En Çok Kullanılan Google Banner Reklam Ölçüleri

3541 0

En çok kullanılan Google banner reklam ölçüleri:

Google’da en çok kullanılan Google banner reklam ölçüleri aşağıda sıraladığımız gibidir. Bu ölçüleri kullanarak banner larınızdan daha fazla verim alabilirsiniz.

  • 120×600
  • 200×200
  • 250×250
  • 300×250
  • 300×600
  • 320×50
  • 320×100
  • 336×280
  • 468×60
  • 728×90
  • 970×90
  • 970×250

En çok kullanılan Google banner reklam ölçüleri en verimli şekilde reklam vermenize olanak sağlar. En Çok Gösterilen Google banner reklam ölçüleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Bölgesel reklam ölçüleri,
  • Desteklenen diğer reklam ölçüleri,
  • En yüksek performans gösteren reklam ölçüleri.

300×250 Reklam Ölçüleri

Google banner reklamlar arasında en çok kullanılan ölçülerden bir tanesi 300 e 250’dir. Bu ölçü orta boy dikdörtgen olarak da bilinmektedir. Metin içeriğine yerleştirilmesi uygundur. Makalelerin sonuna da yerleştirerek iyi performans verebilir. Genellikle reklam veren kişilerin aynı boyutta daha çok reklam envanteri bulunur. Aynı anda metinleri ve resimleri etkinleştirdiğiniz zaman, reklamdan alacağınız kazancın artmasını sağlayabilirsiniz.

336×280 Reklam Ölçüleri

Büyük dikdörtgen adı verilen bu ölçü, genellikle metin içeriğine yerleştirilir. Görüntülü reklamlarda kullanılması da etkili olur. Reklam veren kişilerin çoğu zaman aynı boyutta diğer reklam envanteri de bulunur. Metinlerin ve resim reklamların artırılması sayesinde reklam verenler daha fazla gelir elde edebilirler.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

728×90 Reklam Ölçüleri

Bu ölçü, leaderboard olarak da bilinir. Genellikle ana içeriğin üst kısmına ve forum sitelerinin içine yerleştirilirler. Resim reklamları etkinleştirerek daha fazla kazanç elde etmeniz mümkündür. Reklam vermek isteyen markalar tarafından sık tercih edilir.

300×600 Reklam Ölçüleri

Bu ölçü yarım sayfa olarak da adlandırılmaktadır. Ölçü sayesinde reklam veren kişilere daha çok sesinizi duyurabilirsiniz. Kullanıcılar ile aranızda zengin bir iletişim olmasını istiyorsanız, bu reklam ölçüsünü tercih edebilirsiniz. Reklam boyutları en hızlı büyümeye elverişli olandır. Markalar tarafından sık tercih edilir. Etkileyici reklam boyutları kullanıcıların ilgisini çeker.

320×100 Reklam Boyutları

Büyük mobil banner olarak da kullanılabilir. Genellikle 320×50 ya da 320×250 reklam boyutları için bir alternatif olarak kullanılır. Yalnızca mobil metin ve görüntülü reklamlar için uyumludurlar. Reklam biçimi yüksekliği iki katı kadar arttığı için sık tercih edilir. Bütün reklam banner ölçüşlerinin gerçekte nasıl durduğunu görmek için Google resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Hareketli Banner Ölçüleri

Animasyonlu, sahne geçişli yani hareketli banner kullanmak isterseniz, yukarıda sayılan reklam ölçülerinden bir tanesini tercih edebilirsiniz. Bu reklamlar müşterilerin ilgisini daha etkili bir şekilde çektiğinden tercih edilmektedir. Hareketli reklam verdiğiniz zaman bazı noktalara dikkat etmeniz gerekmektedir. Dikkat edilmesi gereken noktalar şu şekilde sıralanabilir:

  • Reklam süresi 30 saniyeyi aşmamalıdır.
  • Sonsuz döngülü hareketli reklamlar onaylanmaz.
  • Saniyede 5 kareden fazla görüntü olmamalıdır.
  • Banner dosya formatlarının GIF ya da HTML5 olması gerekmektedir.
  • Reklam, sürekli spam reklamlar gibi yanıp sönme özellikli olmalıdır.
  • Reklamlar flaşörlü olmamalıdır.
  • Her bir ölçü için boyut 150 KB’dan küçük olmalıdır.

HTML5 Reklam Banner Özellikleri

HTML5 reklam bannerları aslında geçmişte kullanılan SWF yani flash reklamlarının yerine çıkarılmış bir formattır. Google bu reklam formatını çok sonradan kabul etmiştir. HTML5 reklam bannerları mobilde çalışmayan ve yükleme süresinin çok uzun olduğu Flash’in yerini kısa sürede doldurmuştur. HTML5’in flash eklentisi gerektirmeden çalışması da uygulamanın diğer artıları arasında yer alıyor. HTML5 bannerları özellikleri şu şekilde sıralanabilir:

  • HTML5 bannerlarında zip dosya boyutu 150 KB’dan daha az olmalıdır.
  • ZIP dosya kullanırken dosya içerisinde 40’dan fazla dosya bulunmamalıdır.
  • HTML dosyası içinde bulunması gereken eklenti türlerini içermelidir.
  • Reklamın bütün kısmı tıklanabilir olacak şekilde hazırlanmalıdır.
  • Yalnızca reklam üzerinde bir kısmın tıklanabilir olması yeterli olmaz.

Siz de markanız için en etkili olacak Google reklam ölçülerini keşif ederek, verimli reklamlar vermeye ve daha çok müşterinin ilgisini üzerinize çekmeye başlayabilirsiniz!

5

En Çok Kullanılan Google Banner Reklam Ölçüleri

En çok kullanılan Google banner reklam ölçüleri en verimli şekilde reklam vermenize olanak sağlar. Google banner reklam ölçüleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Bölgesel reklam ölçüleri,
  • Desteklenen diğer reklam ölçüleri,
  • En yüksek performans gösteren reklam ölçüleri.
Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder