Google Alışveriş Reklamlarında Sık Yapılan Hatalar ve Çözümleri

549 0

Markaların ve firmaların satış oranını arttırmak amacıyla kullanılan Google Adwords reklamları, sanal ortamdaki müşteri potansiyeline olumlu etkilerde bulunmaktadır. Google reklam alışverişlerinde sık yapılan hatalar, reklamların hedeflenen müşteri kitlesine ulaşmasını engellemekte ve firmaların zarar etmesine sebep olmaktadır. Hedef kitleye ulaşamayan alışveriş reklamları, farklı kullanıcıların reklamları görmesine ve görüntülenen reklam başına gereksiz ödeme yapılmasına yol açmaktadır. Google alışveriş reklamlarında kullanılan yanlış stratejiler ve çözümleri, yazı içerisinde detaylı şekilde ele alınmıştır.

Yanlış Anahtar Kelime Gruplandırması Yapmak

Google ADS ve diğer Google algoritmalarının işleyişi, anahtar kelimeler üzerinden yürümektedir. Google ADS programlarının kuruluş amacı, markalara ait kampanya ya da reklam gruplarını kullanarak, kampanyaları doğru şekilde yönetebilmektir. Markaların her ürünü ve hizmeti için farklı reklam grubu oluşturulması, reklamların takip sürecini kolaylaştırmaktadır. Reklamların türlerine ve satışı yapılmak istenen ürünün türüne göre anahtar kelime gruplandırması yapmak, müşterilerin aradığı ürüne daha kolay şekilde ulaşabilmesine yardımcı olacaktır. Tüm ürünleri aynı anahtar kelime grubuna dahil etmek, müşterinin odağında olmayan ürünlerin reklamlarının da açılmasına sebep olacaktır. Yapılması gereken, reklam verilen ürünleri kategorilere ayırmak ve ürünlerin kategorisine göre anahtar kelime grupları belirlemektir.

Anahtar Kelime Eşlememesinin Yanlış Yapılması

Google reklamlarının kullanıcıları erişmesi için anahtar kelime eşleme modelleri kullanılmaktadır. Google tarafından belirtilen 4 farklı eşleme türü mevcuttur. Google reklamlarına anahtar kelime eklerken, geniş eşleme, geniş eşleme düzenleyici, sıralı eşleme ve tam eşleme modellerinden bir tanesi kullanılmalıdır. Eşleme aşamasında yapılan hatalar, markaların reklamlarının ıskartaya çıkmasına ve gereğinden fazla bütçe harcanmasına yol açacaktır. Eşlemeler aşamasında yanlış anahtar kelimelerin kullanılması da reklamların hedef kitleden uzaklaşmasına sebep olmaktadır. Google alışveriş reklamlarındaki hataların çözümleri, tıpkı eşleme modellerindeki hatalarda olması gerektiği gibi Google Ads uzmanları tarafından giderilmelidir. Google reklamcılarının hazırlamadığı eşleme modelleri, firmaların belirlediği reklam bütçesinin aşılmasına, reklamların herhangi bir getiri sağlamamasına ve reklamların boşa gitmesine sebep olacaktır.

Negatif Anahtar Kelime Kullanmamak Google Ads Hataları Arasındadır

Google reklamlarının hedef kitleye ulaşmasının sağlanması ve reklamların gereksiz bütçe açığı oluşturmaması amacıyla, negatif anahtar kelime seçimi yapılmalıdır. Ancak birçok reklam türünde, negatif anahtar kelime ayrımı doğru şekilde yapılmaz. Ürünlerin benzerlik gösterdiği anahtar kelimelerin negatife ayrılması, uzmanlık gerektiren bir süreç olarak değerlendirilmelidir. Google reklamlarının verilmesi aşamasında negatif anahtar kelime bölümü açılır ve bu alana gereksiz kelimelerin yazılması talep edilir. Google üzerinde yapılan araştırmalarda reklamların gereksiz yere gösterilmemesi için Google algoritmaları bu negatif anahtar kelimeleri esas almaktadır. Negatif anahtar kelimelerdeki hataların düzeltilmesi ve reklamların hedef kitleye doğrudan ulaşması için uzmanlardan yardım alınması gerekmektedir. Negatif anahtar kelime listesi çıkarmak için anahtar kelime optimizasyon listesi veren uygulamalardan yardım alınabilir. Bu uygulamaların hazırladığı listeler üzerinden, alakasız anahtar kelimeler seçilmeli ve negatifler listesine eklenmelidir.

Reklam Pozisyonu Seçiminde Hatalı Davranmak

Google reklamları için pozisyon ve konumlara göre ayrımlar yapılmaktadır. Alışveriş reklamlarının verilme amacına göre, uygun pozisyonlu reklam stratejisi kullanılmalıdır. Markasını geliştirmeyi hedefleyen bir firmanın, uygun fiyatlı alışveriş dönüşü almak amacıyla hazırlanan reklam profillerinden uzak durması gerekir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Markasının tanıtımını yapmak isteyen firmalar, ilk sırada bulunan reklamları tercih etmeli ve marka bilinirliğini arttırmalıdır. Ancak alt sıralarda reklam verilmesi, marka bilinirliğine herhangi bir etkide bulunmayacağı gibi markaların reklam alanında zarar etmesine de yol açacaktır. Google alışveriş reklamlarında başarı sağlamak isteyen markaların, hedeflerine uygun olacak şekilde reklam pozisyonu belirlemeleri, reklam getirilerinin yükselmesine yardımcı olmaktadır.

5

Google Alışveriş Reklamlarında Sık Yapılan Hatalar ve Çözümleri

Markaların ve firmaların satış oranını arttırmak amacıyla kullanılan Google Adwords reklamları, sanal ortamdaki müşteri potansiyeline olumlu etkilerde bulunmaktadır. Google reklam alışverişlerinde sık yapılan hatalar, reklamların hedeflenen müşteri kitlesine ulaşmasını engellemekte ve firmaların zarar etmesine sebep olmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder