Yerel İşletmeler İçin Google Reklam Optimizasyonu

15 0

Yerel işletmeler için Google reklam optimizasyonu, yer uzantıları sayesinde diğer reklam optimizasyonlarından ayrılmaktadır. Yer uzantıları, içerisinde işletmenin adresini, bulunduğu konumu ve telefon numarasını içerir. Adwords reklamları, potansiyel müşterilere ulaşmayı hedefler. Bu kapsamda yerel Adwords kullanımları ile potansiyel müşterilerin durumu kısıtlanmış olur. Burada amaç, genelde Adwords kullanıcılarının yaptığının aksine, kısıtlı alandaki müşteri potansiyelini en iyi şekilde kullanmak olmalıdır. Ancak genel Adwords reklamlarında amaç, işletmenin veya ürünün yayılmasıdır.

Yerel İşletmelerde Google Reklamları İşe Yarar Mı?

Yerel işletmelere sağlanan Google reklam optimizasyonları, kişilerin konumlarını tespit etmektedir. Yer uzantısı bulunmayan reklamlar, genel kullanım durumuna uygundur. Bunun yanında Google Navigasyon uygulaması ve telefonlarda bulunan Konum bağlantısı, reklamların hangi alana hitap edeceğini belirler. Bu belirleme, yer uzantıları ile yapılır. Siz, konumunuza en yakın restoranları ararken, karşınıza ilk olarak yer uzantısı olan işletmeler çıkar. Yer uzantıları, işletmelerin reklamlarına tıklanma oranlarını %15 oranında arttırmıştır. Kampanya ve reklam grupları düzeyinde yer uzantıları eklenmesine de izin veren Adwords, işletme hakkında neredeyse tüm bilgileri içerecektir. Yerel işletmeler için Google reklam optimizasyonu, işletmeleri acil aramalarda öne çıkmasına yardımcı olmaktadır.

Yer Uzantısı İçerisinde Neler Bulunur?

Google yerel işletme reklamlarında, yer uzantısı içerisinde işletme hakkında o en gerekli olabilecek tüm bilgiler yer almaktadır. Bu bilgiler mekanın konumu, özellikleri, açık kapalı olma durumu, açık adresi, işletme özellikleri, çalışma alanı şeklinde sıralanabilir. İşletme sahibi ya da reklam metni hazırlayan, yer uzantısına birkaç kelimelik bir tanıtım cümlesi dahi ekleyebilir. Bunun yanında yer uzantısının içeriği ve kimlerin arama sonuçlarında görüleceği, kişilerin kendisi tarafından ayarlanmaktadır.

Yer Uzantısı Kullanmaya Nasıl Başlayabilirim?

Yer uzantılarını kullanabilmek için yapılması gereken, Google Benim İşletmem uygulamasına üye olmaktır. Google Benim İşletmem, haritalarda ve aramalarda işletmenizin yerini belirler ve size müşteri çeker. Bu özelliği nedeniyle çoğunlukla haritalarda aranan “yakınımdaki…” aramalarında kullanılmaktadır. Google reklam optimizasyonu, yer uzantıları ile çalıştığında müşteri çekme oranı artar. Kullanımı ücretsizdir. İşletmenizin reklamdaki yerine tıklayan kullanıcıların doğru ve tanıtıcı bir sayfaya yönlendirilmesi önem taşır. Bu konu ile ilgili müşterileri hayal kırıklığına uğratmamak için kendi internet sayfanızı oluşturmalısınız. Reklamda yanıltıcı içerik olmamalıdır. Bu durum, kullanıcıların hareketlerine göre belirlenen Adwords kalite puanını olumsuz etkiler. Kalite puanı düştükçe reklamınız kişilere gösterilmemeye başlar.

Yerel Adwords Reklamlarında Neleri Belirleyebilirim?

Yerel reklamlarda belirleyebilecekleriniz, müşteri kitlenize göre değişiklik gösterir. Reklam, hangi konumdaki kullanıcılara gösterilsin? Hangi sınırlar içerisinde reklama yer verilsin? Reklamda hangi kelimeler kullanılsın ve işletmeniz hangi kelimelerle tanıtılsın? Bu gibi pek çok konuda sınırları siz belirleyebilirsiniz. Google reklamları içerisinde yer alan iki, üç kelimelik tanıtımları kullanabilirsiniz. Örneğin bir giyim mağazası iseniz, “en iyi giyim mağazası” ya da “en uygun giyim mağazası” gibi kelimeleri kullanabilirsiniz. Ayrıca mobil cihazlar için kullanılacak bir özellik olarak yer uzantısındaki telefon numarasına direkt ara özelliği eklenebilir. Bu sayede telefon numarasına telefona kaydetmeden ulaşım sağlanabilir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Yerel İşletmeler İçin Yer Uzantısı Neden Önemlidir?

Yerel işletmeler tarafından kullanılan yer uzantısı, yerel işletmelerin reklam sınırlarında tanınmasına ve yeterli müşteri çekmesine yardımcı olur. Reklam bütçesinin sınırlı olduğu durumlarda kullanılabilecek bir seçenektir. Tatmin edici bir yatırım getirisi elde ederken konuma göre hedef belirleyen kişiler tarafından kullanılan bir reklam yöntemidir. Yerel işletmeler için reklam optimizasyonu, gereksiz reklam harcamalarının önüne geçer ve konuma bağlı hedefleme sayesinde önce en yakın kullanıcılara ulaşır.

5

Yerel İşletmeler İçin Google Reklam Optimizasyonu

Yerel işletmeler için Google reklam optimizasyonu, yer uzantıları sayesinde diğer reklam optimizasyonlarından ayrılmaktadır. Yer uzantıları, içerisinde işletmenin adresini, bulunduğu konumu ve telefon numarasını içerir. Adwords reklamları, potansiyel müşterilere ulaşmayı hedefler. Bu kapsamda yerel Adwords kullanımları ile potansiyel müşterilerin durumu kısıtlanmış olur.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder