Reklam Sektöründe Google Ads’in Önemi

686 0

Reklam sektöründe Google Ads’in önemi, reklamların maliyetinden hedef kitle seçimine kadar tüm değişkenleri reklam sahibine bırakması ile ilgilidir. Bu sayede yapılacak işlemlerde kişiler, reklam verme aşamasında Google Ads’i kullanarak hızlarını arttırırken ulaşılabilirliklerini de arttırır. Bu performansa kıyasla Google üzerinden verilecek reklamların maliyetleri ise çok düşüktür. Reklamın maliyetinin fazla olması durumunda ise reklamı askıya alabilir ya da başvurunuzu iptal edebilirsiniz.

Google Ads İle Reklamın Takibi Kolaydır!

Reklamın aktivasyon, etkileşim gibi konularda takip edilmesi, size avantaj sağlayacaktır. Her gün reklamlarınızın istatistiklerinizi, kaç kişinin reklamlarınızı gördüğünü ve ne kadar bir tıklanma sayısına sahip olduğunuzu gözlemleyebilirsiniz. Reklam sektöründe Google Ads, reklamlara yapılan sözsüz geri dönüşlerin değerlendirilmesi açısından önem taşımaktadır. Reklamların hangi kitleler tarafından takip edileceği, hangi ülkelerden daha fazla talep alınacağı gibi değişkenler, reklam veren tarafından belirlenebilir. Bunun yanı sıra reklam ile ilgili kelimeleri seçip öne çıkararak reklamınıza hangi kelimelerle ulaşım sağlanabileceğini seçebilirsiniz. Ayrıca reklamınızla ilgili olmayan kelimeleri seçerek arama kriterlerini yükseltebilir, maliyeti düşürebilirsiniz.

Google Ads Hedef Kitlenizi Belirlemenizi Sağlar!

Google Ads ile reklamlarınızın hedef kitlesini belirleyebilirsiniz. Google, arama motorunda kullanılan kelimelerin reklamınızla bağdaşı bağdaşmadığı hakkında da fikir sunar. Reklam analizleri, reklamların başarılı olup olmadığı, Google’ın kendi değerlendirme ölçeklerine göre belirlenir. Google, reklamı doğru kitleye ulaştırmak için kişilerin karşısına reklamınızı, kişilerin ilgi alanlarına göre çıkarır. Adwords kullanmamanız durumunda reklamınız hiçbir istatistiğe bakılmadan kişilerin önüne çıkar ve bu nedenle reklam kaliteniz düşer.

Google Ads Reklamları İle E- Ticaret Olanağınız Artar!

Adwords kullanılan reklamlarda e-ticaret yapabilirsiniz. Gün geçtikçe yaygınlaşan e-ticaret, sitelerde satılacak ürünleri Google Ads ile reklam yapma olanağı sağlar. Sitede satılacak ürünlerin reklamını bu şekilde yapabilir, sitenize istediğiniz hedef kitleyi çekebilirsiniz. Arama motorlarına siteniz için bağlantı sağlayan kelimeleri siz tahsis edersiniz. Bu sayede dünyanın her yerinden sitenize müşteri toplayabilirsiniz. Ayrıca Ads üzerinden bağlantı kuran alıcılar sayesinde, etkileşiminiz arttıkça Google reklamlarına vereceğiniz para azalır. Reklamınız başarılı oldukça ödeme yaparsınız, ancak Google girişlerinizle orantılı olarak size kolaylıklar sağlanır.

Google Ads İle Reklamınızın Sonuçlarını Kontrol Edin!

Adwords ile çalışarak reklamınızın yarattığı etkiyi görebilirsiniz. Reklamınızın ne kadar görüldüğü, reklamınızın kaç saniye insanların ilgisini çektiği ve ekranda kaldığı gibi bilgileri detaylı olarak edinebilirsiniz. Açacağınız Adwords hesabı üzerinde haftalık, günlük hatta saatlik veri paylaşımı yapılmaktadır. Kullanıcıların reklamınız hakkındaki fikirlerini, veri paylaşımı ile izleyebilirsiniz. Kaç kişi reklamınızı görüyor, kaçı reklamdan sonra siteye/ ürüne yöneliyor bunları izleyebilirsiniz. Ancak en önemli detaylardan biri, hangi anahtar kelime ile reklamınıza ulaşıldığıdır. Kullanılan anahtar kelime ile bağlantılı olarak reklamınızın başarısı incelenebilir. Bu sayede reklam kampanyanızı değiştirseniz de, kullanacağınız anahtar kelimeyi seçebilirsiniz.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Ads Reklamın Fiyatını Neler Etkiler?

Google reklamının fiyatını etkileyen faktörler, öncelikle reklamın etkileşim durumudur. Reklamda etkileşim kurmak istediğiniz ülkelere ve bölgelere göre alacağınız fiyat farklı olacaktır. Bunun yanında reklamın üzerine tıklandığında siteye giriş yapılmadan sizden herhangi bir ücret talep edilmez. Bu nedenle yanlışlıkla tıklamalar dahil olmak üzere, reklamın üzerine her tıklandığında ücret ödemeniz gerekir. Bu durum, gereksiz tıklamaları azaltmanız gerektiğini gösterir. Bu da ancak, bazı kelimeleri engellemekle mümkün olur. Satış yapma ihtimaliniz olmayan, ancak reklamınızı gösterme ihtimaliniz olan kelimeleri engelleyerek reklamınızın fiyatının düşmesine yardımcı olursunuz. Google reklamları, sadece kişilerin alım ihtimali olması ya da size para kazandırması için ekrana gelecek şekilde ayarlanmalıdır.

5

Reklam Sektöründe Google Ads'in Önemi

Reklam sektöründe Google Ads’in önemi, reklamların maliyetinden hedef kitle seçimine kadar tüm değişkenleri reklam sahibine bırakması ile ilgilidir. Bu sayede yapılacak işlemlerde kişiler, reklam verme aşamasında Google Ads’i kullanarak hızlarını arttırırken ulaşılabilirliklerini de arttırır. Bu performansa kıyasla Google üzerinden verilecek reklamların maliyetleri ise çok düşüktür.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder