Google Tag Manager Nedir ve Ne İşe Yarar?

285 0

Google Tag Manager nedir sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google Tag Manager, web sitesine etiket ekleyebilmek için kullanılan bir araçtır. Herhangi bir ücret ödenmeden kullanılabilmesi mümkündür. Tek bir panel üzerinden web sitesine eklenecek bütün etiketlerin yönetilmesi mümkündür. Ayrıca sadece Google ürünlerinin kullanılması zorunlu bir durum değildir. Custom html etiketlerini de Google Tag Manager aracılığı ile ekleyebilmek mümkündür. Google Tag Manager ile Google Analytics’in birlikte kullanılması durumunda; web sitesine çeşitli etkinliklerin eklenebilmesi, site ölçümlerinin yapılması, sayfa gösteriminin organize edilebilmesi gibi işlemler yapılabilmektedir. Ajansların tek bir Google Tag Manager hesabı üzerinden müşterilerinin web sitelerini yönetmeleri doğru değildir. Her müşteri için farklı bir hesap açmaları gereklidir. Ancak Google Analytics hesabı için aynı durum geçerli değildir. Mobil uygulama üzerinden Google Tag Manager’ın kullanılabilmesi için kapsayıcı oluşturulması gereklidir.

Google Tag Manager Ne İşe Yarar?

Google Tag Manager ne işe yarar sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google Tag Manager aracılığı ile yapılabilecekler şunlardır:

  • Etiketlerin tetiklenme zamanının belirlenebilmesini sağlamaktadır.
  • Etiketlerin tetiklenmesi istenmeyen zamanların belirlenebilmesi mümkündür.
  • Web sitesinin sayfalarında tetiklenecek veya tetiklenmeyecek etiketlerin belirlenebilmesi mümkündür. Sayfalara göre ayarlanabilmektedir.
  • Belirli olaylardan sonra web sitesindeki etiketlerin tetiklenip tetiklenmeyeceği ayarlanabilmektedir.

Google Tag Manager Nasıl Kullanılır?

Google Tag Manager nasıl kullanılır sorusuna cevap vermek gerekir ise; oluşturulan tek bir etiket üzerinden çalışmaktadır ve bu etiket web sitesinin her sayfasına eklenmektedir. Sonrasında başka etiketlerin de Google Tag Manager üzerinden eklenebilmesi mümkündür. Bu işlemler hem web sitesi üzerinden hem de Google Tag Manager’ın mobil uygulaması üzerinden yapılabilmektedir. Google Tag Manager’ın bölümleri şunlardır:

  • Etiket bölümü aracılığı ile Container oluşturulduktan sonra etiketlerin eklenmesi mümkündür. Ancak desteklenen etiketlerin eklenmesi gereklidir. Desteklenmeyen etiketler ile ilgili işlemler için ise yardım sayfasından destek alınabilmektedir.
  • Tetikleyiciler kısmı aracılığı ile hangi koşullarda hangi sayfalarda etiketlerin tetikleneceğini belirlemek mümkündür.
  • Değişkenler bölümünde yeni değişkenlerin tanımlanabilmesi mümkündür. Ayrıca standart değişkenlerin de takip edilebilmesini sağlamaktadır.

Google Tag Manager İle Google Analytics İlişkisi Nedir?

Google Tag Manager ile Google Analytics ilişkisine bakıldığında, ikisi de birbirinin alternatifi olabilecek araçlar değillerdir. Aksine beraber kullanılması gereken ve birbirini tamamlayan iki araçtır. Google Analytics kodu, web sitesine eklenmiş olan Google Tag Manager’a eklenmektedir. Kodların web sitesine eklenmesi ve koordine edilmesi, Google Tag Manager aracılığı ile kolaylaştırılmaktadır. Bu işlemi sadece Google Analytics kullanarak da yapmak mümkündür. Ancak daha kısa süre içerisinde gerçekleştirebilmek için Google Tag Manager kullanarak yapılması gereklidir. Çünkü en ufak bir etkinlik oluşumunda dahi Google Analytics kodlarının değişme süreci oldukça uzundur.

Google Tag Manager Profili Nasıl Oluşturulur?

Google Tag Manager profili oluşturmak için izlenmesi gereken adımlar şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Öncelikle Google Tag Manager’a Google hesabı ile giriş yapılması gereklidir. Google hesabının olmaması durumunda ise hesap oluşturulduktan sonra oturum açılmalıdır.
  • Bir profil oluşturduktan sonra web sitesinin etiket eklenmesi istenen sayfalarının adreslerinin girişlerinin yapılması gereklidir.
  • Etiket eklenecek olan sayfaların alt kısmında bulunan <body> etiketinin altına etiketler eklenmelidir.
  • Ardından farklı etiket gruplarının eklenmesi gereklidir ve Google Analytics hesabı da Google Tag Manager’a bağlanmalıdır.
  • Gerekli ayarlamalar bitirildiğinde etiket grubunun yayına alınması gereklidir.
  • Google Tag Manager kullanımında etiket oluşturma ve etiketini yayına alma işlemini tamamladıktan sonra gözlenmelidir.
5

Google Tag Manager Nedir ve Ne İşe Yarar?

Google Tag Manager nedir sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google Tag Manager, web sitesine etiket ekleyebilmek için kullanılan bir araçtır. Herhangi bir ücret ödenmeden kullanılabilmesi mümkündür. Tek bir panel üzerinden web sitesine eklenecek bütün etiketlerin yönetilmesi mümkündür.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder