Google Reklamlarında Yer Uzantısını Neden Kullanmalıyız?

206 0

Google Ads reklamlarının yayınlanacağı bölgelerin belirlenmesi için yer uzantısı seçeneği kullanılmalıdır. Google reklamlarında yer uzantısı kullanımı, reklamların sadece belirlenen konumlarda yayınlanmasını ve gereksiz reklam gösterimlerinin önüne geçilmesini sağlamaktadır. Reklamların etkin şekilde gösterileceği bölgeler, potansiyel müşteri kitlesinin yer aldığı bölgeler arasından seçilmektedir. Yer uzantısı kullanımları sayesinde, işletmelerin reklamlar sebebiyle zarar etmesinin önüne geçilmekte ve reklamların dönüşüm katsayısı arttırılmaktadır. Google Ads reklamlarında başarı elde etmek ve hedef müşteriyle bire bir irtibat kurmak amacıyla, Google reklamlarında yer uzantısı kullanılması gerekmektedir.

Google Reklamları Yer Uzantısı Kullanımının Önemi

Google reklamlarına ait yer hedefleme seçeneklerinin sağladığı getiriler ve hedeflemelerin özellikleri aşağıda detaylı şekilde açıklanmıştır:

  • Google Ads üzerinden yayınlanan tüm reklam kampanyaları ve reklam grupları için yer hedeflemesi yapılabilir.
  • Reklam yer hedeflemeleri aşamasında, ülke içi ya da yurt dışı fark etmeksizin istenen tüm konumlar belirlenebilir. Her bir reklam grubu ve kampanya için 1.000 farklı konum belirlemesi yapılabilir.
  • Reklamların yayınlanacağı bölgeleri belirlerken, şehir, adres ya da işletmenin yer aldığı yarı çap üzerinden sınırlandırma yapılabilir.
  • Yer hedefleme işlemleri aşamasında, işletmelerin aktif olduğu bölgeler tercih edilebilir ve geriye kalan bölgeler hedef listesinden çıkarılabilir.
  • Yer hedefleme seçenekleri, sadece belirli konumlarda reklam yayını sınırlandırması yapmak amacıyla değil, reklam yayını yapılmak istenmeyen konumların belirlenmesi amacıyla da kullanılabilir.

Google yer uzantısı uygulamaları sayesinde, işletmelerin ulaşmak istediği müşteri kitlesiyle doğrudan bağlantı kurulmaktadır. Hedef kitleye dahil edilen bölgede Google araması yapan müşteriler, işletmelerin reklamlarıyla karşılaşacak ve işletmelerle etkileşim içerisinde olacaktır.

Google Reklamlarında Yer Uzantısı Belirlerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

İşletme adına hazırlanan Google reklamları için yer hedefleme seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalar aşağıda detaylıca ele alınmıştır:

  • Reklamlar için yer hedefleme işlemi yapılırken, potansiyel müşterilerin yer aldığı konumlara ağırlık verilmesi gerekir.
  • Yer hedefleme konumlarının, işletmelerin bulunduğu adresle aynı konumda olma zorunluluğu yoktur. Ancak işletmelerin erişim sağlamayacağı konumların yer hedefi listesine eklenmesi, reklamların Google aramalarında görünmemesine sebep olacaktır.
  • İşletmelerin sadece fiziksel faaliyetlerinin bulunması durumunda, fiziksel olarak müşterilerin ulaşabileceği konumlarla sınırlı kalınmalıdır.
  • E-ticaret faaliyetleri bulunan işletmeler, fiziksel konumun da ötesine geçmeli ve e-ticaret faaliyetlerinin gerçekleştirilebileceği tüm konumları, yer hedefi listesine dahil etmelidir.
  • Yer hedefi için çok küçük bir yarıçap belirlendiği zaman, reklamlar Google aramalarında görülmeyecektir.
  • Yer hedefleme aşamasında, müşteri potansiyelinin bulunmadığı konumların temizlenmesi gerekir. Reklamların etkin bir sonuç oluşturamayacağı bölgeler üzerinde reklam yayını yapılması, şirketlerin maliyet oranını yükseltecek ve reklamlardan zarar edilmesine sebep olacaktır.

Google Reklamlarına Yer Uzantısı Nasıl Eklenir?

Google reklamlarının yayınlanması aşamasında yer uzantısı eklenmek istendiği zaman, toplu ya da bireysel şekilde yer hedef seçimi yapılabilir. Google yer hedefleme seçeneklerinin kullanılması için izlenmesi gereken adımlar şu şekildedir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Google Ads hesabı üzerinden oturum açılmalıdır.
  • Ads hesabının sol kısmında yer alan “Konumlar” sekmesine tıklanmalıdır.
  • Yayınlanan reklam kampanyalarının hangisi üzerinden yer hedefleme yapılmak isteniyorsa, kampanyanın ismi seçilmeli ve sağ tarafta yer alan mavi renkli kalem seçeneğine tıklanmalıdır.
  • “Tek Bir Yer Ekle” ya da “birden Çok Yer Ekle” seçeneklerinden bir tanesi seçildikten sonra, tek ya da toplu şekilde yer uzantısı eklenebilir.
  • Açılan kutucuktaki sıralamalara, reklamların yayınlanmak istendiği bölgeler yazılmalıdır.
  • Her bölgenin tek bir kutucuğa eklenmesine dikkat etmek gerekir.
  • Ülke bazlı yer hedefi yapmak istendiği zaman, konum giriş bölümü üzerinden ülke tercihi yapılmalıdır.

Google reklam uzantısı seçimleri tamamlandıktan sonra “Kaydet” butonuna tıklanması ve yer uzantılarının aktif hale getirilmesi gerekir.

5

Google Reklamlarında Yer Uzantısını Neden Kullanmalıyız?

Google Ads reklamlarının yayınlanacağı bölgelerin belirlenmesi için yer uzantısı seçeneği kullanılmalıdır. Google reklamlarında yer uzantısı kullanımı, reklamların sadece belirlenen konumlarda yayınlanmasını ve gereksiz reklam gösterimlerinin önüne geçilmesini sağlamaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder