Küçük İşletmeler Google Ads Reklamlarına Nasıl Başlamalı?

863 0

İşletmelerin markalaşma sürecine adım atması için ilk etapta dijital pazarlama stratejilerini hayatlarına dahil etmeleri gerekir. İşletmelerin dijital pazarlamam tekniklerini kullanabilmeleri için ilk aşamada ticari amaçlı bir web sitesi kurmaları gerekir. Web siteleri üzerinden, işletmelere ait tüm ürün ve hizmetlerin pazarlaması yapılmaktadır. Google Adwords reklam modelleri kullanılarak, işletmeler adına açılan web sitelerinin tanınır hale gelmesi ve sitelerde yer alan ürünlerin satış oranlarının artırılması amacıyla çeşitli stratejiler uygulanmaktadır. Küçük işletmeler Google ADS reklamlarına nasıl başlamalı sorusuna cevap bulabilmek için yazının dikkatlice incelenmesi gerekmektedir.

Google Ads Reklamlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Küçük işletmeler için Google Adwords reklamlarının kullanımı esnasında dikkat edilmesi gereken noktalar aşağıda detaylıca açıklanmıştır:

  • Mobil Adaptasyonu: İşletmelere ait web sitelerinin mobil uyumlu hale getirilmesi ve Google reklamlarının mobil cihazlarda açılabilir düzeyde tasarlanması gerekmektedir. Mobil cihazlar üzerinden, masaüstü cihazlara kıyasla daha fazla alışveriş yapılmaktadır. İşletmelerin mobil uyumlu sitelere sahip olmaları, Google Adwords reklamlarının daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamaktadır.
  • A/B Testleri: Reklam stratejilerinin yararlı olup olmadığını teyit etmek için düzenli olarak A/B testi uygulanmalıdır.
  • Açılış Sayfaları: Google reklamlarına tıklandığı zaman, web sitesi üzerinden açılış sayfasına yönlendirilmesi gerekir. Açılış sayfaları sayesinde, kullanıcılar sitede yönlendirilmektedir.
  • Anahtar Kelime: Reklamların tıklanma oranına göre, ödenecek ücretlerde değişiklikler görülmektedir. Google reklamları için alakasız anahtar kelimelerin belirlenmesi ve reklam giderlerinin düşürülmesi gerekir. Alakasız anahtar kelimeler çıkarıldığı zaman, Google Ads reklamlarının maliyeti %400 azaltılmaktadır.

Google Ads Stratejilerinin Sağladığı Getiriler Nelerdir?

Google Adwords reklam stratejilerini kullanan küçük işletmelerin elde ettikleri avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • İşletmelerin yeni müşteriler tarafından bulunmasını sağlamaktadır. Google Adwords reklamlarının hedef kitlesi ve konum hedefi kapsamında, yakın konumda olan müşterilerin Google üzerinden arama yapmaları durumunda işletmeyi görebilmelerini sağlamaktadır.
  • Google Adwords reklamları, her ölçekteki firmanın bütçesine uygun olacak şekilde tasarlanmıştır.
  • İşletme adına açılan web sitesinin, yeni müşteriler tarafından keşfedilmesine olanak sağlamaktadır. Erişim sağlanan müşteri kitlesinin artmasıyla birlikte, web sitesi üzerinden gerçekleştirilecek satışlarda da artışlar meydana gelmektedir.
  • Google reklamları sayesinde, mevcut müşterilerin işletmeye olan ilgisi artırılmaktadır.
  • İşletmelerim mensup olduğu sektörlerden bir adım öne geçmelerinde, Google reklamlarının payı oldukça büyüktür. Web sitesine ulaşımı teşvik eden Google reklamları, diğer markaların internet sitelerine oranla daha fazla müşteriyle temas kurulmasına olanak sağlamaktadır.
  • Doğrudan satışa yönelik reklam stratejileri kullanıldığı için alıcı olarak Google araştırması yapan müşterilerin, anında işletmelerin ürünlerine erişmesi sağlanmaktadır.
  • Reklamlar düzenli olarak kontrol edilebildiği için maliyeti yüksek olan ya da getiri sağlamayan reklamlara son verilebilir.
  • Reklam stratejilerini belirli bir hedef kitleye sunma imkanına sahiptir.
  • İstenilen zamanlarda yenilikler ve değişiklikler yapılarak, reklamların her zaman güncel kalması sağlanmaktadır.

Küçük İşletmelerin Google Ads Reklam Süreci

Küçük işletmelerin Google Adwords üzerinden reklam vermesi için belirlenen sürecin özellikleri şu şekildedir:

  • Google Ads reklamları için ayrılan günlük bütçe belirlenmelidir.
  • Reklam dönüşümleri sürekli analiz edilmeli ve reklam performansı tespit edilmelidir.
  • Reklamlara tıklandığı zaman site üzerinde özel karşılama ekranları açılmalıdır.
  • Google görüntülü reklam ağı kullanılarak reklam görselleri hazırlanmalıdır.
  • Anahtar kelimelerin, metin reklamlarının ve varış sayfasının birbiriyle uyum içerisinde olmasına dikkat edilmelidir.
  • Long-tail anahtar kelimelerinin, Google Ads reklamlarında kullanılması gerekir.
  • Anahtar kelime eşleme seçenekleri dikkatli şekilde incelenmeli ve uygun olan eşleme modeli belirlenmelidir.
  • Reklamlar sürekli olarak analiz edilmeli ve farklı farklı testlerle kontrol altında tutulmalıdır.

Yukarıda sıralanan faktörler, küçük işletmeler nasıl Google reklamlarına başlamalı sorusunun cevap niteliğindedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Küçük İşletmeler Google Ads Reklamlarına Nasıl Başlamalı?

İşletmelerin markalaşma sürecine adım atması için ilk etapta dijital pazarlama stratejilerini hayatlarına dahil etmeleri gerekir. İşletmelerin dijital pazarlamam tekniklerini kullanabilmeleri için ilk aşamada ticari amaçlı bir web sitesi kurmaları gerekir

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder