Google Reklam Zaman Planlaması Neden Önemlidir?

1114 0

Google reklam zaman planlaması neden önemlidir sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google reklam zaman planlaması, kişilerin bütçelerini daha verimli kullanabilmelerini sağlamaktadır. Dolayısı ile kişiler hali hazırdaki reklamlarının süreçlerini uzatma veya yeni reklamlar verme konusunda adım atabilmek için daha fazla bütçeye sahip olmaktadırlar. Uzun süredir Google reklamları ile tanışıklığı olan kişilerin; reklamları için zaman planlaması yapabilmeleri oldukça kolaydır. Çünkü kişilere reklamları ile ilgili bütün istatistikler sunulmaktadır. Kişiler zaman aralıklarına göre; müşterilerinin kendilerine hangi oranda dönüş yaptıklarını bilmelilerdir ki, reklam verirken hangi zaman aralıklarına odaklanmaları gerektiği hakkında fikir sahibi olabilsinler. Kişilerin zaman ayarlamasını hafta bazında yapabilme imkanı olduğu gibi; gün veya saat bazında da yapabilmektedirler.

Google Adwords Zaman Planlamasının Önemi Nedir?

Google reklam zaman planlamasının önemi; reklam verenlerin bütçelerini doğru ve tasarruflu kullanabilmelerini sağlamasıdır. Zaman planlama özelliğinden faydalanılması durumunda; kişiler hedef kitlelerini ve hedef kitlelerinin kendilerine hangi saat diliminde yarar sağladıklarını tespit edebilme imkanına sahip olmaktadırlar. Buna bağlı olarak kişiler reklamlarının; o saatlerde yayımlanmasını sağlayarak, direkt olarak doğru zamanda hedef kitlelerine ulaşabilmektedirler. Böylece hedef kitlelerine ulaşamadıkları ya da kendilerine kar sağlamayan bir zaman diliminde; reklam vermelerine ve bu reklam için para ödemelerine gerek kalmamaktadır.

Reklamlar İçin En Uygun Zamanlar Nasıl Belirlenebilmektedir?

Google reklam zaman planlamasının yapılabilmesi için; öncelikle yeterli veriyi toplaması gereklidir. Dolayısı ile Google reklamları ile tanışıklığı kısa süreli olan kişilerin; ellerinde herhangi bir veri bulunmamaktadır. Bu yüzden kişi verdiği ilk reklam ile; zaman planlamasını geliştirebilmek adına veri toplamalıdır. Kişinin özel zaman planlaması oluşturmaması halinde; verdiği reklam haftanın 7 günü yayımlanmaktadır ve bunun geri dönüşleri kişiye istatistikler ile bildirilmektedir. Dolayısı ile kişi en az maliyet ile 7 günlük bir reklam verdiğinde; bu süre boyunca işletmesinin hangi saatler ve günlerde ne kadar tıklandığını görüntüleyebilmektedir. Sonrasında ise kişinin elde ettiği bu verileri analiz ederek, zaman planlamasını yapması gereklidir.

Reklam İçin En Uygun Zamanı Belirlemek Amacıyla Yapılan Faaliyetler Nasıl Değerlendirilmelidir?

Reklam için en uygun zamanı belirlemek amacıyla yapılan faaliyetlerin değerlendirmesi şu şekilde yapılmaktadır:

  • Kişiler öncelikli olarak; dönüşüm başına maliyetlerinin yüksek olduğu saat aralıklarının olup olmadığına bakmalıdır. Kişilerin reklamlarına tıklanması ancak web sitelerine gidildiğinde herhangi bir dönüşüm sergilenmemesi durumunda; dönüşüm sayısı düşük olmaktadır. Bu da kişinin web sitesi ile ilgili birtakım yanlışlar olduğunu göstermektedir. Bu şekilde yanlışlar tespit edilebileceği gibi; dönüşüm başına maliyetin yüksek olduğu saatler tespit edilerek, o saatlerde reklam verilerek kar edilebilmektedir.
  • Kişilerin reklamlarını belirli günlerde veya haftalarda yayınladığındaki dönüşüm oranlarına bakması gereklidir. Buna bağlı olarak; kişinin o zaman aralıklarında, reklamını iyileştirmek adına anahtar kelimelere daha yüksek teklif vermesi avantajına olabilmektedir.
  • Kişinin reklamlarının konumlarında belirli zaman aralıklarına göre bir değişim olması durumunda; kişiler o zaman aralıklarında, anahtar kelimelerinin tekliflerini arttırmalılardır.

Google Reklam Zaman Planlamasına Örnek Nedir?

Google reklam zaman planlamasına örnek vermek gerekir ise; kişinin reklamına hali hazırda geri dönüşlerin sağlandığı saat aralığının, öğlen 14:00 ile akşam 19:00 arası olduğu tespit edilmiş ise; kişinin müdahale etmesi gereken zaman aralığı bu aralık değildir. Zaten dönüş aldığı zaman aralığı bu aralık olduğu için; bu aralığın dışında kalan zamanlar için çalışma yapması gereklidir. Bu yüzden anahtar kelime tekliflerini, diğer zaman aralıklarında yükseltmelidir. Kişinin yaptığı bu stratejik işlem; Google reklam optimizasyonu işlemlerinden biridir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Google Reklam Zaman Planlaması Neden Önemlidir?

Google reklam zaman planlaması neden önemlidir sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google reklam zaman planlaması, kişilerin bütçelerini daha verimli kullanabilmelerini sağlamaktadır. Dolayısı ile kişiler hali hazırdaki reklamlarının süreçlerini uzatma veya yeni reklamlar verme konusunda adım atabilmek için daha fazla bütçeye sahip olmaktadırlar.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder