Hemen Çıkma Oranı Nedir?

279 0

Hemen çıkma oranı nedir diye merak edenlere hemen söyleyelim, bu oran tek sayfalık oturumlara verilen isimdir. Genellikle hemen çıkma oranı olumsuz bir durum gibi algılansa da bu durum her zaman kötü değildir. Şöyle açıklayalım; eğer sitenizin daha çok trafik almasını, daha çok ürünün görüntülenmesini istiyorsanız, hemen çıkma oranının düşük olması arzu edilen bir durum olmayacaktır. Diyelim ki; blog tarzında tek sayfada oluşan bir siteniz var. Bu durumda hemen çıkma oranının yüksek olması anormal bir duruma işaret etmez. Hatta iyi bir şeydir.

Hemen Çıkma Oranını Nasıl Düşürebilirim?

Eğer yüksek görüntülenme rakamlarına ihtiyacınız var ve hemen çıkma oranının yükseldiğini görüyorsanız hemen çıkma oranı nasıl düşürülür diye sormanız normaldir. Bu oranın düşürülmesi için ilk adım, hemen çıkma oranının farklı açılardan incelenmesinden geçer. Şu şekilde anlatabiliriz:

  • Tüm sayfalar rapor kısmını ziyaret ettiğiniz zaman hemen çıkma oranını görebilirsiniz.
  • Kanallar raporu kısmında bir kanal gruplamasına ait hemen çıkma oranını bulursunuz.
  • Kitleye genel bakış raporunda hemen çıkma oranı görülebilir.
  • Bütün trafik raporu için hemen çıkma oranı yer alır.

Neden Hemen Çıkma Oranını Ayrı Ayrı İncelemek Gerekir?

Şimdi, gelelim neden bunları farklı açılardan ele almamız gerektiğine: eğer toplam çıkma oranı yüksek çıkıyorsa, bunun bir ya da bir iki kanal yüzünden mi, yoksa birkaç sayfa yüzünden mi olduğunu görebilirsiniz.

Diyelim ki, hemen çıkmaya neden olan birkaç sayfa bulunuyor. O zaman bu sayfaları gözden geçirmeye başlayın ve kendinize sorular sorun: Bu içerik hedef kitlemle uyuşuyor mu? Sayfa içeriği offensive mi? Sayfa kullanımı kolay mı?

Eğer belirli bir kanalın hemen çıkma oranının yüksek olduğunu gözlemlerseniz: bu durumda pazarlama çalışmaları yapmak gerekir. Site içeriği ile alakalı olmayan bir kanaldan müşterilerinize ulaşmaya çalışıyor olabilir misiniz?

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Hemen Çıkma Oranının Geniş Çaplı bir Problemden Kaynaklaması Halinde Ne Yapılması Gerekir?

Diyelim ki, sorun bir iki sayfa ya da kanaldan kaynaklanmıyor. Problem daha büyük. O zaman bütün sayfaların doğru şekilde etiketlenmiş olup olmadığına bakmanız gerekir. Bunun için izleme kodu uygulamanıza bakmanız gerekir. Buna ek olarak sitenin genel tasarımına bakmak fayda sağlar:

  • Sitenin dili,
  • Sitenin renkleri,
  • Sitenin kullanım kolaylığı,
  • Sitenin harekete geçirici mesajları,
  • Sitenin genel tasarımı ilk olarak bakılması gereken noktalar arasında yer alır.

Bu verileri incelediyseniz sıra optimize etmeye geldi. Bu sizin, sitenizin farklı sürümlerini test etmenize olanak sağlar. Deneyimler yapın: hangi tasarımlar kullanıcılar için daha etkili oluyor.

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Kaç Olmalıdır?

Diyelim ki analizlerinizi yaptınız, elinizde belli bir yüzde var. Fakat bu yüzdenin iyi mi kötü mü olduğunu bilmiyorsunuz. Peki ne yapacaksınız? Belirli tip siteler için belirli hemen düşme oranları bulunur. Bu oranlar elbette ortalama sayılardır fakat insanlara fikir verir. Gelin bu oranlara birlikte göz atalım:

  • Siteniz eğer servis hizmeti veriyorsa, ortalama hemen çıkma oranı yüzde 20 civarında olmalıdır.
  • Siteniz eğer e ticaret sitesi ise ortalama hemen çıkma oranı yüzde 30 civarında olmalıdır.
  • Blog yazıyorsanız, doğal olarak çıkma oranı yüksek olacaktır. Bu oran yüzde 85 olmakla birlikte kötü bir duruma işaret etmez.
  • İçerik üreten bir web sitesinin sahibi iseniz de doğal olarak hemen çıkma oranı yüzde 50 civarında seyredecektir ve endişelenecek bir durum yoktur.

İşletmeniz için Google Partners ile çalışarak hemen çıkma oranını düşürmenin gerekli olup olmadığını öğrenebilirsiniz.

5

Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Hemen çıkma oranı nedir diye merak edenlere hemen söyleyelim, bu oran tek sayfalık oturumlara verilen isimdir. Genellikle hemen çıkma oranı olumsuz bir durum gibi algılansa da bu durum her zaman kötü değildir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder