Reklamcılık Hakkında Doğru Bilinen 10 Yanlış

987 0

Markaların ürün tanıtımını sağlamak ve marka bilinirliği oluşturmak amacıyla, reklam stratejileri kullanılmaktadır. Ancak reklamcılık için kullanılan stratejilerin tamamı, müşterilerin dikkatini çekmez ve dönüşüm oluşturmaz. Kitle iletişim araçları ve internet üzerinden yapılan reklam stratejileri için oldukça yüksek bütçeler kullanılmak zorundadır. Reklamcılık hakkında doğru bilinen yanlışlara dikkat edilerek, reklamlara ayrılan bütçeden kar elde edilebilir.

  1. Google Adwords Uzmanları Reklamcıdır

Google Ads uygulamaları, reklamcılık alanında bilinmesi gereken tekniklerden bir tanesidir ve doğrudan reklamcılıkla ilişkili değildir. Google Adwords uzmanlarının reklamcı olarak nitelendirilmesi, bilinen yanlışlardan bir tanesidir. Google Adwords programları üzerinden reklam stratejileri hazırlanırken, 20-30 kelimelik metinler kullanılmamalıdır. Google Ads programları, müşterilerin ürünü almasını sağlamak için değil, müşterileri üründen haberdar etmek için hazırlanmaktadır.

  1. Billboard Reklamları Satışları Artırır

Sokaklarda ve yol kenarlarında yer alan reklam panoları, reklamcılık için herhangi bir getiri sağlamaz ya da ürünlerin satışlarını arttırmaz. Reklam panolarının kullanım amacı, büyük firmaların daha fazla reklam stratejisine ihtiyaç duymasıdır. Ancak bu panolarda yer alan reklamlar, pazarlaması yapılan ürün ya da hizmetlerin satışlarını artırmayacaktır.

  1. Reklam Sloganlarının Etkilidir

Reklamlar için hazırlanan sloganların, satış değerini artıracağı düşüncesi, reklamcılık yanlışları arasında yerini almaktadır. Ürünlerin pazarlaması için 6-7 kelimelik cümlelerin kullanılması, ürünün satılmasına etki etmez ve müşterilerin dikkatini çekmez.

  1. 4.Yaratıcı Reklamların Satış Gelirini Artırmaktadır

Bir reklam stratejisinin temelinde, özgün ve yaratıcı reklam fikirlerinin yer alması zorunludur. Daha önce kullanılmış bir reklamın kullanılması, ürüne olan ilginin azalmasına yol açmaktadır. Ancak bir reklamın yaratıcı olması, ürünün satışlarını artırmak için yeterli değildir. Yaratıcılık kavramı, özgün reklamcılığın temeli sayıldığı için yaratıcılık kavramını çok fazla göz önüne çıkarmaya gerek yoktur.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  1. Komik Reklamlar Satışlarda Etkilidir

Reklamcılık için bilinen en büyük yanlışlardan bir tanesi de komik reklamların dikkat çektiğidir. İnsanlar para harcayacakları bir konuda gülmek ya da eğlenmek istemezler. Eğlendirici ve güldürücü reklamlar, ürün değerini düşürmektedir. Reklamcılık sektöründe, mizaha ve eğlenceye yer yoktur.

  1. İnsanlar Sevdikleri Reklamlar Kazanç Getirir

İnsanlar tarafından sevilen reklamlar, satış getirisi yüksek olan reklamlar değildir. İnsanların bir reklam filminden hoşlanmasıyla, o reklam filminden satış yapılması konularının hiçbir bağlantısı bulunmamaktadır. Reklamcılık alanında satışları artırabilmek için insanları seveceği reklamların değil, satış yaptıracak reklamların oluşturulması gerekir.

  1. Müşterilerin Karşılarına Çıkan Sorunlar Reklamlarda Açıklanmalıdır

Problemlerin tamamı olumsuz durumlardır ve bu durumların reklamlarda yeri yoktur. Reklamlarda olumsuzluklardan bahsetmek yerine, olumsuzluklara karşı üretilen çözümler anlatılmalıdır. Reklam filmlerinde, kötü durumlardan değil, kişilere mutluluk verecek çözümlerden bahsetmek akıllıca bir taktiktir.

  1. Kimse Uzun Reklam Metinlerini Okumaz

Reklamcılık alanının bilinen yanlışlarından bir tanesi de uzun metinlerin, müşteriler tarafından sıkıcı bulunduğu ve okunmadığıdır. Müşteriler, alacakları hizmetler hakkında detaylı bilgiye sahip olmak ve ürünlerin tüm özelliklerini incelemek isterler. Reklamcılıkta kısa yolu tercih ederek, basit metinlerle reklamları geçiştirmek, kısa zamanda başarısızlığa uğramaya sebep olacaktır.

  1. Reklamda İddialı Olmak Müşteriyi İkna Eder

Ülkeni ya da dünyanın en iyisi gibi klişe reklam kavramları, müşterilerin gözünde ürün değerini düşürmektedir. Bu kadar iddialı cümleler, müşterilerin doğrudan ürünü reddetmesine sebep olmaktadır.

  1. Eski Reklam Teknikleri Bugün Geçersizdir

İnsan psikolojisinde etkili olan yöntemler, 100 yıl önce olduğu gibi bugün de geçerliliğini korumaktadır. Daha önce başarı getiren teknikler, zaman farkı olmaksızın tekrardan başarı elde edilmesini sağlayacaktır. Eski reklam tekniklerinin başarısızlık getireceği düşüncesi, reklamcılıkta yapılan yanlışlardan bir tanesidir.

 

5

Reklamcılık Hakkında Doğru Bilinen 10 Yanlış

Markaların ürün tanıtımını sağlamak ve marka bilinirliği oluşturmak amacıyla, reklam stratejileri kullanılmaktadır. Ancak reklamcılık için kullanılan stratejilerin tamamı, müşterilerin dikkatini çekmez ve dönüşüm oluşturmaz.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder