İçindekiler
Google reklam zaman planlaması neden önemlidir sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google reklam zaman planlaması, kişilerin bütçelerini daha verimli kullanabilmelerini sağlamaktadır. Dolayısı ile kişiler hali hazırdaki reklamlarının süreçlerini uzatma veya yeni reklamlar verme konusunda adım atabilmek için daha fazla bütçeye sahip olmaktadırlar. Uzun süredir Google reklamları ile tanışıklığı olan kişilerin; reklamları için zaman planlaması yapabilmeleri oldukça kolaydır. Çünkü kişilere reklamları ile ilgili bütün istatistikler sunulmaktadır. Kişiler zaman aralıklarına göre; müşterilerinin kendilerine hangi oranda dönüş yaptıklarını bilmelilerdir ki, reklam verirken hangi zaman aralıklarına odaklanmaları gerektiği hakkında fikir sahibi olabilsinler. Kişilerin zaman ayarlamasını hafta bazında yapabilme imkanı olduğu gibi; gün veya saat bazında da yapabilmektedirler.
Google reklam zaman planlamasının önemi; reklam verenlerin bütçelerini doğru ve tasarruflu kullanabilmelerini sağlamasıdır. Zaman planlama özelliğinden faydalanılması durumunda; kişiler hedef kitlelerini ve hedef kitlelerinin kendilerine hangi saat diliminde yarar sağladıklarını tespit edebilme imkanına sahip olmaktadırlar. Buna bağlı olarak kişiler reklamlarının; o saatlerde yayımlanmasını sağlayarak, direkt olarak doğru zamanda hedef kitlelerine ulaşabilmektedirler. Böylece hedef kitlelerine ulaşamadıkları ya da kendilerine kar sağlamayan bir zaman diliminde; reklam vermelerine ve bu reklam için para ödemelerine gerek kalmamaktadır.
Google reklam zaman planlamasının yapılabilmesi için; öncelikle yeterli veriyi toplaması gereklidir. Dolayısı ile Google reklamları ile tanışıklığı kısa süreli olan kişilerin; ellerinde herhangi bir veri bulunmamaktadır. Bu yüzden kişi verdiği ilk reklam ile; zaman planlamasını geliştirebilmek adına veri toplamalıdır. Kişinin özel zaman planlaması oluşturmaması halinde; verdiği reklam haftanın 7 günü yayımlanmaktadır ve bunun geri dönüşleri kişiye istatistikler ile bildirilmektedir. Dolayısı ile kişi en az maliyet ile 7 günlük bir reklam verdiğinde; bu süre boyunca işletmesinin hangi saatler ve günlerde ne kadar tıklandığını görüntüleyebilmektedir. Sonrasında ise kişinin elde ettiği bu verileri analiz ederek, zaman planlamasını yapması gereklidir.
Reklam için en uygun zamanı belirlemek amacıyla yapılan faaliyetlerin değerlendirmesi şu şekilde yapılmaktadır:
Google reklam zaman planlamasına örnek vermek gerekir ise; kişinin reklamına hali hazırda geri dönüşlerin sağlandığı saat aralığının, öğlen 14:00 ile akşam 19:00 arası olduğu tespit edilmiş ise; kişinin müdahale etmesi gereken zaman aralığı bu aralık değildir. Zaten dönüş aldığı zaman aralığı bu aralık olduğu için; bu aralığın dışında kalan zamanlar için çalışma yapması gereklidir. Bu yüzden anahtar kelime tekliflerini, diğer zaman aralıklarında yükseltmelidir. Kişinin yaptığı bu stratejik işlem; Google reklam optimizasyonu işlemlerinden biridir.
Google Reklam Zaman Planlaması Neden Önemlidir?
Google reklam zaman planlaması neden önemlidir sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google reklam zaman planlaması, kişilerin bütçelerini daha verimli kullanabilmelerini sağlamaktadır. Dolayısı ile kişiler hali hazırdaki reklamlarının süreçlerini uzatma veya yeni reklamlar verme konusunda adım atabilmek için daha fazla bütçeye sahip olmaktadırlar.