Google Reklamlarında Komut Dosyaları Kullanımı

687 0

Google reklamlarının takip sürecini yürütmek ve takip çalışmalarını kolaylaştırmak için Google reklamları komut dosyaları kullanımı tavsiye edilmektedir. Google reklamları için belirlenen çalışmalar, düzenli olarak kontrol edilmeli ve reklam analizleri çıkarılmalıdır. Markaların ya da firmaların yayınladığı Google reklamlarını düzenli olarak analiz etmek ve analizlere göre yeni reklam stratejileri geliştirmek gerekir. Reklam analizleri yapılmadığı zaman, reklamların güncel gereksinimleri kaçırılır ve Google sıralamasında reklamların değeri aşağı iner. Reklam çalışmaları için gerekli görülen analiz ve takipler, Google komut dosyaları tarafından düzenli olarak gerçekleştirilmektedir. Zaman konusunda problem yaşayan firmaların, reklam takip aşamasında Google komut dosyalarını kullanması ve dosyaların geliştirdiği güncel stratejileri reklamlarına yansıtması gerekir.

Google Reklam Komut Dosyaları Kullanılarak Yapılan İşlemler

Google reklamlarının takibinin kolaylaşması amacıyla, Google tarafından önceden oluşturulmuş hazır komut dosyaları kullanılabilir. Hazır komut dosyalarının kullanımıyla gerçekleştirilen işlemler aşağıda sıralandığı gibidir:

  • Reklam bağlantılarının doğru şekilde işleyip işlemediği kontrol edilebilir.
  • Reklamların konumunu güncellemek ve hedefleri değiştirmek için reklam teklifleri düzenlenebilir.
  • Reklamların tıklanma oranları kontrol edilebilir.
  • Reklamların getiri oranları takip edilebilir.
  • Google Adwords hesabının performansını ele alan güncel özet raporları oluşturulabilir.

Google Reklam Komut Dosyaları Nasıl Çalışır?

Google Adwords hesabı üzerinden komut dosyalarına erişim sağlayabilmek için JavaScript kodu girilmelidir.

Google reklam hesabı üzerinde yer alan ADS reklamlarının düzenli kontrol edilmesi amacıyla, kullanılan komut dosyalarının çalıştırılması için bilinmesi gereken işlemler aşağıda detaylıca açıklanmıştır:

  • Komut dosyalarındaki değişiklikleri aktifleştirmek amacıyla, harici kaynaklardan elde edilen verilerin kullanılması gerekir.
  • Reklamların verilerini elde etmek amacıyla, özelleştirilmiş raporlar oluşturulabilir.
  • Google ADS hesabı üzerinde yer alan birden çok öğenin kontrolü, komut dosyaları üzerinden gerçekleştirilebilir.
  • ADS hesabındaki reklamların tamamı için işlem yapılabilir. Reklamlar güncellenmek ve değiştirilmek istendiği zaman, komut dosyalarına otomatik talimat geçilebilir.
  • ADS reklamlarının anahtar kelimeleri güncellenebilir ve anahtar kelimelere uygun teklifler oluşturulabilir.
  • Şirketlere ait birçok reklamı tek bir yönetici hesabı üzerinden takip eden firmalar, reklam tekliflerini optimize etmek, reklamlar için çoklu hesap raporu çıkarmak ya da reklamlarındaki bozuk bağlantıları takip etmek amacıyla komut dosyalarını kullanabilir.

Google reklamları komut dosyaları üzerinden Ads reklamlarını takip etmek için JavaScript kullanımını bilmek yeterlidir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Komut Dosyası Yazmak İçin Kullanılacak Adımlar Nelerdir?

Google reklamlarının takibini sağlayacak komut dosyalarını oluşturmak için yapılması gereken ilk adım JavaScript yazılımı kurmaktır. Google Ads üzerinden komut dosyası oluşturmak için yapılması gereken işlemler şu şekildedir:

  • Google Ads hesabına giriş yapılmalıdır.
  • Sayfanın üst kısmında yer alan anahtar simgesi tercih edildikten sonra Komut Dosyaları seçeneğine tıklanmalıdır.
  • Reklamların takibinde kullanılacak yeni bir komut dosyası oluşturmak için + simgesine tıklanmalıdır.
  • Üst kısımda bulunan Komut Dosyası Adı bölümüne tıklanarak, komut dosyasının adı belirlenmelidir.
  • JavaScript kodunun, komut dosyası düzenleyici bölümünde talep edilen kutucuğa yazılması gerekir.

Komut dosyasının başka zaman kullanıma açılması isteniyorsa, sayfanın alt kısmında yer alan “Kaydet” seçeneğine tıklanmalıdır. Komut dosyasının çalışmasını kontrol etmek için “Önizleme” seçeneği kullanılabilir.

Komut Dosyaları İçin Zaman Planlaması

Komut dosyalarının ne zaman çalışacağını belirlemek amacıyla, zaman planlama özelliği kullanılmalıdır. Komut dosyaları oluşturulduktan sonra, dosyaların çalışma sıklığı ayda bir, haftada bir ya da günde bir olacak şekilde planlanabilir. Komut dosyası çalışma zamanının planlaması için izlenen adımlar şöyledir:

  • Komut Dosyaları sayfasında yer alan Sıklık bölümünden, komut dosyasının çalışma sıklığı bölümü tercih edilmelidir.
  • Sayfada yer alan kalem simgesine tıklanmalıdır.
  • Komut dosyasının çalışması için tarih ve gün belirlenmelidir.

Google reklamları için belirlenen komut dosyasının çalışma süresinin aktifleşmesi için “Kaydet” seçeneğine tıklanmalıdır.

5

Google Reklamlarında Komut Dosyaları Kullanımı

Google reklamlarının takip sürecini yürütmek ve takip çalışmalarını kolaylaştırmak için Google reklamları komut dosyaları kullanımı tavsiye edilmektedir. Google reklamları için belirlenen çalışmalar, düzenli olarak kontrol edilmeli ve reklam analizleri çıkarılmalıdır. Markaların ya da firmaların yayınladığı Google reklamlarını düzenli olarak analiz etmek ve analizlere göre yeni reklam stratejileri geliştirmek gerekir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder