Google Reklam Ajansı Seçiminde Nelere Dikkat Edilmelidir?

789 0

Google reklam ajansı seçiminde nelere dikkat edilmelidir sorusuna cevap vermek gerekir ise; öncelikle reklam ajansının yeterliliğine bakılmalıdır. Dolayısı ile reklam ajansının çalışanlarının da işinin ehli olup olmadığı, işleri ile ilgili sertifikalarının olup olmadığı öğrenilmelidir. Ayrıca Google reklam ajansı seçiminde dikkat edilmesi gerekenlerden biri de, reklam ajansının firma ile yürüttüğü çalışmayı raporlandırıp firmaya sunabiliyor olmasıdır. Reklam ajansının iyi bir iş ortaya çıkartabilmesi için hem firmayı hem de firmanın kampanya düzenlediği ürünü tanıması gereklidir.

Google Reklam Ajansı Seçiminde Sektörel Tecrübenin Önemi

Google reklam ajansı seçiminde dikkat edilecekler içerisinde en önemlilerden biri sektörel tecrübedir. İş yapılacak olan ajansın öncelikle daha önce yaptığı işlere bakılması gereklidir. Bu bilgi sektörel bir araştırma ile de elde edilebilmektedir veya ajansın portföyünün incelenmesi ile de öğrenilebilmektedir. Sektörde deneyimli olan bir ajans, firmanın ne istediğini anlama ve firmaya isteklerine yönelik bir hizmet verme konusunda daha öndedir. Sektörde tecrübesi olmayan bir ajans ile çalışılması durumunda ise; ajansın tecrübe edindiği firma olunacaktır. Dolayısı ile deneme ve yanılma yolu ile hareket edeceklerdir. Bu da başlangıç için bütçenin bir kısmını risk etmek demektir.

Google Reklam Ajansı Seçiminde Sertifikalar

Google reklam ajansı seçiminde dikkat edilmesi gerekenlerden biri, sürecin daha profesyonel işleyeceğinden emin olmak adına personellerin sertifikalarının olup olmadığıdır. Google Partners aracılığı ile Google’ın sunduğu partners linki hizmeti sayesinde firmaların çalışanlarının donanımlarının görüntülenebilmesi mümkündür. Firmaların kaç çalışanının sertifikasının olduğu ve bu sertifikaların hangi iş kategorilerine yönelik olduğu öğrenilebilmektedir. Sertifikalı çalışanlar ile yola çıkıldığında, daha verimli bir reklam kampanyası yürütmek mümkün olmaktadır.

Google Reklam Ajansı Seçiminde Detaylı Rapor Almanın Gerekliliği

Google reklam ajansı seçiminde detaylı rapor almak oldukça gereklidir. Dolayısı ile bir ajansla reklam için bağlantı kurarken, raporlama sistemleri ile ilgili bilgi alınması tavsiye edilmektedir. Reklam kampanyasının süreci ile ilgili detaylı ve düzenli bir raporun ajans tarafından verilebiliyor olması gereklidir. Kampanya sürecinin ne şekilde yönlendirilmesi gerektiği ve bu süreçte nasıl yeni fikirler üretilebileceği hakkında yardımcı olabilmelidir. Ayrıca süreç içerisinde çıkacak problemlere alternatif çözümler üretebilmelidir. Ajans ile iletişimin kopmaması gereklidir.

Google Reklam Ajansı Seçiminde Şeffaf Yönetimin Önemi

Google reklam ajansı seçiminde şeffaf yönetim önemlidir. Çünkü bazı reklam ajansları süreç ile ilgili firmaları doğru bilgilendirmemektedir ve reklam kampanyaları ile ilgili ayrıntılı bilgiye ulaşabilmelerini engellemektedir. Dolayısı ile bir firmanın reklamlarına ne kadar ödeme yaptığını, reklam maliyetlerinin ne olduğunu, ödemesi gereken ücretin ne kadar olduğunu ara paneller aracılığı ile görebilmesi gereklidir. Bu erişimi sağlamayan reklam ajanslarına ise güvenilmemesi gereklidir. Çünkü bu reklam ajansları gerçek tıklamaların ve maliyetlerin gösterilmediği başka panel erişimleri ile firmaları yanıltmaktadırlar.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Reklam Ajansı Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Google reklam ajansı seçiminde dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

  • Reklam ajanslarının verdiği hizmetin, firmanın ürünü ile hedef kitleyi buluşturmaya yönelik çalışmalar yapmak olduğunun bilincinde olmak gereklidir.
  • Firmanın reklam sonucunda ulaşmak istediği yeri, reklam ajansının kavraması gereklidir.
  • Reklam bütçesini firma ile ajans birlikte belirlemelidir. Kampanyadan daha verimli bir sonuç alabilmek için bu gereklidir.
  • Markanın vizyonu hedef kitleye yönelik bir reklam hazırlarken geri plana atılmamalıdır ve marka ile tutarlı bir çalışma yapılmalıdır.
  • Yürütülecek olan reklam kampanyasının firmanın bütünü ile entegre olması gereklidir.
  • Google reklam ajansı seçiminde yenilikçi ve ileriye dönük bir politika izlenmelidir.
5

Google Reklam Ajansı Seçiminde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Google reklam ajansı seçiminde nelere dikkat edilmelidir sorusuna cevap vermek gerekir ise; öncelikle reklam ajansının yeterliliğine bakılmalıdır. Dolayısı ile reklam ajansının çalışanlarının da işinin ehli olup olmadığı, işleri ile ilgili sertifikalarının olup olmadığı öğrenilmelidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder