Google Etiket Yöneticisi Nedir ve Nasıl Kullanılır?

2142 0

Google Tag Manager, Google tarafından geliştirilen tüm ürünlere ait takip kodlarının bir program üzerinden yürütülmesini sağlamaktadır. Google ADS, Google Analytics, Google Webmaster Tools, Yandex ya da üçüncü derece etiketleri barındıran diğer site etiketlerini barındırma, özel etiketleri ekleme ve güncelleme işlemlerinin tamamı Google etiket yöneticisi tarafından gerçekleştirilir. Web sitelerine dahil edilen tüm etiketler için düzenlemek ve etiketleri web sitesi ara yüzüne eklemek için Google Tag Manager uygulaması kullanılmaktadır. Google Etiket Yöneticisi, tamamen ücretsiz olarak hizmet vermektedir.

Google Etiket Yöneticisinin Özellikleri Nelerdir?

Google Tag Manager özellikleri aşağıda detaylıca açıklanmıştır:

  • Web sitelerine gelen ziyaretçi gruplarının hareketlerini incelemeye alan ve etiket seçimlerine bağlı olarak kullanıcı davranışı oluşup oluşmadığını raporlayan uygulamaya, Google Etiket Yöneticisi adı verilmektedir.
  • Web sitelerindeki dönüşümleri izleme, web site analizi yapma ve yeniden pazarlama stratejilerinin kullanımı için esnek fonksiyonlara sahiptir.
  • Google Analytics ve Google ADS uygulamalarıyla birlikte çalıştırıldığı zaman, etkili bir site kontrolü sağlamaktadır.
  • Google Tag Manager hesapları, sadece masaüstü cihazlardaki internet sitelerini kontrol etmez. Mobil uyumlu web sitelerinin takipleri için de Google etiket yöneticisi kullanılabilir.

Web sitelerindeki dijital pazarlama stratejilerinin verilerini tek çatı altında toplamak ve yönetmek için Google Tag Manager araçları kullanılmaktadır.

Google Etiket Yöneticisi Kullanmanın Avantajları

Google Tag Manager kullanımıyla elde edilen avantajlar şu şekilde ifade edilmektedir:

  • Google Tag Manager uygulaması, BT uzmanları, web sitesi sahipleri, SEO uzmanları, sem pazarlama uzmanları ve dijital pazarlama uzmanları tarafından ücretsiz şekilde kullanılmaktadır.
  • Google etiket yöneticisi kullanımıyla, tüm araçlara dair işlemler tek çatı altında toplanmaktadır.
  • Web siteleri ve dijital pazarlama çalışmalarında istenilen alanlarda kısıtlama ve düzenleme yapılmaktadır.
  • Google etiket yöneticisi kullanımı sayesinde, Google Analytics uygulamaları daha kolay şekilde kullanılmaktadır.

Google Etiket Yöneticisi Yükleme ve Kurulum Bilgileri

Google Tag Manager yükleme ve kurulum aşamasında bilinmesi gerekenler aşağıda belirtildiği gibidir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Google etiket yöneticisi hesabı oluşturmak ya da mevcutta bulunan etiket yöneticisi hesabına giriş yapmak için https://tagmanager.google.com/#/home bağlantısı kullanılmalıdır.
  • Giriş yapıldıktan sonra, web sitesi ya da uygulama adına kapsayıcı oluşturulmalıdır.
  • Kapsayıcı oluşturulduktan sonra, kapsayıcı Spinnet’i eklenmelidir.
  • Kullanılmak istenen tüm kodlu etiketler, web sitesinin kaynak bölümünde yer alan Google Tag Manager bölümüne taşınmalıdır.

Google Tag Manager Profili Nasıl Oluşturulur?

Google Etiket Yöneticisi profili oluşturmak için gerekli adımlar şu şekildedir:

  • İlk olarak Google Etiket yöneticisi siteminden oturum açılmalı ya da yeni bir uygulama hesabı oluşturulmalıdır.
  • Google etiket yöneticisi girişi yapıldıktan sonra, uygulama zerinden yeni bir profil oluşturulmalıdır. Hazırlanan profile, kullanılmak istenen web sitelerinin bağlantı adresleri eklenmelidir.
  • Profil kurulumu tamamlandıktan sonra, ortaya çıkan tüm kod parçacıkları, kullanılmak istenen bağlantı adresinde yer alan <body> etiketlerinin alt kısmında dahil edilmelidir.
  • Google Tag Manager üzerinden oluşturulan profile, istenildiği kadar etiket gurubu eklenebilir. İsteğe göre Google Analytics hesabında yer alan etiket grupları da Tag Manager profiline eklenebilir.
  • Etiket yöneticisi profiline etiket grubu eklemeleri yapıldıktan sonra, istenilen ayarlamalar yapılmalı ve etiket grupları yayınlanmalıdır.

Google Tag Manager Üzerinden Google Analytics Yüklemesi

Google Analytics yüklemesini Google etiket yöneticisi üzerinden gerçekleştirmek için izlenmesi gereken adımlar aşağıdaki gibidir:

  • Tag manager sisteminde “Etiket oluştur” seçeneğine tıklanmalı ve Google Analytics şablonlarının seçimi yapılmalıdır.
  • “Universal Analytics” seçimi yapıldıktan sonra, etiketler adlandırılmalıdır.
  • Analytics mülk kimliği değişkeni uygulamaya dahil edilmelidir.
  • Kod bağlantısı izleme türü bölümü “Sayfa Görüntüleme” olarak belirlenmelidir.

Google Analytics etiket tetikleyici bölümü “Tüm Sayfalar” olarak belirlenmeli ve etiketler yayınlanmalıdır.

 

5

Google Etiket Yöneticisi Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Google Tag Manager, Google tarafından geliştirilen tüm ürünlere ait takip kodlarının bir program üzerinden yürütülmesini sağlamaktadır. Google ADS, Google Analytics, Google Webmaster Tools, Yandex ya da üçüncü derece etiketleri barındıran diğer site etiketlerini barındırma, özel etiketleri ekleme ve güncelleme işlemlerinin tamamı Google etiket yöneticisi tarafından gerçekleştirilir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
1 (1 Oy)

    Yorum Gönder