Google’ın Gözünde Yüksek Kaliteli Bir Sayfa Nasıl Oluşturulur?

274 0

Google’ın gözünde yüksek kaliteli bir sayfa oluşturabilmek için; kişinin sayfasının içeriğine dikkat etmesi gerektiği kadar, bazı teknik konulara da dikkat etmesi gereklidir. Örneğin; sitesinin hızlı bir site olması gereklidir ki, ziyaretçileri hız konusunda problem yaşayıp siteden ayrılmasınlar. Bu yüzden kişi bu konular ile tek başına ilgilenemiyor ise eğer bir uzmandan yardım almalıdır. Sitenin içeriği konusunda ise; bir SEO uzmanından yardım alması iyi olacaktır. Kişinin sitesinin içeriğinin kolay anlaşılabilir ve pratik kullanıma uygun olması gereklidir.

Google İçin Kalite Faktörleri Nelerdir?

Google için kalite faktörleri şu şekildedir:

  • Google sayfanın kalitesini değerlendirirken, sayfanın içeriğini de dikkate alır. Kişilerden kaliteli ve özgün içerikler üretmesini bekler. Bu noktada; kişinin içeriğinin kullanıcıya hitab etmesi ve kullanıcıya katkıda bulunması da gereklidir.
  • Google kişinin sayfasının başka bir sayfada referans olarak gösterilip gösterilmediğine de bakmaktadır.
  • Kişinin kendi sayfasının içeriğinde, başka sayfaları referans olarak göstermesi durumu; Google tarafından kalite puanını arttıran bir durumdur. Ancak bu referans gösterilen sayfaların içerik ile bağlantılı olması gereklidir.
  • Sayfanın ziyaretçilerinin sitede yeterli bilgi bulup bulamaması, Google’ın kalite konusunda dikkate aldığı bir etmendir.
  • Kişinin sayfasının içeriğinde dil bilgisi kurallarına uyması, Google’ın kalite bakımından olumlu puan vermesini sağlayan etmenlerden biridir.
  • Kişinin sayfasının mobil cihazlara da bilgisayarlara da uyumlu olması; kalite puanını arttıran bir etmendir.
  • Kişinin sayfasının sadece görselle veya video ile oluşturulmaması gereklidir. Sayfa görseller ile birlikte metin ile de desteklenmelidir.

Dijital Pazarlama ve SEO Uzmanlarının Kalite Unsurları Nelerdir?

Dijital pazarlama ve SEO uzmanlarının kalite unsurları şu şekildedir:

  • Time on site ismiyle de bilinen bu unsur; kişinin sayfasının ziyaretçilerinin, sayfada geçirdikleri süreye dikkat çekmektedir. Ziyaretçiler sayfada ne kadar uzun süre geçirirler ise; sayfanın kalite skoru o kadar artmaktadır.
  • Raw bounce rate olarak da bilinen hemen çıkma oranı; kişinin sitesinin türüne göre değişmektedir ve bu oran da sitenin kalitesi belirlenirken dikkat edilen unsurlardandır.
  • Organic visits olarak bilinen organik ziyaretler; kalite unsurlarından sayılmaktadır ve organik ziyaretler arttığında, sitenin kalitesi de artmaktadır.
  • Assisted conversions olarak bilinen desteklenen dönüşümler; ilgili sitenin destekleyici olduğu dönüşümlerin sayısının son etkileşimde olduğu dönüşümlere oranlanması ile yapılan bir hesaplamadır.

Etkileşim Faktörleri Nelerdir?

Etkileşim faktörleri şu şekildedir:

  • Etkileşim faktörleri kapsamında incelenen hususlardan biri de siteyi ziyaret eden kişilerin toplam sayısıdır. Kişinin sitesinin toplam ziyaretçi sayısı; sitenin kalite skorunu doğrudan etkilemektedir.
  • Etkileşim faktörleri kapsamında incelenen hususlardan bir diğeri; ziyaret başına sayfa sayısıdır.
  • Etkileşim faktörleri kapsamında en çok incelenen hususlardan biri ise; sitedeki external ve internal linklerdir. Bu linklerin olması kalite skorunu arttırmaktadır. Ancak linklerin amaca uygun olup olmadığı öncelikli olarak değerlendirilmektedir. External ve internal linklerin sitenin amacına hizmet etmemesi durumunda; sitenin kalite skoru düşmektedir.

Site Dışı Faktörler Nelerdir?

Site dışı etkileşim faktörleri şu şekildedir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • External linklere yani sitenin dışarısına verilen referans linklere bakılmaktadır.
  • Backlinkler yani kişinin sitesinde verilen ve farklı bir web sitesindeki videoya, görsele veya metne yönlendiren linkler de site dışı faktörler arasında gösterilmektedir.
  • Sosyal medya paylaşımları site dışı faktörler arasında gösterilmektedir. Google için kalite; kişilerin geri dönüşümü ile de bağlantılı olduğu için, kişini sitesine ziyaretçi çekebileceği sosyal medya paylaşımları site dışı kalite faktörlerindendir.
5

Google’ın Gözünde Yüksek Kaliteli Bir Sayfa Nasıl Oluşturulur?

Google’ın gözünde yüksek kaliteli bir sayfa oluşturabilmek için; kişinin sayfasının içeriğine dikkat etmesi gerektiği kadar, bazı teknik konulara da dikkat etmesi gereklidir. Örneğin; sitesinin hızlı bir site olması gereklidir ki, ziyaretçileri hız konusunda problem yaşayıp siteden ayrılmasınlar.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder