Programatik Reklamların Marka Bilinirliğine Katkısı

177 0

Programatik reklamların marka bilinirliğine katkısı, programatik uygulamaların müşteri merkezli olması ile bağlantılıdır. Müşteri merkezli programatik uygulamalar, müşterilerin satın alma sırasında hareketlerini anlarla özetler. Müşterinin ihtiyacı belirlediği an, ürünleri inceleme başladığı an, ürünü seçtiği an ve satın aldığı andan oluşan anlar sinsilesinde, bazen üründen vazgeçilen an veya ürünün bulunamadığı an ortaya çıkabilir. Programatik reklamlar, anları müşterilerin profiline göre özelleştirir ve detaylı inceleme ile satın alma faaliyetlerini düzenler.

Programatik Reklamlar Müşteri Odaklıdır!

Programatik reklamlarda asıl tema müşteridir. Önemli olan, müşterinin reklam üzerinde ya da sitede geçirdiği anlardır. Bu nedenle müşterinin geçirdiği anlar önem sırasına göre düzenlenir. Kullanıcı yanıt ararken veya yaptığı her hareket içerisinde ortaya çıkan saliselerdir. Her bir anın detaylı değerlendirilmesi ile programatik reklamlar açığa çıkar. Bu sayede müşteri profili detaylı bir şekilde belirlenmiş olur ve buna göre hedef kitle seçilir. Başarı ve başarısızlığın iyi analizi için, tüm video ve uygulamalarda kişiler profillere ayrılır. Programatik reklam, bu ayırma işlemini detaylandırır. Bu sayede kitlenizi daha iyi tanırsınız.

Programatik Reklam İle Nokta Atışı Yapın!

Programatik reklamlar kitlenizi tanıtır. Bu sayede hedef kitlenizi nokta atışı ile belirlersiniz. Bu kesinlik, gereksiz para harcamalarınıza engel olur. Bu sayede gereksiz reklam yatırımlarının önüne geçersiniz. Eğer hedef kitleniz net bir şekilde oluşmuşsa, sayılı mecraya reklam vererek maliyeti daha da düşürürsünüz. Ayrıca reklam metinlerinizi de hedef kitleye göre düzenleyerek daha net sonuçlar elde edebilirsiniz. Programatik reklamlar sayesinde kaybedilmiş müşteriler geri kazanılabilir, bir hedef kitleye yeni bir reklam ile hitap edilebilir.

Progmatik Reklam İle Kitlenizi Tanıyın!

Kullanıcılar, bazı durumlarda anlık olarak bir ürüne ihtiyaç duyabilir. Bu anlık ihtiyaçtan vazgeçilmesi durumunda, alışveriş sitesi bir müşteri kaybetmiş sayılır. Bu kaybın meydana gelmemesi için, kitlenin iyi tanınması ve önemli anlarının takip edilmesi gerekmektedir. Ancak programatik reklamlar, müşterinin anları ile ilgilenir. Bu kapsamda anlar arasından ihtiyacın ortaya çıktığı an ile satın alımın gerçekleştiği an arasındaki süre de analize dahil edilir. Programatik reklamda, reklamınıza dair ilgi ve beklenti, tüm değişkenler hesaplanarak belirlenir. Bu kapsamda konum, zaman, günün saatleri ve hava durumu da dahil pek çok değişken, ürününüz için yapılan reklamın başarısı bazında değerlendirilir. Hangi saatlerde sitenizin trafiği artıyor, hangi havalarda ürün satışınız artıyor, gibi sorulara programatik reklamda yanıt aranır. Bu derece detaylı bir analizin sonucuna göre de yapmanız gereken reklamın özellikleri açıklanır. Reklamınızın maliyetini düşürmek için günün en trafik alan saatlerinde reklamınızı ekrana sürmeniz yeterli olacaktır.

Önemli Anlarda Ulaşımı Kolaylaştırın!

Müşterinin sitenize, hizmetinize ya da ürününüze ulaşım sağlamaya çalıştığı anlar, önemli anlar olarak hatırlanır. Eğer müşteri önemli anlarda siteye ulaşım sağlayamazsa, siz anı kaçırmış olursunuz. Dolayısıyla satış gerçekleşmez. Programatik reklamlar, siteye trafik akışının kanallarını da takip eder. Mobil cihazla mı, PC üzerinden mi sayfaya girildiğini kontrol eder. PC ile mobil cihaz kullanıcı aynı ise, reklam daha farklı bir şekilde kişiye hitap edecek düzeyde ayarlanır. Pek çok tüketici birden fazla cihaz kullanmaktadır. Programatik reklamın amacı, tüketicinin reklamı kullanmasını sağlamaktır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Dönütleri Takip Edin!

Reklamınızın işe yaradığını anlamak için kullanıcı dönütlerine bakmanız gerekmektedir. reklamlarınız hakkında sistem tarafından yapılacak anketleri kontrol edebilir, programatik reklamlarda analizleri inceleyebilirsiniz. Analizler kapsamında reklamların kaç saniye ekranda kaldığını ve reklamların sonucunda kullanıcıların hareketlerini inceleyebilirsiniz. Programatik reklamlar, kullanıcı hareketlerinin detaylı analizine dayanır ve dönütleri de kapsar.

5

Programatik Reklamların Marka Bilinirliğine Katkısı

Programatik reklamların marka bilinirliğine katkısı, programatik uygulamaların müşteri merkezli olması ile bağlantılıdır. Müşteri merkezli programatik uygulamalar, müşterilerin satın alma sırasında hareketlerini anlarla özetler. Müşterinin ihtiyacı belirlediği an, ürünleri inceleme başladığı an, ürünü seçtiği an ve satın aldığı andan oluşan anlar sinsilesinde, bazen üründen vazgeçilen an veya ürünün bulunamadığı an ortaya çıkabilir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder