İçindekiler
Google Tag Manager nedir sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google Tag Manager, web sitesine etiket ekleyebilmek için kullanılan bir araçtır. Herhangi bir ücret ödenmeden kullanılabilmesi mümkündür. Tek bir panel üzerinden web sitesine eklenecek bütün etiketlerin yönetilmesi mümkündür. Ayrıca sadece Google ürünlerinin kullanılması zorunlu bir durum değildir. Custom html etiketlerini de Google Tag Manager aracılığı ile ekleyebilmek mümkündür. Google Tag Manager ile Google Analytics’in birlikte kullanılması durumunda; web sitesine çeşitli etkinliklerin eklenebilmesi, site ölçümlerinin yapılması, sayfa gösteriminin organize edilebilmesi gibi işlemler yapılabilmektedir. Ajansların tek bir Google Tag Manager hesabı üzerinden müşterilerinin web sitelerini yönetmeleri doğru değildir. Her müşteri için farklı bir hesap açmaları gereklidir. Ancak Google Analytics hesabı için aynı durum geçerli değildir. Mobil uygulama üzerinden Google Tag Manager’ın kullanılabilmesi için kapsayıcı oluşturulması gereklidir.
Google Tag Manager ne işe yarar sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google Tag Manager aracılığı ile yapılabilecekler şunlardır:
Google Tag Manager nasıl kullanılır sorusuna cevap vermek gerekir ise; oluşturulan tek bir etiket üzerinden çalışmaktadır ve bu etiket web sitesinin her sayfasına eklenmektedir. Sonrasında başka etiketlerin de Google Tag Manager üzerinden eklenebilmesi mümkündür. Bu işlemler hem web sitesi üzerinden hem de Google Tag Manager’ın mobil uygulaması üzerinden yapılabilmektedir. Google Tag Manager’ın bölümleri şunlardır:
Google Tag Manager ile Google Analytics ilişkisine bakıldığında, ikisi de birbirinin alternatifi olabilecek araçlar değillerdir. Aksine beraber kullanılması gereken ve birbirini tamamlayan iki araçtır. Google Analytics kodu, web sitesine eklenmiş olan Google Tag Manager’a eklenmektedir. Kodların web sitesine eklenmesi ve koordine edilmesi, Google Tag Manager aracılığı ile kolaylaştırılmaktadır. Bu işlemi sadece Google Analytics kullanarak da yapmak mümkündür. Ancak daha kısa süre içerisinde gerçekleştirebilmek için Google Tag Manager kullanarak yapılması gereklidir. Çünkü en ufak bir etkinlik oluşumunda dahi Google Analytics kodlarının değişme süreci oldukça uzundur.
Google Tag Manager profili oluşturmak için izlenmesi gereken adımlar şunlardır:
Google Tag Manager Nedir ve Ne İşe Yarar?
Google Tag Manager nedir sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google Tag Manager, web sitesine etiket ekleyebilmek için kullanılan bir araçtır. Herhangi bir ücret ödenmeden kullanılabilmesi mümkündür. Tek bir panel üzerinden web sitesine eklenecek bütün etiketlerin yönetilmesi mümkündür.