Yandex Metrica Nedir ve Ne İşe Yarar?

1337 0

Yandex Metrica uygulaması, e-ticaret siteleri ve web sitelerini ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını ölçmek amacıyla kullanılmaktadır. Yandex Metrica nedir sorusuna cevap vermek gerekirse, Google Analytics uygulamasına rakip olacak nitelikte donanıma sahip bir uygulama olduğu ve internet sitelerindeki kullanıcı davranışlarının tamamını analiz ettiği belirtilebilir. Yandex Metrica uygulaması kullanılarak, web sitelerinin organik ziyaretçilerinin oranları tespit edilebilir, kullanıcıların e-ticaret siteleri üzerinden gerçekleştirdikleri dönüşüm faaliyetleri analiz edilebilir ve internet sitelerinin daha fazla geliştirilebilmesi için stratejiler geliştirilebilir.

Yandex Metrica Uygulamasının Özellikleri Nelerdir?

Yandex Metrica ne işe yarar sorusuna cevap olarak, uygulamaya ait genel nitelikler aşağıda detaylı şekilde açıklanmıştır:

  • Yandex Metrica uygulaması kullanılarak, web sitelerinin genel veri analizleri yapılmaktadır.
  • Web sitelerinin ziyaretçi hareketleri ve dönüşüm oranları gibi hesaplamalar, Yandex Metrica üzerinden gerçekleştirilmektedir.
  • Yandex Metrica uygulaması, tamamen ücretsiz olacak şekilde hizmet vermektedir.
  • Yandex Metrica uygulamasının içerisinde ısı haritası ve Webvisor özellikleri yer almaktadır.
  • Isı haritası özelliği, web sitesi üzerindeki herhangi bir alana tıklama yapılması durumunda, tüm hareketleri kayıt altına alan bir özelliktir.
  • Webvisor özelliği, her bir oturuma ait hareketlerin tamamını kayıt altına almakta ve video şeklinde, tüm hareketlerin izlenmesini sağlamaktadır.
  • Belirtilen özellikler sayesinde, e-ticaret sitelerinde gerçekleştirilen alışverişlerin süreçleri, birebir olacak şekilde takip edilmektedir.
  • Yandex Metrica sayesinde, çevrimiçi ve çevrimdışı reklamlarının verimlilik oranları analiz edilmektedir.
  • E-ticaret siteleri ve web sitelerinden meydana gelen kullanıcı trafiği verileri kayıt altına alınmaktadır.

Yandex Metrica Kullanmanın Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Yandex Metrica uygulaması sayesinde, e-ticaret sitelerinin veri trafiği kontrol altına alınmaktadır. Hedef kitleye ait tüm bilgilere kolaylıkla erişilerek, daha kapsamlı reklam stratejileri geliştirilebilir. Düzenli olarak performans analizi yapılarak, e-ticaret sitelerinin verimini artırmaktadır. Veri depolama ya da veri trafiği analizi gibi işlemlerin tamamı, sınırsız ve süresiz şekilde gerçekleştirilebilir. Sitelere ait verilerin, gerçek zamana uygun olacak şekilde raporlanmasını sağlamaktadır. Yandex Metrica kullanımıyla birlikte, ziyaretçilerin site üzerindeki davranışlarının tamamı analiz edilebilir.

Yandex Metrica Webvisor Uygulaması Nedir, Özellikleri Nelerdir?

Yandex Metrica Webvisor uygulaması kullanılarak, e-ticaret siteleri üzerinden gerçekleştirilebilen işlemler şu şekildedir:

  • E-ticaret sitesini ziyaret eden kullanıcıların, site içindeki davranışlarının ve Mouse hareketlerinin takip edilmesini sağlamaktadır.
  • Müşteri bazında, sitelerin kullanıma uygun olup olmadığını tespit edecek testler yapılabilir.
  • E-ticaret sitesinin genel işleyişinde meydana gelen yapısal ve kurgusal hataların tamamı tespit edilebilir.
  • Site içi dönüşümlerin yükseltilmesi için yeni stratejiler hazırlanmaktadır.

Yandex Metrica Uygulaması Nerelerde Kullanılır?

Yandex Metrica kullanımıyla gerçekleştirilebilen ölçümler aşağıda sıralandığı gibidir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Veri Trafiği Analizi: E-ticaret sitelerine ait masaüstü ve mobil uygulamaların ziyaretçi trafiği takip edilebilir. Siteleri ziyaret eden kullanıcılar için eşzamanlı olarak veri trafiği analizi gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, web sitesi trafiğini artırmaya yardımcı olan kanallar da tespit edilmektedir.
  • Hedef Kitle Analizi: E-ticaret sitelerinin hedef kitlesinde yer alan müşterilerin sadakat derecesi ölçülebilir. Hedef kitlenin yaşadığı şehir, kullanmış oldukları telefon türü ve tarayıcı sürümleri analiz edilebilir.
  • Performans Analizi: E-ticaret sitelerinde yer alan pazarlama stratejilerinin verimli olup olmadığı test edilebilir. Pazarlama stratejisi başına belirlenen maliyet oranları hesaplanarak, getiri sağlamayan pazarlama stratejisinin geri çekilmesine olanak sağlamaktadır.
  • Ziyaretçi Davranış Ölçümü: Ziyaretçilerin siteler üzerinde gerçekleştirdikleri eylemler tespit edilerek, sitelerin kullanıcı deneyimini olumlu yönde etkileyecek şekilde düzenlenmesini sağlamaktadır.
  • Rapor Ayarlaması: E-ticaret sitelerine ait veri ve raporların tamamı kayıt altında tutulabilir. Raporların türleri ve boyutları, verilerin kaydedilmesine engel olmamaktadır.

Yukarıda belirtilen kullanım alanları, Yandex Metrica nasıl kullanılır türündeki sorulara cevap niteliğindedir.

5

Yandex Metrica Nedir ve Ne İşe Yarar?

Yandex Metrica uygulaması, e-ticaret siteleri ve web sitelerini ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını ölçmek amacıyla kullanılmaktadır. Yandex Metrica nedir sorusuna cevap vermek gerekirse, Google Analytics uygulamasına rakip olacak nitelikte donanıma sahip bir uygulama olduğu ve internet sitelerindeki kullanıcı davranışlarının tamamını analiz ettiği belirtilebilir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder