İçindekiler
Sağlık sektörü pazarlama modelleri kullanılarak, sağlık alanında hizmet talep eden müşterilerle etkileşim kurulmaktadır. Sağlık sektöründe hizmet talep eden müşteriler, ilk olarak internet ve sosyal medya üzerinden araştırma yapmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bilgilere göre, müşteriler sağlık kuruluşlarıyla iletişime geçer. Sağlık alanında hedef kitleye ulaşmak için etkili dijital pazarlama stratejilerinin uygulanması gerekir. Dijital pazarlama stratejilerinin sağlık sektöründeki önemi ve getirileri yazı içerisinde detaylıca ele alınmıştır.
Sağlık sektöründe web sitesi kullanımı, dijital pazarlamam çalışmalarının etkim şekilde yönetilmesini ve sonuçlanmasını sağlamaktadır. Sağlık hizmetleri veren hastanesi klinik ve özel sağlık kuruluşları, kendilerine ait web sitelerinde tüm hizmetlerini etkin şekilde açıklamalıdır. Dijital pazarlamam çalışmaları, hedef kitlenin web sitelerini ziyaret etmesi ve tüm hizmetler hakkında kuruluşlarla iletişime geçmesi amacıyla hazırlanmaktadır. Sağlık alanında hizmet verilen konular, web sitelerinde detaylıca ele alınmalıdır. Kişilerin kuruluşlarla iletişime geçmesi için iletişim bölümü oluşturulmalı ve telefon numarası, sosyal medya hesapları, adres bilgileri gibi tüm detaylar bölümde bağlantılara kullanılmalıdır. Sağlık hizmetlerini sunan uzmanlara dair bilgilendirme bölümleri de web sitesinde kullanılması gereken bölümlerden bir tanesidir. Web sitesi tasarımları, ziyaretçilerin kolay gezinme deneyimine uygun olarak hazırlanmalıdır. Site üzerinde aranan tüm bilgiler, kolay ve hızlı şekilde görüntülenmek zorundadır.
Web sitesi blog bölümleri, verilen sağlık hizmetleri hakkında detaylı bilgileri içermelidir. Sağlık kuruluşunun hizmet verdiği sağlık alanlarında detaylı açıklamalarında yapıldığı içerikler kullanılırken, bilinen rahatsızlıklar ve tedavi yöntemleri gibi tüm detaylar blog bölümünde yer almalıdır. Google üzerinden arama yapan kişiler, sağlık sitelerinde yer alan bloglara girebilir ve sağlık hizmeti almak için kuruluşlarla irtibat kurabilir. Web sitesi blogları sayesinde, sadece dijital pazarlama stratejileriyle müşteri portföyüne ulaşmak yerine, Google üzerinde bilgilendirici arama yapan kullanıcılar da hedef kitleye dahil edilmektedir.
Sağlık alanında SEO optimizasyonunun kullanımıyla, internet sitesi içerikleri Google sıralamalarında ilk sırada yer alacaktır. Kullanıcılar tarafından arama yapılan konular, belirli anahtar kelime kategorisine eklenir ve alakalı içeriklerde yer alan anahtar kelimelerle bağlantı kurulur. Google aramalarında etkin olarak kullanılan anahtar kelimelerin tespit edilmesi için Google Trends uygulaması ya da benzeri anahtar kelime planlayıcı uygulamalar kullanılabilir. Sağlık alanında arama yapıldıktan sonra, içeriklerin konusuyla bağlantılı olan anahtar kelimeler tespit edilmeli ve içeriklerde kullanılmalıdır. Estetik ve benzeri sağlık alanlarında Google reklamı yapılması yasaktır. Kuruluşlar kendi web siteleri üzerinde kampanya paylaşımı yapabilirken, Google ADS üzerinden reklam yayını yapılmasına izin verilmemektedir. Bu sebeple SEO çalışmaları web sitesi içeriklerinde kullanılmaktadır.
Sağlık alanında sosyal medya kullanımı, hedef kitlenin kuruluşlardan haberdar olmasına yardımcı olmaktadır. Sosyal medya hesaplarında, Instagram başta olmak üzere, Facebook, Twitter ve LinkedIn üzerinden düzenli paylaşımlar yapılmalıdır. Sosyal medya hesaplarında, web siteleriyle bağlantı kurulacak linkler, sağlık kuruluşlarının adres bilgileri, iletişim numaraları, sorumlu kişi bilgileri ve diğer sosyal medya hesaplarının adreslerine yer verilmelidir. Sosyal medya hesaplarında, sağlık hizmetlerine dair dikkat çekici görsel ve video içerikleri paylaşılmalıdır. Sosyal medya hesaplarının takipçi sayısı arttıkça, dijital pazarlama çalışmalarının da etkisi artacak ve geri dönüş oranı yükselecektir.
Sağlık alanında e-posta pazarlama stratejileri kullanılarak, mevcut müşteri portföy ilişkileri sıkılaştırılmaktadır. Web sitesinden haberdar olmak için e-posta bilgilerini bırakan müşteriler, düzenli olarak e-postalarla bilgilendirilmelidir. Geliştirilen yeni hizmetler ve kampanyaları, kişiselleştirilmiş e-posta pazarlama modeliyle kullanıcıları iletilmektedir
Sağlık Sektörü İçin Dijital Pazarlama Stratejileri
Sağlık sektörü pazarlama modelleri kullanılarak, sağlık alanında hizmet talep eden müşterilerle etkileşim kurulmaktadır. Sağlık sektöründe hizmet talep eden müşteriler, ilk olarak internet ve sosyal medya üzerinden araştırma yapmaktadır.