Otel Sektörü İçin Dijital Pazarlama Stratejileri

222 0

Otel sektörü için dijital pazarlama stratejilerine bakıldığında; öncelikle otel için bir web sitesi açılması gereklidir. Gelişen teknoloji ile beraber insanlar oturdukları yerden bir otel ile ilgili her bilgiye ulaşabilmeyi istemektedirler. Bu yüzden otel sektörü için dijital pazarlama stratejileri dikkate alındığında; hem online rezervasyon sisteminin kurulu olması gereklidir hem de oteldeki odaların ve verilecek ekstra hizmetlerin ayrıntılı bir şekilde görülebiliyor olması gereklidir. Otele ait çeşitli videolar ve fotoğraflar bulunmalıdır.

Otel Sektörü İçin Bakılan Dijital Pazarlama Mecraları Nelerdir?

Otelin dijital pazarlama mecraları aşağıda belirtilmiştir:

  • Otelin bir web sitesi olması gereklidir.
  • Google arama motorunda arandığında kaçıncı sırada çıktığı önemlidir.
  • Google haritada olması ve müşterilerin otel hakkında nasıl yorumlar yapmış olduğu önem taşımaktadır.
  • Otel için dijital pazarlama faaliyetlerinin yürütülebileceği mecralardan biri de sosyal medya kanallarıdır.
  • Tripadvisor sıralamasına ve yorumlarına bakılmaktadır.
  • Otel için online rezervasyon kanallarının olup olmaması müşterinin değerlendirmesinde önemlidir.
  • Otelin fotoğraflarına ve videolarına insanların internet üzerinden ulaşabiliyor olması gereklidir.
  • Müşteriler ile e-mail aracılığı ile iletişim kurulabiliyor olması ve gelen e-maillere yanıt verilmesi gereklidir.

Otel Sektörü İçin Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?

Otel için dijital pazarlama kanalları aşağıda verilmiştir:

  • SEO çalışması yapılarak organik trafiğe bakılmalıdır. Otelin aramalarda hangi sırada çıktığı, kullanıcıların neleri aradığı, içeriğin güncel olup olmadığı, rakip sayfalara göre bir eksiğin olup olmadığı gibi konular analiz edilmelidir.
  • Otelin web sitesinin doğrudan trafiğini arttıracak faaliyetler yürütülmelidir. Bunun için otelde konaklayan müşterilere otelin web sitesi belirtilmelidir. Otele ait dokümanlarda da web sitesine yer verilmelidir.
  • Müşterilerin e-posta adreslerinin alınması gereklidir. Bu sayede müşteriler kategorize edilerek, onlara belirli periyotlarda e-posta gönderilebilmektedir.
  • Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube gibi sosyal medya kanallarında otel için bir hesap açılmalıdır ve otel sektörü için dijital pazarlama stratejilerine göre bu hesaplarda düzenli paylaşımlar yapılmalıdır.
  • CPC, CPA, CPM gibi maliyetler ile otelin web sitesine ücretli bir trafik sağlanabilmektedir.

Otel Sektörü İçin Dijital Pazarlamaya Başlamadan Önce Gerekenler Nelerdir?

Otel için dijital pazarlama planlaması öncesindeki gereksinimler aşağıdaki gibidir:

  • Otele ait bir web sitesi oluşturabilmek için otelin alan adına sahip olunması gereklidir.
  • Online rezervasyon sistemi kurulu olan bir web sitesi olmalıdır.
  • Farklı ülkelerden müşteri çekmek isteniyor ise; web sitesinin içeriğinin başka dillere de çevrilmesi gereklidir.
  • Dijital pazarlama faaliyetlerinin analizlerini yapabiliyor durumda olunması gereklidir. Bunun için bazı araçların kurulumu yapılabilmektedir. Örnek vermek gerekir ise; Google Analytics aracılığı ile site trafiği ve satış oranları görülebilmektedir.

Otel Sektörü İçin Dijital Pazarlama Stratejilerinde Yapılan Yanlışlar Nelerdir?

Otel için dijital pazarlama stratejilerinde yapılan hatalar şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Otel sektörü için dijital pazarlama stratejileri için en önemlisi doğru bir ekip kurabilmektir. Dijital pazarlama faaliyetlerini yürütecek olan kişinin bu konular hakkında bilgisinin ve deneyiminin olması gereklidir. Sadece tanıdık olduğu için birine bu görev verilmemelidir.
  • Rakip oteller ile çalışan reklam ajansları ile reklamcılık faaliyetleri yürütülmemelidir.
  • Kaliteye önem verilmelidir. Fakat yapılan yanlışlardan bir tanesi, reklamcılık faaliyetleri için ödüllü ajansların sorgusuz sualsiz tercih edilmesidir. Ajans ile belirli bir uyumu yakalayabilmek ve işin otelin vizyonu için uygun olması daha önemlidir.
  • Otelde dijital pazarlama faaliyetlerini yürütecek olanların belirli bir uyum içerisinde çalışması ve kendi içlerinde rekabet etmelerinin önlenmesi gereklidir.
5

Otel Sektörü İçin Dijital Pazarlama Stratejileri

Otel sektörü için dijital pazarlama stratejilerine bakıldığında; öncelikle otel için bir web sitesi açılması gereklidir. Gelişen teknoloji ile beraber insanlar oturdukları yerden bir otel ile ilgili her bilgiye ulaşabilmeyi istemektedirler.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder