Mobil Reklam Stratejileri

39 0

Gelişen iletişim teknolojileri hayatımıza her gün yeni bir kolaylık sağlarken aynı zamanda yaşam tarzımızda da birçok değişim yaşanmasına sebep olmaktadır. İletişim faaliyeti telefonların hayatımıza girmesiyle bambaşka bir boyut kazanmıştır. Telefonlar sadece uzakları yakın etmek eylemiyle sınırlı kalmayıp bizlere deyim yerindeyse yeni bir yaşam alanı ve yeni bir dünya yaratmıştır. Ceplerimizde taşıdığımız bu akıllı telefonlar işlerimizi daha pratik kılmakta, bize sosyal medyayla bir eğlence sunmakta, dijital yazılımlarla geleneksel yazıları, basılı ürünleri cebimize taşıma fırsatı sunmakta ve kimilerimiz için bir yeni iş alanı, meslek veya pazar haline gelmektedir.

Pazarlama bir iletişim alanı olarak her türlü iletişimsel gelişmeyi yakın merceğe almakta ve kendini yenilmektedir. Bu yenilenme bir bakımdan aslında bir mecburiyettir. İletişim komplike yapısıyla hayatımızın her alanında sürekli değişimler gösterir ve biz insanların yaşamını da değişiklere uğratır.

Pazarlama alanında yeni bir kavram olan dijital pazarlama artık eski pazarlama geleneğini tarihe gömmeye çok yakın… Dijital pazarlama internet ve bilgisayar programlarının telefon boyutuna kadar geliştirilmesiyle daha da büyük bir yaygınlığın ve alanın kapılarını açmıştır. Reklamlar artık telefonlarımızın tüm uygulamalarında bulunmakta ve sürekli bizi etkisi altına almayı hedeflemekedir.

Reklam pazarlama alanında mobillere uygun çalışmalar, bir takım türleri doğurmuştur ve bu alanda sürekli yenilen birtakım stratejiler geliştirmiştir. Reklamların mobil tarzında yapılması olan mobil reklamcılık telefon kullanıma özgü olarak tasarlanır. Telefon boyutunda yazılım hazırlamak veya telefon kullanma alışkanlığı baz alınması gibi farklı reklam stratejileri geliştirme eylemi olan mobil reklamcılık stratejileri pazarlamacılar için önemli bir konu olmaktadır.

Mobil reklam stratejilerini şu şekilde genel hatlarıyla belirtmek isteriz:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Tasarım açısından:

Küçücük ekranlarda reklam verirken marka imajı baz alınarak kullanıcıyı sıkmayacak fakat etkileyecek boyutlarda tasarımlar yapılmalı.

  • İçerik Açısından:

Her reklam içeriğinde olduğu gibi bu alanda da dikkat çekmek ilk hedef olurken bunu en kısa zamanda yapmayı hedeflemeli. Çünkü insanlar telefonları uygulamalar için kullanır reklamlar için değil. Reklamları uzun olması marka açısında olumsuz tepkiler yaratır.

  • Gösterim açısından:

Sürekli aynı reklamı üst üste yayınlayıp hedef kitlenin mobili asıl kullanımdan alı koymak olumsuz getirilere sebep olur.

Doğru hedefleme: Reklamların sekronize edilen uygulamaya uyumudur. Bu uyum ne kadar yerindeyse o kadar hızlı şekilde uygun kitle yakalanır. Örneğin bir futbol site uygulamasında kadın ihtiyacının reklamını yapmak dönüş almak konusunda gerçekçi bir strateji olmayacaktır.

5

Mobil Reklam

Gelişen iletişim teknolojileri hayatımıza her gün yeni bir kolaylık sağlarken aynı zamanda yaşam tarzımızda da birçok değişim yaşanmasına sebep olmaktadır. İletişim faaliyeti telefonların hayatımıza girmesiyle bambaşka bir boyut kazanmıştır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder