Google Alışveriş Reklamları Optimizasyon Tüyoları

1060 0

Google alışveriş reklamları optimizasyon tüyoları ile sayfanızı bir adım öne çıkarmaya ne dersiniz? Bu kelime, sistemin daha verimli olarak kullanılması anlamına gelmektedir. Optimizasyon yaparak hedefinize daha kısa sürede ulaşmanız mümkün olur. Optimize işlemlerinde bulunmak bir süreci tanımlar. Hangi işle uğraşıyor olursanız olun, sisteminizi optimize edebilirsiniz. Google alışveriş reklamları optimizasyonu denildiğinde, daha çok ROI kat sayısının yükseltilmesi, sayfanın daha çok dönüşüm alması ve sayfanın daha çok tıklanması anlaşılır.

Sitenize Daha Fazla Tıklanma Almak için Google Alışveriş Reklamları Optimizasyon Tüyolarını Kullanın!

Kim sitenize daha fazla tıklanma almak istemez ki? Tıklanma almanız sizin reklamınızın daha üst sıraya çıkmasına olanak tanır. Bu da Google’ı kullanarak arama yapan bir kişinin sizin sayfanızı görmesi ihtimalini artırmış olur. Dolaylı yoldan daha fazla kar elde etmek isterseniz mutlaka tıklanmanızı artırmanız gerekir. İşte bu noktada optimizasyon devreye giriyor. Baz ipuçları sayesinde site veriminizi artırmaya başlayabilirsiniz!

Google Alışveriş Reklamları Optimizasyon Tüyoları: Kampanya Oluşturun!

Alışveriş kampanyalarına daha önceden mutlaka denk gelmişsinizdir. Genellikle özel günlerde karşımıza çıkan bu kampanyalar, müşterilerin daha çok dönüşüm yapmasını sağlar. Kampanya sisteminde süreç otomatikleşir. Yanı bir kampanya oluşturulduktan sonra, reklamlarınız artık ilgili aramalar için otomatik olarak gösterilecektir. Ürün feed’i oluşturuni sonra XML’inizi oluşturun ve işlemi hesaba tanımlayın. Kampanyayı yüklemek bu kadar kolay!

Yalnızca kampanya oluşturmak değil, faydalanabileceğiniz daha birçok reklam tüyosu bulunuyor. Bu tüyolar temel olarak şu şekilde sıralanabilir:

  • Ürün feed optimizasyonu,
  • Google alışveriş kampanya yapısı,
  • Negatif anahtar kelime ekleme,
  • Akıllı teklifler,
  • Rakip analizi raporunu kullanma.

Şimdi bu tüyoları yakından inceleyelim.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Alışveriş Reklamları Optimizasyon Tüyoları: Negatif Anahtar Kelime Ekleme

Bu tüyoda dikkat edilmesi gereken şey arama terimleri rapor kısmına bakmaktır. Bu rapor size reklamların hangi aramalar sonrasında müşteri karşınıza çıktığını, ne zaman ve ne kadar tıklandığını ortaya koyar.

Bu tüyo sizin arama terimleri ile ilgili hangi kelimelerin alakalı hangilerinin alakasız olduğunu tespit etmeye yarayacaktır. Hangi kelimeler daha çok arama alıyorsa o kelimeleri ön plana çıkarmak ve diğerlerini de elemek istersiniz.

Neden Negatif Anahtar Kelime Ekleme Yapmalıyım?

Diyelim ki satış yaptığınız ürün bebek ayakkabısı ve siteniz en çok ayakkabı modelleri, kadın ayakkabısı şeklinde tıklanma almış. Negatif eleme yapmak tam da burada evreye giriyor. Kadın ayakkabısı siteniz için işe yaramaz. Negatif eleme yapmanız gerekir. Bu sayede aslında ilgili olmadığınız bir alanda reklamınız tetiklenmeyecektir. Belki arama hacminiz düşebilir fakat arama aldığınızda sonuca ulaşan müşterilerinizin sayısının arttığını gözlemleyeceksiniz.

Alışveriş yaptığımız zaman, yalnızca seçmiş olduğunuz kelimeleri içeren reklamları göstermek ne yazık ki mümkün değildir. Yani Google’ın alakalı gördüğü kelimeler neyse onların reklamını görebilirsiniz. Bunun için reklamlarınız için ölçütleri en başından belirlemek mümkün değildir. Bunun yerine reklamınız yayına alır ve sonuçları görmeye başladıkça bu kapsamda iyileştirmeler yaparsınız. Bu işlem için en temel yöntem negatif çalışması yapmaktan geçmektedir.

Google Alışveriş Reklamları Optimizasyon Tüyoları: Negatif Çalışması Yapmak

Diyelim ki, ayakkabı modelleri anahtar kelimesini belirlediğiniz, bu kelimenin arama hacmi yüksek olacaktır. Fakat dönüşüm oranı çok düşüktür. Arama hacimlerinin yüksek olması her zaman iyi değildir. Bu durum reklam bütçenizin bitmesine neden olur ve aslında ortada satış yoktur.

Negatif çalışması yapmak bu durumun önüne geçmenizi sağlar.  Bu çalışma size hangi kelimelerin alakasız olduğunu ve eşleşmediğini gösterir. Bu doğrultuda Google alışveriş reklamlarınızı yeniden düzenleyerek daha fazla kar elde edebilirsiniz.

5

Google Alışveriş Reklamları Optimizasyon Tüyoları

Google Adwords Türkiye sayesinde arama yapan müşterilerin karşına daha sık çıkmaya ne dersiniz? Hem de yalnızca web sitenize doğrudan yönlendirilen tıklamalar ve işletmeye doğrudan açılan telefon aramaları için ödeme yaparsınız.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder