Google Analytics İle Adwords’e Akıllı Kitleler

120 0

Google Analytics ile Adwords’e akıllı kitleler; Adwords reklamları için hedeflenenlerin Google Analytics aracılığı ile daha verimli bir şekilde gerçekleştirilebilmesini sağlamaktadır. Google Analytics ile Adwords’e akıllı kitleler gönderebilmek için Google Tag Manager kullanılmaktadır. Bu sayede daha verimli ve iyi performans gösteren reklamlar oluşturulabilmektedir. Google Analytics üzerinden javascript kodu ekleyerek bu işlem gerçekleştirilebilmektedir. Akıllı listelerde; kitleler reklam verenler yerine Google tarafından otomatik olarak yönetilmektedir.

Google Analytics İle Adwords’e Akıllı Kitleler Nasıl Gönderilir?

Google Adwords’e akıllı kitleler gönderebilmek için izlenmesi gereken adımlar aşağıda verilmiştir:

  • Google Tag Manager’a giriş yapılmalıdır. Etiket menüsü üzerinden yeni bir etiket ekle butonu tıklanmalıdır. Ardından HTML bir etiketin girişi yapılmalıdır.
  • HTML kısmına bir kod yazılmalıdır ve ilk önce <script> tag olarak açılmalıdır ve ardından click fonksiyonu ile ilgili kod yazılmalıdır.
  • Yazılan kod Google Analytics’e veri olarak gönderileceği için ga send fonksiyonunun da koda eklenmesi gerekmektedir. Yapılan işlemler Google Analytics’e event olarak gönderilmektedir ve event action kısmına da eventin nasıl bir event olduğunun yazılması gerekmektedir.
  • Google Analytics’e eventler gitmeye başladıktan sonra davranış menüsüne ve ardından etkinlikler menüsüne giriş yapılmalıdır. En popüler etkinlikler butonuna tıklanmalıdır.
  • Sağda açılan sayfada toplam etkinlik sayılarını görebilmek mümkün olmaktadır.
  • Görüntülenen rakamları oluşturan kullanıcıların Google Adwords’e gönderilmesi için ise önce kodun kopyalanması gerekmektedir.
  • Ardından yönetici bölümüne tıklanmalıdır.
  • Sağ tarafta açılan menüden kitle tanımlarının altında bulunan kitlelere tıklanmalıdır.
  • +yeni kitle butonuna tıklanmalıdır.
  • Kitle tanımı kısmında yer alan yeni oluştur butonuna tıklanmalıdır.
  • Koşullar kısmından etkinlik işlemine girerek kullanıcıların etkinlikleri filtrelenebilmektedir.
  • Üyelik süresi belirlenebilmektedir. Bu süre otomatik olarak 30 gün olarak belirlenmektedir.
  • Kitle tanımını ve hedeflerini seçtikten sonra gerekli bilgiler Google Adwords hesabına da aktarılmaktadır. Google Analytics ile Adwords’e akıllı kitleler aktarımı gerçekleşmiş olmaktadır ve istenilen reklam başlatılabilmektedir.

Google Analytics İle Adwords İçin Akıllı Hedefleme Nedir?

Akıllı hedefleme; Google Analytics’in hedefleri izleme konusunda sunduğu esneklik ile beraber hedeflerin dönüştürülerek Adwords’e aktarılması işlemine verilen isimdir. Daha kapsamlı analizlerin yapılabilmesini, belirli kitleler için hedeflerin oluşturulabilmesini sağlamaktadır. Adwords için hedef; tamamlanmış olan satın alma işlemine verilen isimdir veya olası bir satışa denmektedir. Google Analytics için ise belirlenebilecek olan hedef; belirli bir sayfanın ziyaret edilmesi, web sitesinde geçirilen toplam süre veya reklam verenin kıstas olarak aldığı başka bir durumdur.

Akıllı Liste Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Akıllı liste kullanımının yararları aşağıda belirtilmiştir:

  • Google Adwords hesabının optimize edilebilmesi için Google Analytics’in kullanılabilmesi mümkündür.
  • Reklam kampanyası için hedeflenenleri Adwords dönüşümü olarak içe aktarabilmeyi sağlamaktadır.
  • Google Analytics’te özel kitleler oluşturaraki bunların Adwords’te hedeflenebilmesi mümkündür.

Akıllı listelere bakıldığında; kitle listelerini reklam verenlerin kendilerinin oluşturabilmesi mümkün olmamaktadır. Bu listeler Google Analytics tarafından dönüşüm oranı yüksek olan kullanıcıların eklendiği listelerdir. Reklam verenlerin herhangi bir segmente ayırmasına gerek kalmadan hedef kitle belirlenmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Yeniden Pazarlama Kitleleri Nasıl Oluşturulur?

Yeniden pazarlama kitleleri için Google Analytics kullanılmaktadır. Görüntülenen sayfalar, konum, site üzerindeki etkinlik, hedef tamamlamaları gibi durumlar göz önünde bulundurularak ideal kitle belirlenmektedir. Hedef kitle grupları oluşturulurken; ana sayfayı ziyaret edenler, ürün sayfasını görüntüleyenler ve geçmişte dönüşüm gerçekleştirenler olarak gruplandırılmaktadırlar. Google Analytics ile Adwords’e akıllı kitleler aktararak, 250’den fazla boyut ve metrikten yararlanabilmek mümkün olmaktadır.

5

Google Analytics İle Adwords’e Akıllı Kitleler

Google Analytics ile Adwords’e akıllı kitleler; Adwords reklamları için hedeflenenlerin Google Analytics aracılığı ile daha verimli bir şekilde gerçekleştirilebilmesini sağlamaktadır. Google Analytics ile Adwords’e akıllı kitleler gönderebilmek için Google Tag Manager kullanılmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder