha fazla artmaktadır. Bu yüzden Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin gibi sosyal mecralarda sigorta acentesi için bir hesap açarak bu hesaptan hedef kitleye seslenilebilmektedir. Hedef kitleye uygun reklamlar kurgulanabilmektedir. Kullanılacak olan sosyal mecra seçilirken ise; sigorta acentesinin hedef kitlesinin beklentilerine hitab eden bir mecra seçilmelidir. Yaş kırılımı, ilgi alanları, demografik dağılım ve lokasyon gibi konular; seçilecek olan sosyal mecrayı ve bu mecrada izlenmesi gereken stratejiyi belirlemektedir.

Sigorta Sektörü İçin Google Adwords Reklamları

Sigorta acenteleri için Adwords reklamları, Google aramalarında üst sıraya çıkabilmeleri için önemlidir. Sigorta sektörü için dijital pazarlamada rakiplerin bir adım önüne geçebilmek için Google aramalarında üst sıralarda görülebilecek bir web sitesinin hazırlanması gereklidir. Öncelikle bir reklam bütçesi belirlenmelidir. Tıklama başına maliyetlerine ve rekabet düzeylerine göre anahtar kelime seçimi yapılmalıdır. Hedef kitleye uygun bir reklam metni hazırlanmalıdır. İnsanlar sigorta acentesinin reklamını görüp tıkladıktan sonra ulaştıkları web sayfasının onlara iyi bir deneyim sunuyor olması gereklidir. Online teklif ve poliçe süreçleri olanların ise reklama tıklayan müşterileri direkt bu sayfalara yönlendirmesi tavsiye edilmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Sigorta Sektörü İçin Dijital Pazarlama Stratejileri

Sigorta sektörü için dijital pazarlama stratejilerine bakıldığında; müşterilerin arzu ve ihtiyaçlarına göre belirlenen stratejilerdir. Sigorta sektörü için dijital pazarlamada; sigorta şirketlerinin müşteriye iyi bir kullanıcı deneyimi sunan bir web sitesine sahip olması önemlidir. Ayrıca sosyal medyada da varlık göstermesi gereklidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder