Google Yerel Servisler ile Daha Fazla Müşteriye Ulaşın

195 0

Google reklamlarına dahil edilen işletmeler hakkında detaylı bilgi alınmasını sağlayan sisteme, Google yerel servisler ya da Google My Business adı verilmektedir. Google yerel servislerin kullanımı, haritalar üzerinden işletme arayışı yapan kullanıcıların, işletme hakkında pek çok bilgiye de erişmesine yardımcı olacaktır. Google haritasına dahil olan işletmelerin adres bilgiler, işletmenin iletişim bilgileri, açılış ve kapanış saatleri gibi bilgilerin yanında, işletmeleri ziyaret eden müşterilerin resim ve yorumlarına da ulaşılmaktadır. Müşterilerin her zaman dikkate aldığı kullanıcı yorumları, Google haritaları üzerinden müşterilere iletilmekte ve fotoğraflarla birlikte yorumlar desteklenmektedir. Müşterilerin işletmeniz hakkında bilgi edinmesini ve kullanıcı yorumlarıyla fikir sahibi olmasını istiyorsanız, Google yerel servisler ile daha fazla müşteriye ulaşın!

Google Yerel Servisler Ne İşe Yarar, Özellikleri Nelerdir?

Google yerel servislerin kullanımıyla, hedef kitleden daha fazla müşteriye ulaşılabilir. İşletmelerin yer aldığı konuma göre Google tarafından yer yönlendirmesi yapılmakta ve arama yapan kullanıcılara, doğrudan işletmeler gösterilmektedir. Google Haritaya dahil olan işletmelere tıklayan müşteriler, işletme hakkındaki tüm detayları tek sayfada görecektir. İşletmenin adres ve iletişim bilgileri gibi standart bilgilendirmelerin yanında, işletmeye ait fotoğraflar, kullanıcı değerlendirmeleri ve kullanıcı yorumlarına, yerel servisler sayesinde ulaşılmaktadır. Kullanıcıların olumlu yorumlarına erişen ve işletmeye gitmeyi tercih eden müşteriler, Google haritasını kullanarak yol tarifi almakta ve Navigasyon özelliğiyle işletmeye ulaşmaktadır.

Google Yerel Servislerin Kullanımıyla Elde Edilen Getiriler

Google yerel servislerin kullanımı, işletmelerin bulunduğu konuma yakın olan tüm müşterilere ulaşmasına yardımcı olmaktadır. Yer bildirimi özelliği kullanılarak, Google üzerinden harita ve adres sınırlaması yapılmaktadır. İşletmelerin bulundukları adres üzerinden yer bildirimi yapılarak, mevcut konuma yakın olan müşteri potansiyeli belirlenmektedir. İşletmeler hakkında sorgulama yapan müşteriler, işletmenin web sitesine ve özel bilgilerine erişerek, daha önce işletmeyi deneyimlemiş kullanıcıların yorumlarına erişmektedir. Kullanıcı yorumlarını beğenen müşteriler, işletmelerle etkileşim kurmaktadır. Google yerel servisler üzerinden işletme kaydı oluşturmuş marka ve firmalar, kayıt oluşturmayan firmalardan daha güvenilir olarak değerlendirilmektedir. İşletmelere ait telefon, adres, web sitesi ya da hizmet bilgilerine kolaylıkla ulaşılabildiği için müşterilerin işletmelerle iletişime geçme imkânı artmaktadır. Müşterilerin işletme hakkında oluşturduğu geri bildirimler işletmeye ulaşmakta ve işletmelerin bu bildirimleri karşılama imkanı bulunmaktadır. Geri bildirimler sayesinde, müşterilerin isteklerine karşılık verilmektedir. Müşteri memnuniyetinin artması için kullanılan yerel servisler, müşterilerin işletmelere hangi kanallardan eriştiğini ve nasıl irtibat kurduğunu değerlendiren veriler hazırlamaktadır.

Google Yerel Servis Kullanımında Geri Bildirim

Google aramalarında, işletmeler hakkındaki bilgiler sidebar olarak yayınlanmaktadır. Masaüstü cihazların sağ ekranında yayınlanan sidebar yani geri bildirim metinleri, mobil cihazlarda resim ve açıklamalarla birlikte kullanılmaktadır. Markaların aramaları esnasında yayınlanan geri bildirim metinleri, markaların konumları, çalışma saatleri, açılış ve kapanış günleri, web sitesi bağlantıları, e-posta adresleri ve iletişim numaraları gibi bilgileri içermektedir. İşletmelerin belirlediği geri bildirim bölümü bilgileri, Google My Business hesabı üzerinden yönetilmektedir.

Google My Business Kaydı Nasıl Oluşturulur?

Google My Business hesabı üzerinden kayıt oluşturan işletmeler, kısa süre içerisinde işletme yayınlarında yer alan bilgileri düzenleyebilirler. Yerel servisler hizmeti üzerinden yayınlanan bilgilerin düzenlenmesi, çıkarılması, eklenmesi ya da güncellenmesi amacıyla kullanılan Google My Business hesabı açmak için Gmail hesabına sahip olmak yeterlidir. Google My Business paneli üzerinden Gmail ile oturum açılmalıdır. Sisteme giriş yapıldıktan sonra, yönlendirilen yerler bölümü üzerinden işletme bilgilerinin yer aldığı sayfaya erişilecektir. Google yerel servisler bilgilendirme ekranında herhangi bir bilgi bulunmuyorsa “Ekle” butonuna tıklayarak işletme bilgileri girilebilir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Google Yerel Servisler ile Daha Fazla Müşteriye Ulaşın

Google reklamlarına dahil edilen işletmeler hakkında detaylı bilgi alınmasını sağlayan sisteme, Google yerel servisler ya da Google My Business adı verilmektedir. Google yerel servislerin kullanımı, haritalar üzerinden işletme arayışı yapan kullanıcıların, işletme hakkında pek çok bilgiye de erişmesine yardımcı olacaktır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder