Google reklam metni optimizasyonu nasıl yapılır sorusuna cevap vermek gerekir ise; reklamların kalite puanını arttıracak unsurların kurallara uygun bir şekilde tekrar düzenlenmesi ile yapılmaktadır. Google reklam metni optimizasyonuna göre reklam metinlerinin kaliteli ve özgün içerikler olması gereklidir. Ayrıca kullanıcıların farklı cihazlar üzerinden görüntüleyebileceği dikkate alınarak, farklı cihazlardan giriş yapmaya uygun bir şekilde hazırlanması gereklidir. Etkili reklamlar oluşturabilmek için hedef kitlenin iyi tanınması gereklidir. Ayrıca verilen reklamların geri dönüşlerinin gözlemlenmesi gereklidir. Reklamların etkili olmaması durumunda; farklı anahtar kelimeler ile, harekete geçirecek farklı mesajlar ile reklamlar düzenlenmelidir.
Güçlü Reklam Metinlerinin Ortak Özellikleri Nelerdir?
Google reklam metni nasıl optimize edilir sorusuna cevap vermek gerekir ise; güçlü reklam metinlerinin taşıdıkları ortak özellikler şunlardır:
- Reklam metinlerinde mutlaka öne çıkarılmak istenen ürünün özelliklerine değinilmelidir. Hedef kitlenin neden tercih etmesi gerektiğini ve ihtiyaç duymasına neden olacak özelliklerin neler olduğunu görebilmesi gereklidir.
- Hedef kitlenin reklamı yapılan üründen ettiği kar ile ilgili bilgilendirilmesi gereklidir. Dolayısı ile ürünün kendilerine hangi faydalarının olduğu öne çıkarılmalıdır. Örnek vermek gerekir ise; belirli bir yüzdedeki indirimler ve belirli bir sayıda ürün alındığında bir ürün de hediye edilen kampanyalar var ise bunlardan reklam metninde bahsedilmelidir.
- Reklam metinlerinin call to action özelliği taşıması gereklidir. Yani hedef kitleyi harekete geçirmeye yönelik hazırlanması gereklidir. Bu sayede hazırlanan reklam metnine olumlu geri dönüşlerinin artması mümkün olmaktadır.
Google Reklam Metinleri Nasıl Efektif Kullanılır?
Google reklam metinlerinin daha efektif kullanılabilmesi için belirli standartlar kapsamında oluşturulması gereklidir. Örnek vermek gerekir ise; Google reklam metni optimizasyonu kurallarına göre reklam metninin başlığının 25 karakterden fazla olmaması gereklidir. Ayrıca açıklama satırları da 35 karakteri geçmemelidir. Reklam metnine eklenen URL’nin ise 35 karakteri aşmaması gereklidir. Bu tavsiyelere uyulması durumunda reklamın tıklanma oranı artmaktadır ve dolayısı ile diğer reklam verenlere kıyasla daha düşük ücretler ile daha iyi bir sıralamaya sahip olmak mümkün olmaktadır.
Google Reklam Metinlerinde Yapılmaması Gereken Hatalar Nelerdir?
Google reklam metinlerinde yapılmaması gereken hatalar şunlardır:
- Öncelikle reklam metnindeki URL ile reklam içeriğinin uyumlu olması gereklidir. Verilen URL’nin reklam metninin içeriğini kapsıyor olması gereklidir.
- Reklam metninin içeriğini hazırlarken kullanılan dile dikkat edilmelidir. Pazarlamaya yönelik, uygunsuz bir dil kullanılmamalıdır. Müşteriler direkt kelimeler ile değil, cümlelerin çağrıştırdıkları ile ürünü almaya teşvik edilmelidir.
- Reklam metni içerisinde farklı harfler veya işaretler kullanılmamalıdır. Yazı tipine ve kullanılan karakterlere dikkat edilmelidir.
- Noktalama işaretlerinin sadece gerekli yerlerde kullanılması gereklidir. Peş peşe birden fazla ünlem işareti ile biten ve müşteriye seslenen cümleler kullanılmamalıdır.
Özgün ve İlgi Çekici Reklam Metinleri Nasıl Yazılır?
Google reklam metni optimizasyonuna göre özgün ve ilgi çekici reklam metinleri yazabilmek için dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:
Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz?
Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın. - Reklam metinlerini yazarkenki çıkış noktasının kullanıcının avantajları olması gereklidir. Kendilerine nasıl bir fayda sağlayabileceklerinin cevabını buldukları içerikler, kullanıcıların daha çok ilgisini çekmektedir.
- Reklamın içeriği ile alakalı anahtar kelimelerin tespit edilmesi ve bu anahtar kelimelerin reklam ögeleri ile bağlanması gereklidir. Bu sayede yaptıkları aramalar ile birlikte daha fazla kullanıcı reklama ilgi gösterebilmektedir.
- Reklamlarda genel ve klişe mesajların kullanılmaması gereklidir. Verilen mesajın markanın bakış açısı ile renklendirilmesi gereklidir.
- Google reklam metni optimizasyonu kurallarına bakıldığında, reklam metinlerinde çok sayıda soru sormak doğru değildir ve kullanıcılara daha çok soruların cevaplarını veren içerikler sunulmalıdır.
Google Reklam Metni Optimizasyonu Nasıl Yapılır?
Google reklam metni optimizasyonu nasıl yapılır sorusuna cevap vermek gerekir ise; reklamların kalite puanını arttıracak unsurların kurallara uygun bir şekilde tekrar düzenlenmesi ile yapılmaktadır.
Ziyaretçi Oyları
0
(0 Oy)