Google Adwords Yer Uzantısı Reklamları Nedir ve Nasıl Kullanılır?

293 0

Google Adwords yer uzantısı reklamlarının kullanım amacı müşterilerin, işletmelere ait iletişim ve adres bilgilerine erişmesini sağlamaktır. İşletmelerin bulunduğu konumun harita üzerindeki bilgisi ya da uzaklık göstergesi reklamlarla birlikte kullanılarak, müşterilerin işletmelerle iletişim kurması ve doğrudan işletmeye gitmesine olanak sağlanır. İşletmelerin konum bilgilerinin tek çatı altında toplandığı uygulamalarda işletmenin iletişim bilgilerine yer verilerek, müşterilerin adresi ve işletmenin iletişim numarasına kolayca ulaşması hedeflenmektedir. Google Adwords yer uzantısı reklamları nedir sorusuna cevap bulmak için yazıyı dikkatlice incelemek gerekir.

Google Adwords Yer Uzantısı Reklamlarının Özellikleri Nelerdir?

Google Adwords yer uzantısı reklamları genel özellikleri şu şekildedir:

  • Google Adwords yer uzantısı reklamları sayesinde, işletmelerin müşterilerle iletişim halinde olması amaçlanmaktadır.
  • Müşteriler, Google aramalarında işletmenin yer uzantısı reklamlarıyla karşılaşır ve yakın konumda oldukları için işletmelerle iletişim kurarlar.
  • Yer uzantısı reklamları, kullanıcıların ihtiyaçlarına ve aramalarına göre gösterilerek, doğrudan arayış içinde olan müşterilere temas edilmesini sağlamaktadır.
  • Yer uzantısı reklamları sayesinde, işletmelerin web siteleri üzerinden harita ve iletişim numaraları yayınlanmaktadır. Web sitesini ziyaret eden kullanıcılar, yer uzantısı reklamlarında yer alan iletişim bilgilerini kullanarak işletmeye dönüş yapmaktadır.

Google Adwords Yer Uzantısı Reklamları Ne Zaman Kullanılır?

Google Adwords yer uzantısı reklamlarının kullanıldığı durumlar şu şekilde sıralanabilir:

  • İşletmelerin bulunduğu mekâna ve şehre göre yer uzantısı reklamları belirlenmektedir. Müşterilerin mobil cihazları işletmelerin adresine yakın bir konumdaysa, yer uzantısı reklamları yayınlanmaktadır.
  • Bilgisayarlar üzerinden mekanların açık adresleri yayınlanmışsa, yer uzantısı reklamları o IP adresine gösterilmektedir.
  • Tıklanabilir bir “Ara” düğmesi kullanarak ilgili alanlarda arama yapıldığı zaman, yer uzantısı reklamları gösterilmektedir.
  • Mekâna ait herhangi bir fotoğrafa, çalışma saati bilgisine, konum bilgisine tıklandığında ya da web siteleri ziyaret edildiğinde, yer uzantısı reklamları gösterime koyulmaktadır.

Yukarıda açıklanan kullanım alanları, Google Adwords yer uzantısı reklamları nasıl kullanılır sorusunun doğrudan cevabı niteliğindedir.

Google Adwords Yer Uzantısı Reklamı Kurmak İçin Yapılması Gerekenler

Google Ads yer uzantısı reklamlarının kurulumu esnasında yapılması gereken işlemler aşağıda adım adım sıralanmıştır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Google Ads editör kullanılarak, firma adına yeni kampanya ya da reklam grupları oluşturularak, bu reklamların düzenlemesi yapılabilir.
  • Google Ads hesabına giriş yaptıktan sonra hesap ağacı içerisinden, uzantının eklenmek istendiği kampanya ve reklam grubu seçilmelidir.
  • Reklam türü listesi üzerinden, reklam uzantılarının ve yer uzantılarının seçilmesi gerekir.
  • Veri görünümü ekranının üst kısmında yer alan “Yer Uzantısı Ekle” butonuna basılmalıdır.
  • Kampanyalar için yer uzantısı eklenmek istendiği zaman, açılır menüde yer alan seçeneklerden bir tanesinin kullanılması gerekmektedir.
  • Reklam grubu yer uzantısı oluşturmak istendiği zaman, menüde yer alan konum seçenekleri arasından bir tanesinin tercih edilmesi gerekir.
  • Yer uzantılarının eklenmek istendiği Google Ads kampanyası ya da reklam grubu belirlenmelidir.

Tüm işlemler tamamlandıktan ve yer uzantıları belirlendikten sonra “Tamam” butonuna tıklanmalıdır. Google Adwords yer uzantısı reklamlarının kullanımı için gereken işlemler tamamlandıktan sonra, müşteri kitlesi tespit edilir ve reklamlar yayınlanmaya başlar.

Google Adwords Yer Uzantısı Reklamları Nerelerde Gösterilir?

Google Ads reklamlarının kullanıldığı alanlar şunlardır:

  • Google haritalar ya da farklı harita uygulamaları üzerinden yapılan araştırmalarda ve bu sayfaların alt-üst bölümlerinde gösterilmektedir.
  • Kullanıcıların işletme bölgesine yakın konumda yer alması ve Google reklamlarına ilgi duyabilecek konumda olmaları durumunda, arama yapılan tüm web sitesi görüntülü reklamlarının içinde, işletmenin yer uzantısı reklamları da eklenmektedir.
  • İşletmenin konumlandığı yerel bölgenin yakınında yer alan kullanıcılar, YouTube videolarından hemen önce yer uzantısı reklamlarını izleyecektir. YouTube reklamlarında yer uzantısının açılabilmesi için kullanıcıların işletmenin türündeki araştırmalara ilgi göstermesi gerekir.

Google Adwords yer uzantısı reklamlarının kullanım alanları, müşterilerin konumlarına ve ilgi alanlarına göre belirlenmektedir.

5

Google Adwords Yer Uzantısı Reklamları Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Google Adwords yer uzantısı reklamlarının kullanım amacı müşterilerin, işletmelere ait iletişim ve adres bilgilerine erişmesini sağlamaktır. İşletmelerin bulunduğu konumun harita üzerindeki bilgisi ya da uzaklık göstergesi reklamlarla birlikte kullanılarak, müşterilerin işletmelerle iletişim kurması ve doğrudan işletmeye gitmesine olanak sağlanır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder